Κωδικοί από ελατήρια Mad και αμορτισέρ Monroe

το λιφτ...

Re: Κωδικοί από ελατήρια Mad και αμορτισέρ Monroe

Δημοσίευσηαπό ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΣΙΤΙΡΙΔΗΣ » Τετ Απρ 13, 2016 12:19 pm

Καλησπερα παιδια υπαρχουν και τα χειροποιητα τα αγοραζεις απο αυτους που πουλανε υδραυλικα συστηματα και τα φτιαχνεις μονος σου και σου ερχονται ποιο φτηνα σε σχεση με AVO, COILOVER και αλλες τετοιες μαρκες αρκει να ξερεις πως θα τα φτιαξεις.ΠΧ.εγω τωρα θα βαλω εγω το σετακι mad-monroe και το επομενο θα ειναι χειροποιητες μπουκαλες με ελατηρια με προσθηκες ή αν δεν κανουν τα ελατηρια εχω ενα φιλο ελατηρια που θα μου φτιαξει τα ελατηρια και ποιο ενυσχιμενο και αντοχης και πιστεψτε με θα βγουν σε καλη τιμη :wink: :wink:
ΣΤΑΥΡΟΣ 4Χ4
ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΣΙΤΙΡΙΔΗΣ
 
Δημοσιεύσεις: 182
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 17, 2011 1:17 pm
Τοποθεσία: NIKAIA ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Re: Κωδικοί από ελατήρια Mad και αμορτισέρ Monroe

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » Τετ Απρ 13, 2016 12:53 pm

kermit έγραψε:Την επαναφορά του αμορτισέρ δεν μπορείς να την ρυθμίσεις αν δεν εχεις χωριστή μπουκάλα.

Μπορείς μια χαρά, ειδικά για τα twin tube αμορτισέρ. Στα monotube συνήθως (όχι πάντα όμως) έχουμε το ρυθμιστή στο ξεχωριστό κάνιστρο αζώτου γιατί η δυνατότητα ρύθμισης (ειδικά της επαναφοράς) απευθύνεται σε πιο εξειδικευμένο κοινό (συνήθως για αγωνιστική χρήση), οπότε ούτως ή άλλως τα αμορτισέρ αυτά έχουν ξεχωριστό κάνιστρο για καλύτερη απόδοση.
kermit έγραψε:Τα Profender εχουν πολύ καλά χαρακτηριστικά στην εκτόνωση, αλλά βαζεις πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Επειδή για τα συγκεκριμένα αμορτισέρ είχα άμεση πληροφόρηση και ενημέρωση από φίλο που τα έβαλε πριν από μερικά χρόνια σε Jimny, μπορώ με βεβαιότητα να σου πω ότι είναι "για τα πανηγύρια"... :wink:
Dimny έγραψε:Είναι προφανές ότι το άρθρο έχει γραφτεί πολύ πρόχειρα από κάποιον που έχει παντρέψει διάφορα στοιχεία που έχει πάρει από διάφορα site... Και νομίζω είναι και ανυπόγραφω, οπότε δεν μπορείς να ξέρεις και ποιός το έγραψε, δηλαδή αν είναι κάποιος του με ειδικές γνώσεις επί του θέματος ή καποιος παντογνώστης.
Εντελώς γενικόλογο και αόριστο... και διαβάζωντας το 2-3 φορές μπορώ να πω ότι δεν βγαίνει και νόημα...

Καλέ μου φίλε, μπαίνεις σε μια αμυντική στάση απέναντί μου, με σκοπό να υποστηρίξεις τις απόψεις σου, ενώ σου εξήγησα από την πρώτη στιγμή ότι δεν έχω πρόθεση ή σκοπό να κάνω κακοπροαίρετη κριτική στα αμορτισέρ σου.
Όσο αφορά τώρα τους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς σου για ανθρώπους που δε γνωρίζεις, όπως ο "συγγραφέας" του εν λόγω άρθρου, μπορεί να μην έχω πτυχίο μηχανολόγου, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε γνωρίζω 2 πράγματα γύρω από το θέμα, ούτε φυσικά ότι είμαι ή το παίζω "παντογνώστης".
Τα διάφορα άρθρα του blog που αναφέρεις έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν είναι διδακτικά ή επιμορφωτικά κείμενα. Τώρα εάν δεν έβγαλες όπως λες νόημα διαβάζοντάς τα 2-3 φορές, δεν σημαίνει ότι ισχύει το ίδιο για όλους...

