.....άλλες διαφορές ΜΤ και ΑΤ............ συν κοντά και ρελαντί με ΑΤ και ΜΤ στο βαθύ χιόνι (έχει πλάκα αυτό) .....συν εξοπλισμός ...συν τι πρέπει να αποφεύγουμε.
Διαφορές ΜΤ και ΑΤ. Μάλλον θα πρέπει να πούμε δύο λόγια για την διαφορά μεταξύ των δύο. Βασικότερη διαφορά για το χιόνι η ύπαρξη sipes . . Αμέσως μετά ίσως η πιό ενδιαφέρουσα διαφορά για το χιόνι ....αλλά και την λάσπη ....το βάθος των τακουνιών . Kαι τρίτο η απόσταση μεταξύ τακουνιών . Εάν υπήρχε ένα ελαστικό με πολλά sipes , μεγάλο βάθος τακουνιών και απόσταση όπως ενός ΜΤ θα είχαμε το τέλειο λάστιχο για το χιόνι σε διαδρομές off road. Yπάρχει ? Οχι. Μπορεί να φτιαχτεί ? Ναι . Στην Αμερική παίρνουν καλά ΜΤ και πάνω στα τακούνια φτιάχνουν με ειδικά μηχανήματα sipes .
Koντά και ρελαντί με ΑΤ και ΜΤ. Ενα ωραίο τρύκ για βαθύ χιόνι που είναι πατημένο από τον άνεμο . Με ΑΤ και 1η κοντά και 1000 στροφές ή ακόμα λιγότερες δείτε πως σε 1 μέτρο χιόνι προχωράει το θηρίο. Δοκιμάστηκε για πολλοστή φορά στην Πάρνηθα στην τελευταία έξοδο και απέδωσε θεαματικά . Τα ΑΤ δεν σκάβουν , με την λίγη πρόσφυση που έχουν εάν προσπαθήσουμε να αυξήσουμε ταχύτητα σπινάρουν και τακάρουμε . Η λύση ? Οσον το δυνατόν χαμηλότερη ταχύτητα , ξεφουσκωμένα λάστιχα και το 1 μέτρο χιόνι φαίνεται αστείο. Το ελαστικό βυθίζεται λίγα εκατοστά , το θηρίο περνάει . Τι γίνεται με τα ΜΤ? Δυστυχώς δύσκολα μπορούν να κάνουν αυτό το κόλπο. Τα τακούνια τους δεν βοηθάνε . Ομως με λίγο προσπάθεια και αρκετά χαμηλή πίεση θα περάσουν και αυτά . Ισως όχι τόσο εύκολα αλλά θα πάνε πολύ πιό μακριά από ότι εάν χαζοσπινάραμε. Ακόμα και μικρές ανηφόρες και βαθύ χιόνι είναι μέσα στις δυνατότητες μας με αυτόν τον απλό τρόπο. Απλά πρέπει να κάτσουμε και να σκεφτούμε πως το ελαστικό προωθεί το αυτοκίνητο μας. Μεγαλύτερες ανηφόρες είναι δύσκολες . Το συνεχές μπρός πίσω είναι μια λύση και σε συνεργασία με αυτόν τον τρόπο φέρνει αποτέλεσμα σε ανήφορες . Εάν το χιόνι είναι βαθύ στην ανηφόρα προσπαθήστε όταν κάνετε μπρός πίσω να μην "χτίζεται" μπροστά από τους τροχούς βουναλάκια. Για να το καταφέρεται αυτό αφήστε το γκάζι με το που μπαίνεται πάλι στο απάτητο και αφήστε το θηρίο να επιβραδύνει μόνο του. Μάλλον χρειάζεται να γίνει και ένα βίντεο εδώ για να δείτε ακριβώς τον τρόπο.
Εξοπλισμός . Τι χρειαζόμαστε ? Ενα φτυάρι με πλατύ και τετραγωνισμένο κεφάλι . Αυτό της λάσπης ΔΕΝ κάνει. Θα κουραστείτε χωρίς λόγο . Παρέα. Ενα αυτοκίνητο εάν τακάρει έχει πολύ δουλειά για να ξεκολλήσει. Μην πηγαίνετε μόνοι σας. Το πρώτο που θα κοιτάξετε να κάνετε είναι να βγάλετε το χιόνι από τα διαφορικά . Μετά ακριβώς πίσω από τις ρόδες . Κουνείστε το αυτοκίνητο δεξιά αριστερά . Θα χρειαστείτε αρκετή δύναμη και ο σωστός εξοπλισμός είναι πολλά χέρια !! Με αυτόν τον τρόπο θα πατηθεί έστω και λίγο το χιόνι. Εάν δεν έχετε εργάτη υπολογίστε μισή ώρα δουλειά τουλάχιστον για κάθε τακάρισμα .