ΥΓ. Το λυμένο αμορτισέρ της φωτογραφίας στο άρθρο είναι της Fox και είναι δικό μου, το οποίο έλυσα και επισκεύασα με έναν φίλο, οπότε μπορώ να έχω και ιδία άποψη για μερικά πράγματα, πέρα από τις εγκυκλοπαιδικές γνώσεις και πολλά χρόνια ενασχόλησης και πολλές αναρτήσεις που έχω δοκιμάσει στο Jimny... :wink:

Φιλικά πάντα,

Αντώνης
Metalaxe
 
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Τετ Φεβ 25, 2004 12:47 pm

Re: Κωδικοί από ελατήρια Mad και αμορτισέρ Monroe

Δημοσίευσηαπό kermit » Σάβ Απρ 16, 2016 3:50 pm

Metalaxe έγραψε:Μπορείς μια χαρά, ούτως ή άλλως τα αμορτισέρ αυτά έχουν ξεχωριστό κάνιστρο για καλύτερη απόδοση.


Ναι, δεν διαφωνώ με το τεχνικό του θέματος, απλά για τον λόγο που λές, δεν εχω βρεί στο εμπόριο "μονό" αμορτισέρ με ρύθμιση εκτόνωσης.

Για τα profender δεν έχω προσωπική άποψη, γνώμες άλλου είχα και εγώ. Απόδειξη τελικά το οτι ειναι πολυ υποκειμενικό τί θεωρεί ο καθένας καλό για το δικό του στύλ οδήγησης και τις ανάγκες του. Κρατάω και την δική σου άποψη για την στατιστική μου! :)

Για τα χειροποίητα τωρα, απο τη στιγμή που ξέρεις τις διαστάσεις που θέλεις, και φτιάξεις ρύθμιζόμενα και ως προς συμπίεση και ως προς εκτόνωση, σίγουρα θα βρείς την ιδανική ισορροπία που θέλεις. Έχουν το πλεονέκτημα της επισκευής σε οποιαδήποτε βλάβη, αλλά δεν ξέρω αν βγαίνουν φθηνότερα σαν επιλογές. Αν δεν ειναι ρυθμιζόμενα, κρατάω μικρό καλάθι στο τί υπολογίζει ο καθένας ως "ιδανικό" για κάθε αυτοκίνητο. Χειροποίητο θα πας να κάνεις οταν ξέρεις πααααρα πολύ καλά τι ζητάς απο το όχημά σου, και όταν κατα 99% εχεις καταλήξει στην γεωμετρία του αυτοκινήτου.

Ως προς τα χειροποίητα ελατήρια, παλι επιφυλάσσομαι, για τον εξής λόγο. Περιγράφεις τι θέλεις, συγκρίνεις με ενα παραγωγής, και ενας μάστορας το φτιάχνει. Το θέμα είναι, ξέρεις σίγουρα να περιγράψεις σωστά τι ακριβώς θέλεις σε σχέση με τη λειτουργία του ελατηρίου, ετσι ωστε με τη μία να βγάλεις αποτέλεσμα που θέλεις, χωρίς πειράματα? Θα μετρηθεί σωστά το βάρος του αυτοκινήτου? Προσωπικά δεν ειχα καλή εμπειρία απο χειροποίητα στην Ελλάδα, και δεν ξαναέψαξα.

Τώρα θα μου πεις, τα παραγωγής, καλύτερα ειναι? Τουλάχιστον εκεί κάποιος παραγωγός αποφάσισε μετά απο κάποιες δοκιμές που ήδη έκανε, και πρίν πας να τα πάρεις, μπορείς να βρείς κάποιον που φοράει τα ίδια, να παρεις γεύση περι τίνος πρόκειται.

Μου αρέσει που ανοίξαμε αυτή τη συζήτηση στο θέμα "monroe & mad" που το μονροε ειναι οτι πιο αχρηστο κυκλοφορεί....
Άβαταρ μέλους
kermit
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 444
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 04, 2007 8:50 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: Κωδικοί από ελατήρια Mad και αμορτισέρ Monroe

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » Σάβ Απρ 16, 2016 5:34 pm

kermit έγραψε:Μου αρέσει που ανοίξαμε αυτή τη συζήτηση στο θέμα "monroe & mad"

:mrgreen: :mrgreen:
Συγκεριμένα για τα Profender θα σου πω την ιστορία για να μη νομίζεις ότι λέω ό,τι θέλω. Πριν από μερικά χρόνια, ο άνθρωπος που ήθελε να τα φέρει Ελλάδα (δεν γνωρίζω αν είναι ο ίδιος που τα φέρνει τώρα) πρότεινε σε έναν φίλο με Jimny να τα βάλει δοκιμαστικά σε έναν 24ωρο αγώνα προκειμένου να δει τι γίνεται και κατόπιν να τα προωθήσει στην αγορά.
Χωρίς πολλά, κατά τη διάρκεια του 24ωρου, μετά από 3 περίπου ώρες αν θυμάμαι καλά, τα αμορτισέρ έγιναν "σούπα", δηλαδή άφρισε το λάδι τόσο που πλέον δεν υπήρχε καθόλου απόσβεση, τη στιγμή που αρκετοί φίλοι (και εγώ προσωπικά) έχουν ολοκληρώσει 24ωρους με Monroe Adventure χωρίς πρόβλημα...
Όταν κατόπιν ο φίλος αυτός μίλησε με τον άνθρωπο που του τα έδωσε και του εξήγησε το πρόβλημα, αυτός του απάντησε ότι τα συγκεκριμένα αμορτισέρ δεν είναι για αγωνιστική χρήση, άρα λογικό ήταν να μην αντέξουν...
Όταν με πήρε τηλέφωνο ο φίλος και μου το είπε (είχαμε "ανοιχτή γραμμή" σχετικά με το θέμα όλο το διάστημα), μιας και δεν τα ήξερα, μπήκα στο site της Profender να δω τι προδιαγραφές έχουν κλπ.
Εκεί λοιπόν, είδα ότι η εταιρία τα προτείνει σαν αγωνιστικά (racing). Το είπα στον φίλο μου, ο οποίος στη συνέχεια το μετέφερε στον "εισαγωγέα" οπότε τα πήρε πίσω και έληξε το θέμα.
Για το λόγο αυτό, αν δεις στο ελληνικό site της Profender, λέει πλέον "όχι για αγωνιστική χρήση"...
Εν κατακλείδι, δεν δικαιολογείται αμορτισέρ με ξεχωριστό κάνιστρο αζώτου και τέτοια τιμή να μην αντέχει ούτε 3-4 ώρες και μάλιστα σε Jimny με 80 άλογα !!
Τώρα, όσο αφορά τα χειροποίητα, δεν ξέρω τι ακριβώς έχεις υπόψη, αλλά προσωπικά δεν εμπιστεύομαι κανέναν, ειδικά στην Ελλάδα όπου έχω δει διάφορους "ειδικούς" και τη δουλειά τους, ούτε για ελατήρια και πολύ περισσότερο για αμορτισέρ !!
Ειδικά για το Jimny, υπάρχουν πολλές και πολύ καλές επιλογές όσο αφορά τα αμορτισέρ και τα ελατήρια, οπότε δε χρειάζεται να καταφεύγουμε σε χειροποίητες πατέντες αμφιβόλου ποιότητας, σκορπώντας τα πολύτιμα πλέον ευρώ μας...
Metalaxe
 
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Τετ Φεβ 25, 2004 12:47 pm

Re: Κωδικοί από ελατήρια Mad και αμορτισέρ Monroe

Δημοσίευσηαπό Dimny » Κυρ Απρ 17, 2016 1:32 pm

Metalaxe έγραψε:
Dimny έγραψε:Είναι προφανές ότι το άρθρο έχει γραφτεί πολύ πρόχειρα από κάποιον που έχει παντρέψει διάφορα στοιχεία που έχει πάρει από διάφορα site... Και νομίζω είναι και ανυπόγραφω, οπότε δεν μπορείς να ξέρεις και ποιός το έγραψε, δηλαδή αν είναι κάποιος του με ειδικές γνώσεις επί του θέματος ή καποιος παντογνώστης.
Εντελώς γενικόλογο και αόριστο... και διαβάζωντας το 2-3 φορές μπορώ να πω ότι δεν βγαίνει και νόημα...

Καλέ μου φίλε, μπαίνεις σε μια αμυντική στάση απέναντί μου, με σκοπό να υποστηρίξεις τις απόψεις σου, ενώ σου εξήγησα από την πρώτη στιγμή ότι δεν έχω πρόθεση ή σκοπό να κάνω κακοπροαίρετη κριτική στα αμορτισέρ σου.
Όσο αφορά τώρα τους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς σου για ανθρώπους που δε γνωρίζεις, όπως ο "συγγραφέας" του εν λόγω άρθρου, μπορεί να μην έχω πτυχίο μηχανολόγου, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε γνωρίζω 2 πράγματα γύρω από το θέμα, ούτε φυσικά ότι είμαι ή το παίζω "παντογνώστης".
Τα διάφορα άρθρα του blog που αναφέρεις έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν είναι διδακτικά ή επιμορφωτικά κείμενα. Τώρα εάν δεν έβγαλες όπως λες νόημα διαβάζοντάς τα 2-3 φορές, δεν σημαίνει ότι ισχύει το ίδιο για όλους...