Και ένα κολπάκι που χρησιμοποίησα προχτές με καλά αποτέλσματα. Το rocking , το μπρός πίσω δηλαδή ενώ είμαστε κολλημένοι δουλεύει και στο τακάρισμα στο χιόνι. Προσπαθήστε να προχωρήσετε έστω και λίγο μπροστά . Ακινητοποίηστε το θηρίο όσο πιό μπροστά γίνεται τραβώντας το χειρόφρενο. Βάλτε όπισθεν ανεβάστε στροφές αφήστε συμπλέκτη και σε κλάσματα αφήστε το χειρόφρενο. Με τον τρόπο αυτό προσπαθείτε να ξεγελάσετε τους πίσω τροχούς που κανονικά θα διαφορίζουν . Οι τροχοί με το χειρόφρενο τραβηγμένο θα πάρουν στην αρχή και οι δύο ροπή . Με πολλά μπρος πίσω και κάθε φορά αυτό το κολπακι θα βγείτε πιό γρήγορα και ίσως δεν χρειαστεί να σκάψετε τόσο πολύ .
Τι πρέπει να αποφεύγετε? Νομίζω το οτι πρέπει να αποφεύγετε υψηλές πιέσεις στα ελαστικά στο βαθύ χιόνι το εμπεδώσατε. Ομως ...ΔΕΝ μπορείτε να κατεβάζετε υπερβολικά την πίεση σε ΑΝΑΓΟΜΩΜΕΝΑ ελαστικά. Τα αναγομωμένα ελαστικά είναι ενας σκελετός παλαιού ελαστικού πάνω στον οποίο έχει "κολληθεί" ένα ακόμα στρώμα καουτσούκ και συνθετικών . Μεταξύ του αρχικού ελαστικού και του νέου στρώματος ακόμα και στα καλύτερα αναγομωμένα δημιουργούνται κατά την δημιουργία του νέου ελαστικού μικρές κοιλότητες. Αυτές περιέχουν αέρα/αέρια. Οταν το ελαστικό θερμαίνεται λόγω της χαμηλής πίεσης στην άσφαλτο , ο αέρας που έχει παγιδευτεί σε αυτές τις κοιλότητες διαστέλεται . Και τότε έχουμε το φαινόμενο της αποκόλλησης του νέου στρώματος από το παλαιό ελαστικό. Πολύ άσχημο και επικίνδυνο. Για αυτό προσοχή μετά τα χιόνια μην οδηγείτε ποτέ με χαμηλές πιέσεις τα αναγομωμένα ελαστικά στην άσφαλτο.
Γενικά
Απαγορεύεται ρητώς και δια ροπάλου η αναποφασιστικότητα. Ξεκινάτε να ανεβείτε με ταχύτητα μια ανηφόρα. Εάν εγκαταλείψετε την προσπάθεια στην μέση με το χιόνι από πίσω να έχει γίνει πάγος τα πράγματα είναι δύσκολα. Για αυτό γκάζι και τα μυαλά στα κάγκελα.
Κοιτάτε αρκετά μέτρα μπροστά . Το φρενάρισμα στο χιόνι καθώς και η γρήγορη οδήγηση θέλουν αυτοσυγκέντρωση . Δείτε την κλίση του δρόμου έτσι ώστε να είστε έτοιμοι στο διώξιμο της ουράς . Το θηρίο θα θέλει να πάει πρός την πλευρά που έχει κλίση ο δρόμος.
Εάν είστε κονβοι και εδώ όπως και σε οποιαδήποτε άλλη διαδρομή όταν ένα αυτοκίνητο κολλήσει κοιτάξτε να ξεκολλήσετε πρώτα αυτό και μετά ας συνεχίσουν και τα άλλα το παιχνίδι. Μην κολλήσετε και άλλο αυτοκίνητο πρίν ξεκολλήσετε το πρώτο.
Σε διαδρομή με κλίση βγείτε από το θηρίο κοιτάξτε το πέρασμα και στην επάνω πλευρά του "δρόμου" φτιάξτε ενα μικρό χαντάκι για να περάσει από εκεί ο επάνω τροχός . Θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να μην συρθείτε πρός την κλίση .
Με το που βγείτε από την διαδρομή βγάλτε από τους τροχούς το χιόνι που θα έχει μαζευτεί . Το χιόνι πάνω στους τροχούς χαλάει την ζυγοστάθμιση για όσο είναι εκεί. Το άμεσο αποτέλεσμα είνια τρέμουλο στο τιμόνι , το μακροχρόνιο δεν είναι άμεσα εμφανές αλλά τα ρουλεμάν των τροχών εάν το κάνετε συχνά θα θέλουν και αυτά πιό συχνά αλλαγή.
Αυτά. Ελπίζω να βοήθησα.
Ερωτήσεις κανείς