ΥΓ. Το λυμένο αμορτισέρ της φωτογραφίας στο άρθρο είναι της Fox και είναι δικό μου, το οποίο έλυσα και επισκεύασα με έναν φίλο, οπότε μπορώ να έχω και ιδία άποψη για μερικά πράγματα, πέρα από τις εγκυκλοπαιδικές γνώσεις και πολλά χρόνια ενασχόλησης και πολλές αναρτήσεις που έχω δοκιμάσει στο Jimny... :wink:

Φιλικά πάντα,

Αντώνης
....

Φίλε Αντώνη.
Πρώτα από όλα δεν ήθελα να σε προσβαλλω ούτε αναφέρθηκα ποτέ σε εσένα μι και πότε δεν αναφερες ότι εσύ ήσουν αυτός που έγραφε το άρθρο αυτό.

Βεβαίως ο καθένας μας μπορεί να γράφει ότι θέλει στο νετ και ταυτόχρονα να δέχεται την όποια κριτική του "κοινου" από την στιγμή που ο ίδιος κοινοποιει τις γνώσεις του ή τις απόψεις του.

Τελος θα ήθελα να πω ότι εσύ προκειμένου να επιβεβαιώσεις ότι τα λεγόμενα σου είναι σωστά, μας παρεπεμψες σε ένα άρθρο, που από όσο κατάλαβα το έχεις γράψει εσύ (διόρθωσε με αν κάνω λάθος. ).

Πάμε στο θέμα μας τώρα.

σχετικά με τα αμορτισέρ μονου διπλού σωλήνα κτλ, εγώ δεν είμαι γνωστής αλλά υποψιάζομαι ότι τα περισσότερα που κυκλοφορούν στην αγορά και έχουν κόστος μέχρι 600 ευρώ είναι μονου σωλήνα (και διόρθωσε με αν κάνω λάθος) .

Στα παραπάνω αμορτισέρ μεγαλώνεις ή μικραινεις τις τρύπες που περνάει το λαδακι από το πάνω μέρος στο κάτω και αντιστροφως. με αυτόν τον τρόπο ρυθμίζεται η σκληρότητα. το αμορτισε δηλαδή λειτουργεί σαν φρένο στην συνεχιζόμενη ταλαντωση που θα έκαναν τα ελατηρια χωρίς αμορτισέρ.

Εάν γνωρίζεις αμορτισέρ διπλού τοιχωματος που υπάρχουν για τζιμνυ και τιμουλες (στο περίπου) καλό θα ήταν να τα έγραφες εδώ ώστε να βοηθήσουμε και αυτούς που θέλουν να προβουν σε αγορά αμορτισέρ.

εγώ ανέφερα ότι γνωρίζω, για αυτά που έχω πάρει και έχω δοκιμάσει μέχρι στιγμής στο αυτοκίνητο μου από το '09 που το έχω, και επιμένω ότι για κάποιον που πειραματειζεται με αναρτήσεις θα πρέπει να προτιμά τα ρυθμιζομενα αμορτισέρ αν θέλει ανάρτηση και για και για ασφαλτο
Άβαταρ μέλους
Dimny
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 1329
Εγγραφή: Τετ Αύγ 27, 2008 11:19 am
Τοποθεσία: Νίκαια

Re: Κωδικοί από ελατήρια Mad και αμορτισέρ Monroe

Δημοσίευσηαπό Αρίστος » Κυρ Απρ 17, 2016 8:51 pm

ωραια ολη αυτη ανταλαγη αποψεων! Θα χρειαστω σε λιγο καιρο να παρω αμορτισερ ! θα ηθελα να ξερω αν γνωριζει κανεις και μερικες αλλες μαρκες απο τις γνωστες να προτεινει!

μεχρι τωρα εχω δοκιμασει και σας λεω πως μου φανηκαν .
monroe = χαλια χαλανε πολυ γρηγορα και πολυ μπιπ σετ για μενα
Kyb ασιμη = αρκετα σκληρα αντεχουν πολυ στο χρονο ωραια για γρηγορη οδηγιση στα μειων οτι το αμαξι μετα γινεται κουδουνιστρα.
procomp es 1000= ολοι λενε ειναι σκληρα εμενα μου φανηκαν σχετικα ανετα και μπιπ αλλα καλητερα απο μορνροε.
procomp mx = τα μονα ρυθμιζομενα που εχω βαλει αρκετα καλητερα απο τα παραπανω. Αντεξαν πολυ καλα και σε ρυθμους αγωνα .

ειναι προσωπικες εμπειριες ολοι μπορει να εχουν αλλη αποψη.
οι σκεψεις μου ειναι τωρα να παρω 2 καινουρια εμπρος Κyb ασιμη ( εμπρος θελω κατι σχετικα σκληρο γτ εχει αυξημενο βαρος λογο εργατη και μερικα αλογα παραπανω. και για πισω ειμαι σε σκεψεις η KYB ασιμη η τπτ σε ρυθμιζομενο.

δεκτη καθε προταση για + 6 - + 8 υψος.

τωρα ειναι με ασιμη εμπρος και procomp es 1000 Πισω
και ελατηρια εμπρος oldman για χρηση εργατη και mad πισω
πλεον εχει αρχισει να μην μου αρεσει η συμπεριφορα
Άβαταρ μέλους
Αρίστος
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 1630
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 07, 2006 7:08 pm
Τοποθεσία: Αθήνα Αγ.Αναργυροι

Re: Κωδικοί από ελατήρια Mad και αμορτισέρ Monroe

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » Κυρ Απρ 17, 2016 9:16 pm

Φίλε Dimny,

Η παραπομπή μου στο άρθρο που όντως έγραψα εγώ (συλλέγοντας στοιχεία από διάφορες πηγές) δεν ήταν προκειμένου να επιβεβαιώσω την ορθότητα των γραφόμενών μου (άλλωστε, αφού εγώ τα έγραψα προφανώς τα θεωρώ σωστά), αλλά για να μη χρειαστεί να επαναλάβω όλα αυτά που γράφω στο άρθρο, τα οποία πολλοί προφανώς δε γνωρίζουν και εξηγούν πολλά πράγματα γύρω από τη λειτουργία της ανάρτησης...

Προφανώς είμαι ανοιχτός σε κάθε κριτική και άποψη, δεν διεκδικώ το αλάθητο, απλά ήταν λίγο απαξιωτικά και ειρωνικά τα σχόλιά σου (τουλάχιστον εγώ έτσι το εξέλαβα, αν κάνω λάθος ζητώ συγνώμη), χωρίς ουσιαστικά να απαντάς με στοιχεία ή επιχειρήματα πάνω σε αυτά που διαφωνείς, γι' αυτό και "αντέδρασα".

Τέλος με αυτό, δεν υπάρχει πρόβλημα από μέρους μου, πάμε παρακάτω στο θέμα μας...

Η συντριπτική πλειοψηφία των αμορτισέρ που κυκλοφορούν στην αγορά (τουλάχιστον για τετρακίνητα οχήματα που γνωρίζω) με κόστος μέχρι 400 - 500 ευρώ είναι διπλού σωλήνα (Monroe, OME, ProComp, AVO, Rancho κλπ). Ο λόγος είναι ότι είναι πιο απλά σαν κατασκευή και άρα σαν κόστος, ενώ έχουν και πιο μαζεμένες διαστάσεις, οπότε και απευθύνονται σε σχετικά νορμάλ οχήματα για μέτρια χρήση.
Άρα αυτό απαντάει και στο ερώτημά σου ποιά αμορτισέρ της αγοράς είναι διπλού σωλήνα, τιμές δε γνωρίζω επακριβώς αλλά είναι εύκολο να ρωτήσεις σε κάποιο μαγαζί...

Τα μονού σωλήνα είναι πιο ακριβά σαν κατασκευή, άρα και τιμή πώλησης, έχουν καλύτερες και ακριβέστερες μηχανολογικά προδιαγραφές και προορίζονται για πιο εξειδικευμένη χρήση (πχ αγώνες), ενώ έχουν και μεγαλύτερες διαστάσεις, ξεχωριστά κάνιστρα αζώτου κλπ...

Στα μονού σωλήνα, για να μειώσεις ή να αυξήσεις τη ροή του λαδιού που περνάει από τις οπές συμπίεσης ή εκτόνωσης (δηλαδή τη "σκληρότητα" του αμορτισέρ), αλλάζεις τον αριθμό ή/και τη σκληρότητα των ροδελών (shim stack) στην κάθε πλευρά του πιστονιού (δεν μεγαλώνεις ή μικραίνεις τις τρύπες). Στα ρυθμιζόμενα μονού σωλήνα, υπάρχει ένα κύκλωμα bypass στο σημείο του ρυθμιστή (στο ένα άκρο του αμορτισέρ), όπου ανάλογα με τη θέση του κοχλία, ρυθμίζεις πόσο λάδι θα παρακάμψει τη ροή μέσα από τις ροδέλες του πιστονιού και έτσι ρυθμίζεις τη σκληρότητα.

Η ρύθμιση στα διπλού σωλήνα (το bypass δηλαδή του λαδιού) γίνεται στην base valve, δηλαδή στην κεντρική βαλβίδα που υπάρχει στο κάτω μέρος του αμορτισέρ.

Χωρίς να θέλω να το παίξω ειδήμων ή ξερόλας, με το θέμα ανάρτηση Jimny έχω ασχοληθεί πολύ επί μακρόν, πληρώνοντας πολλά λεφτά, δοκιμάζοντας πολλές λύσεις και πατέντες, με πολλά "χωμάτινα" χιλιόμετρα, οπότε έχω μια σφαιρική και αρκετά πλήρη εικόνα επί του θέματος...

Στο τέλος, πέρα από αναλύσεις και μηχανολογικές ορολογίες, η επιλογή της ανάρτησης είναι καθαρά υποκειμενική υπόθεση μιας και ο καθένας έχει τις δικές του απαιτήσεις, προτιμήσεις και συμπάθειες...

Ο σκοπός είναι να μπορούμε να πηγαίνουμε στο βουνό όσο πιο συχνά μπορούμε και να ευχαριστιόμαστε τα οχήματά μας, γι' αυτό άλλωστε και ασχολούμαστε μαζί τους...
Metalaxe
 
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Τετ Φεβ 25, 2004 12:47 pm

Re: Κωδικοί από ελατήρια Mad και αμορτισέρ Monroe

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » Δευτ Απρ 18, 2016 11:09 am

Αρίστο,

Επειδή δεν πολυκατάλαβα τι ακριβώς θέλεις να κάνεις, ας ξεκινήσουμε με αυτά που έχεις, δηλαδή μπροστά ελατήρια ΟΜΕ για χρήση εργάτη και πίσω Mad, με αμορτισέρ ΚΥΒ ασημί μπροστά και ProComp ES1000 πίσω...

α) Θέλεις να αλλάξεις μόνο αμορτισέρ ή και ελατήρια ?
β) Στα ελατήρια έχεις προσθήκες ή όχι και πόσο μεγάλες ?
γ) Αν αλλάξεις ελατήρια για πόσο ύψος θα πας ?

Αυτά είναι βασικά για να επιλέξεις τι αμορτισέρ θα βάλεις αργότερα. Δεν ξέρω πως κατέληξες στο συνδυασμό που έχεις τώρα και αν είσαι ευχαριστημένος, πάντως υπάρχουν αρκετοί συνδυασμοί που λογικά θα σε καλύψουν.

Πρωτίστως βέβαια θα πρέπει να αξιολογήσεις τις ανάγκες σου, βάση της χρήσης που θα κάνεις επί το πλείστον, πόσο βάρος έχεις συνήθως (πχ συνοδηγός, παιδί ή παιδιά, μπαγκάζια), τι στυλ οδήγησης, τι απαιτήσεις από άνεση θέλεις, πόσο "σκληρό" offroad κάνεις ή θέλεις να κάνεις κλπ...

Αφού καταλήξεις στο ύψος της ανάρτησης (ελατηρίων), θα υπάρχουν προτάσεις για αμορτισέρ.

Πάντως έχε υπόψη ότι τα μπροστινά ελατήρια της ΟΜΕ για χρήση εργάτη, δεν είναι πιο σκληρά, αλλά απλά είναι περίπου 1,5 εκ μακρύτερα, όσο δηλαδή είναι περίπου το ύψος που χάνεις από το βάρος του εργάτη...
Metalaxe
 
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Τετ Φεβ 25, 2004 12:47 pm

Re: Κωδικοί από ελατήρια Mad και αμορτισέρ Monroe

Δημοσίευσηαπό Αρίστος » Πέμ Απρ 21, 2016 8:58 pm

Γεια σου Αντωνη . Αν και δεν σε εχω γνωρισει προσωπικα . ξερω και βλεπω οτι ασχολησε πολλα χρονια με αναρτηση και jimny .

Λοιπον εμενα στο στυλ οδηγισης μου ειναι σβελτο προς γρηγορο. Δλδ θελω να εχει κατευθυνση και σταθεροτητα σε δρομο και χωμα .
Ξερω οτι στο χωμα ολα αυτα κοπανανε αρκετα .
Η προσθηκες μ ειναι 3 cm εμπρος και 2 πισω + 3 cm bodylift.
Επισεις εχουν κατσει τα ελατηρια γενικα και πισω εχουν πανω απο 100.000 χλμ με φορτιο επανω .

Στον συνδιασμο που εχω τωρα εχει τυχει ετσι κατα τυχη με τον καιρο! Δεν ειναι ασχημα αλλα δεν ειναι ιδανικα .
Ανεση σε μετρια επιπεδα . θα θυσιαζα καποια ανεση ωστε το jimny να ειναι σταθερο στο δρομο . μιας και τα πιο πολλα χλμ γινονται εκει. Χωμα απο βολτες ειμαι αρκετα σιδεροφαγος χωνεται για τα καλα χωρις να υπαρχει ιδιαιτερη λυπηση.
Άβαταρ μέλους
Αρίστος
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 1630
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 07, 2006 7:08 pm
Τοποθεσία: Αθήνα Αγ.Αναργυροι

Re: Κωδικοί από ελατήρια Mad και αμορτισέρ Monroe

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » Παρ Απρ 22, 2016 8:34 am

Αρίστος έγραψε:Γεια σου Αντωνη . Αν και δεν σε εχω γνωρισει προσωπικα . ξερω και βλεπω οτι ασχολησε πολλα χρονια με αναρτηση και jimny .

Λοιπον εμενα στο στυλ οδηγισης μου ειναι σβελτο προς γρηγορο. Δλδ θελω να εχει κατευθυνση και σταθεροτητα σε δρομο και χωμα .
Ξερω οτι στο χωμα ολα αυτα κοπανανε αρκετα .
Η προσθηκες μ ειναι 3 cm εμπρος και 2 πισω + 3 cm bodylift.
Επισεις εχουν κατσει τα ελατηρια γενικα και πισω εχουν πανω απο 100.000 χλμ με φορτιο επανω .

Στον συνδιασμο που εχω τωρα εχει τυχει ετσι κατα τυχη με τον καιρο! Δεν ειναι ασχημα αλλα δεν ειναι ιδανικα .
Ανεση σε μετρια επιπεδα . θα θυσιαζα καποια ανεση ωστε το jimny να ειναι σταθερο στο δρομο . μιας και τα πιο πολλα χλμ γινονται εκει. Χωμα απο βολτες ειμαι αρκετα σιδεροφαγος χωνεται για τα καλα χωρις να υπαρχει ιδιαιτερη λυπηση.

Καλημέρα,

Καταρχήν εγώ θα έβγαζα το bodylift, ο μόνος λόγος που μπορώ να δικαιολογήσω την παρουσία του είναι για να χωρέσουν μεγαλύτερα λάστιχα ή εάν έχεις αποσπώμενη αντιστρεπτική και αποστάτες τροχών, αλλά και πάλι θα επέλεγα μεγαλύτερα ελατήρια. Το bodylift ανεβάζει το κέντρο βάρους και μειώνει την πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης που φτάνει στον οδηγό (κάτι που σε σβέλτη οδήγηση είναι μεγάλο μείον) χωρίς να προσφέρει καμία ουσιαστική βελτίωση στα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά του οχήματος (πέρα από τη μείωση των προβόλων).

Οι προσθήκες στα ελατήρια πάλι, δεν προσφέρουν κάτι ουσιαστικό πέρα από την τοποθέτηση μεγαλύτερων ελαστικών. Από τη στιγμή λοιπόν που θα αλλάξεις όλη την ανάρτηση, για εμένα βγάλε bodylift και προσθήκες και βάλε μια καλή και λειτουργική ανάρτηση κομπλέ.

Όσο αφορά τα ελατήρια, η πρότασή μου είναι της Top-R (http://www.giz.com.tw/english/index.php) είτε για 3" είτε για 4" με τα μπροστινά ενισχυμένα (είναι πιο σκληρά και προοδευτικά και είναι τα καλύτερα που γνωρίζω για χρήση εργάτη). Υπάρχει ένα μικρό θέμα με την επικοινωνία με τους Ταϋλανδούς, αλλά πιστεύω θα βρεις την άκρη (στείλε mail). Άλλη λύση είναι του jimnybits αλλά δεν τα έχω δοκιμάσει ούτε εγώ, ούτε άλλος φίλος μου για να ξέρω...

Για τα αμορτισέρ τώρα, από τη στιγμή που θέλεις να κινείσαι σβέλτα στο δρόμο, η πιο ενδεδειγμένη λύση εντός "φυσιολογικών" ορίων είναι τα Rancho 9000XL, τα οποία είναι ρυθμιζόμενα και πολύ ποιοτικά. Τα φοράνε φίλοι εδώ και χρόνια με πολύ καλά αποτελέσματα και μόνο θετικά σχόλια. Το μόνο ίσως προβληματάκι που θα αντιμετωπίσεις με αυτά είναι ότι ίσως χρειαστεί να αλλάξεις τις κάτω βάσεις στη μεριά του άξονα και να τις φέρεις λίγο πιο μέσα για να χωρέσουν τα Rancho, αλλά αυτό δεν είναι και σίγουρο, θα το ψάξω περισσότερο το θέμα αν θέλεις. Άλλη καλή και ποιοτική λύση είναι τα ProComp MX-6, τα οποία επίσης είναι ρυθμιζόμενα, αλλά δε γνωρίζω διαστάσεις και περισσότερες λεπτομέρειες...

Αυτά προς το παρόν, αν χρειαστείς οποιαδήποτε άλλη βοήθεια πες μου... :wink:
Metalaxe
 
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Τετ Φεβ 25, 2004 12:47 pm

Re: Κωδικοί από ελατήρια Mad και αμορτισέρ Monroe

Δημοσίευσηαπό Αρίστος » Παρ Απρ 22, 2016 8:03 pm

Σε ευχαριστω Αντωνη . Θα δω πως θα παει .
Το body lift δεν γινεται να το βγαλω δεν εχω χωρο στο τουνελ και στο χωρο μηχανης . (αλλο σαζμαν και μοτερ)
Αντιστρεπτικη ειναι κανονικα πανω . και ειμαι φαρδυτερος κατα + 6 απο καθε πλευρα.
Άβαταρ μέλους
Αρίστος
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 1630
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 07, 2006 7:08 pm
Τοποθεσία: Αθήνα Αγ.Αναργυροι

Re: Κωδικοί από ελατήρια Mad και αμορτισέρ Monroe

Δημοσίευσηαπό Metalaxe » Σάβ Απρ 23, 2016 12:03 pm

Καλή επιτυχία Αρίστο,

Μια πολύ καλή μετατροπή για εκτός δρόμου χρήση πάντως είναι η αποσπώμενη αντιστρεπτική, θα δεις μεγάλη διαφορά και στην άνεση εκτός δρόμου αλλά και μεγαλύτερες διαδρομές = λιγότερες σούζες και καλύτερη πρόσφυση με μικρότερες κλίσεις... :wink:
Metalaxe
 
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Τετ Φεβ 25, 2004 12:47 pm

Re: Κωδικοί από ελατήρια Mad και αμορτισέρ Monroe

Δημοσίευσηαπό Ναπολεων » Πέμ Ιουν 21, 2018 5:49 pm

Καλησπέρα άλλαξα και εγώ τις αναρτήσεις με ελατήρια mad +3.5 και αμορτισέρ Monroe adventure
Οι κωδικοί από τα ελατήρια ήταν μπροστά s129 και πίσω s051 και των αμορτισέρ d4442 μπροστά και d8004 πίσω
Ύψος μπροστά από την μέση του τροχού μέχρι πανω πήρα 1 cm (ήμουν 44 cm και πήγα 45 cm) και πίσω 4 cm (ήμουν 43 cm και πήγα 47 cm) πιθανόν τα πίσω ελατήρια είχαν καθίσει γιατί κουβαλάω βάρκα πολυ συχνά. Έχω μια διαφορά 2 cm πιο ψηλό πίσω από μπροστά. Επίσης κάτι που παρατήρησα είναι ότι στην δεξιά μεριά αυτοκινήτου οι μετρήσεις είναι ίδιες αλλά και μπροστά και πίσω είναι ένα cm κάτω σε σχέση με την αριστερή μεριά δλδ 44 cm μπροστά 46 cm πίσω στην δεξιά μεριά και 45 cm μπροστά και 47 cm πίσω στην δεξιά δεν ξέρω γιατί..
Οι διαφορές που έχω δει στην άσφαλτο προς το παρόν είναι πάρα πολύ καλύτερα κρατήματα,
καλύτερη απόσβεση κραδασμών μπροστινού άξονα και πολύ λίγο καλύτερη αποσβεση κραδασμών στον πίσω άξονα και μάλλον πιο καλό φρενάρισμα όταν σταματάς απότομα. 2 μέρες τα φοράω μονο.
Άβαταρ μέλους
Ναπολεων
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: Σάβ Μάιος 27, 2017 6:19 pm
Τοποθεσία: Αθηνα

Re: Κωδικοί από ελατήρια Mad και αμορτισέρ Monroe

Δημοσίευσηαπό Ναπολεων » Πέμ Ιουν 21, 2018 5:53 pm

Ναπολεων έγραψε: και 45 cm μπροστά και 47 cm πίσω στην δεξιά δεν ξέρω γιατί..
.

Στην αριστερή μεριά όχι στην δεξιά
Άβαταρ μέλους
Ναπολεων
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: Σάβ Μάιος 27, 2017 6:19 pm
Τοποθεσία: Αθηνα

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Αναρτήσεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες