Βενζίνες υψηλών οκτανίων

Τα άλογα...

Βενζίνες υψηλών οκτανίων

Δημοσίευσηαπό IKE » Τετ Οκτ 27, 2004 12:45 am

Το παρακάτω το έγραψα σε ενα άλλο φόρουμ αλλα επειδή πιστευω πως έχει ενδιαφέρον το βάζω και εδώ:

Ο αριθμός οκτανίου μας δείχνει με απλά λόγια πόσο μπορεί ενα καύσιμο μίγμα να συμπιεστεί χωρίς να αυταναφλεγεί (πολύ απλοικό αν θέλετε το αναλύουμε).

Αυτό που καθορίζει το πόσο θα συμπιεστεί το καυσιμο μίγμα σε έναν κινητήρα είναι κατα κύριο λόγο η σχέση συμπίεσης, αυτό είναι ενα γεωμετρικό μέγεθος που δεν αλλάζει (εκτός αν κάνουμε μετατροπές ή αν μιλάμε για πειραματικούς κινητήρες μεταβλητής συμπίεσης).
Επίσης εξαρτάται απο το σχήμα του θαλάμου καυσης και απο τη χρονική στιγμή που γίνεται η ανάφλεξη ,ο χρονισμός των βαλβίδων ή και ο χρονισμός του ψεκασμού.

Οπότε εφόσον το σχήμα και η σχέση συμπίεσης δεν μεταβάλλονται ο μόνος τρόπος να ελεγθεί η καυση για διάφορα καύσιμα είναι οι υπόλοιποι παράγοντες. Αναλόγως πόσο εξελιγμένος είναι ο κινητήρας και τί παραμέτρους μπορεί να ελέξει ή και να μεταβάλει καθορίζεται ο μίνιμουμ αριθμός οκτανίου που είναι απαραίτητος για τη σωστή λειτουργία αλλα και ο μάξιμουμ αριθμός οκτανίου που ο κινητήρας μπορεί να εκμεταλέυτεί για να αποδώσει καλύτερα.

Αρα οι κινητήρες των περισσοτέρων αυτοκινήτων με τα σχετικά απλά συστήματα ηλεκτρονικής διαχείρησης που είναι ρυθμισμένοι να δουλευουν με 95 οκτάνια δύσκολα θα μπορέσουν να εκμεταλευτούν τα πχ 99 οκτάνια μιας καλής βενζίνης.

Ακόμα και αν αποδώσουν πχ 1-2 άλογα παραπάνω η διαφορά θα είναι κατα κύριο λόγο σε αίσθηση μιας και η πλεονάζουσα αυτή ισχύς σε ένα μέσο αυτοκίνητο ισοδυναμή με ενα μισογεμάτο ρεζερβουάρ (αντί για γεμάτο).

Κάποιοι κινητήρες πιο εξελιγμένοι (οι περισσότεροι άμμεσου ψεκασμού πχ) μπορούν να εκμεταλευτούν τα περισσότερα "οκτάνια" και αποδίδουν αρκετά μεγαλύτερη ισχύ.

Υπάρχει και άλλη μία παράμετρος, ο αριθμός οκτανίου δεν είναι το μόνο πράγμα που καθορίζει την ποιότητα του καυσίμου, συνήθως οι ακριβές βενζίνες υψηλών οκτανίων είναι πολύ καλύτερες σαν ποιότητα απο τα κοινά καυσιμα και έτσι ο κινητήρας δουλευει καλύτερα όχι τόσο σε απόλυτα νούμερα απόδοσης αλλα σε αίσθηση.

Αυτό μπορεί ενας οδηγός να το "μεταφράσει " σαν +10 άλογα αλλα στην πράξη το όφελος σε απόδοση είναι αμελητέο.

Τέλος κάποιοι έχουν αναφέρει οφέλη στην κατανάλωση με τις βενζίνες υψηλών οκτανίων, ο μόνος τρόπος να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι ο κινητήρας να αποδώσει μεγαλύτερη ισχής οπότε αν λάβουμε σαν δεδομένο πως ο οδηγός έχει στο οδήγημά του δεδομένες απαιτήσεις ισχύος τότε ο κινητήρας θα δουλέψει σε λιγότερες στροφές για να τις καλύψει άρα θα καταναλώσει λιγότερο.

Επίσης αν ενα καύσιμο (ασχέτως αριθμού οκτανίων) είναι καλύτερης ποιότητας απο ένα άλλο θα αποδώσει καλύτερα άρα η παραπάνω ισχύς έχει σχέση ΚΑΙ με την ποιότητα του καυσίμου.

Επειδή και τα οφέλη σε κατανάλωση ουσιαστικά ανάγονται στην αύξηση αποδιδόμενης ισχύος ξαναλέω πως η αύξηση αυτή στα περισσότερα καθημερινά αυτοκίνητα (και στο Jimny)είναι αμελητέα και εννοείται όχι ανάλογη του επιπλέον κόστους (αύξηση ισχύος της τάξεως του 0,5% για αύξηση κόστους της τάξης του 25%).

Ελπίζω να κάλυψα αρκετές απορίες , για περισσότερα ή για διαφωνίες περιμένω σχόλια.
Άβαταρ μέλους
IKE
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 3912
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 6:08 pm
Τοποθεσία: 1AU

Δημοσίευσηαπό joseph » Τετ Οκτ 27, 2004 6:33 am

joseph
 
Δημοσιεύσεις: 2782
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 29, 2005 12:44 am
Τοποθεσία: Σαντορίνη-Πειραιάς

Δημοσίευσηαπό SkyDiver » Τετ Οκτ 27, 2004 7:59 am

THE DEEPER YOU GO THE BETTER IT FEELS...
Άβαταρ μέλους
SkyDiver
 
Δημοσιεύσεις: 59
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 26, 2004 12:48 pm
Τοποθεσία: Π.ΦΑΛΗΡΟ

Δημοσίευσηαπό gc » Τετ Οκτ 27, 2004 8:48 am

gc
 

Δημοσίευσηαπό GiwrgosTH » Τετ Οκτ 27, 2004 8:59 am

GiwrgosTH
 

Δημοσίευσηαπό IKE » Τετ Οκτ 27, 2004 10:38 am

Άβαταρ μέλους
IKE
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 3912
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 6:08 pm
Τοποθεσία: 1AU

Δημοσίευσηαπό GiwrgosTH » Τετ Οκτ 27, 2004 11:04 am

GiwrgosTH
 

Δημοσίευσηαπό gc » Τετ Οκτ 27, 2004 11:13 am

Τελευταία επεξεργασία από gc και Τετ Οκτ 27, 2004 11:18 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
gc
 

Δημοσίευσηαπό IKE » Τετ Οκτ 27, 2004 11:15 am

Άβαταρ μέλους
IKE
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 3912
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 6:08 pm
Τοποθεσία: 1AU

Δημοσίευσηαπό gc » Τετ Οκτ 27, 2004 11:52 am

gc
 

Δημοσίευσηαπό NIOAK » Τετ Οκτ 27, 2004 3:05 pm

Συμφωνώ και εγώ με τήν άποψη ότι δεν αξίζει τον κόπο να βάζεις τέτοιου τύπου βενζίνες σε μικρά ΙΧ όπως το jimny γιατί τό επιπλέον κόστος δεν αντισταθμίζεται από το "προσδωκόμενο όφελος"....αντιθέτως "μπαίνουμε και μέσα".... .

Εκανα και εγώ χρήση της ΒΡ ultimate για περίπου 3 μήνες. Χώρίς να αλλάξω στύλ οδήγησης, έκανα σαφώς λιγοτερα χιλιόμετρα με κάθε γέμισμα (ειδικά στην εθνική πολύ λιγότερα), είχε λίγο καλύτερο νεύρο στα "ξεσπάσματα", και λίγο καλύτερη τελική (πάντα βάσει κοντέρ).

Ο κύριος λόγος που την σταματησα ήταν για να γλυτώσω κάποιες "βλάβες" αναμενόμενες από την χρήση ειδικά αυτής της βενζίνης αυτής της εταιρίας (πχ shell, eko δεν είχαν παρόμοια προβλήματα). Η κοινή άποψη του αρχιμηχανικού στην suzuki, ενός φίλου μηχανικού εκτός suzuki και του ηλεκτρολόγου (επίσημο συνεργείο της BOSH ) ήταν να ΜΗΝ την χρησιμοποιώ γιατί φθήρει μπουζι,βυθιζόμενες αντλιες βενζίνης και "καίει" κάθε λογής πλαστικο (πχ σωληνάκια,τσιμουχες,κλπ) που παρεμβάλεται στο κύκλωμα παροχής της από το ντεπόζιτο μέχρι τον κινητήρα. Επιπλέον αμα άνοιγες το καπακι της μηχανής ,αντί για λάδι μύριζες έντονα βενζίνη (πολύ δυνατές αναθυμιάσεις). Για όλα αυτά φταίει η πολύ ισχυρή χημική της σύνθεση η οποία σε κάθε λογής αυτοκίνητο, παλαιό και νέο προκαλεί τα ανωτέρω. Μερικούς μήνες μετά την κυκλοφορία της , άρχισαν να τους "σκάνε" πελάτες με προβληματα στα ανωτέρω και όλοι είχαν κοινό την αλλαγή της βενζίνης τους σε BP Ultimate. Δεν ξέρω αν παρόμοια περιστατικά έχουν πέσει στην αντίληψή σας, πάντως εμένα και μου το απέδειξαν έμπρακτα με φθαρμένα ανταλλακτικά από παθόντες με ΙΧ, και με παρότρηναν και με έπεισαν να την αποφεύγω αν δέν θέλω να τους επισκέπτομαι σαν πελάτης πιό συχνά.....!!!!!!
Ολοι την θεωρούν ώς την καλύτερη βελτιωμένη βενζίνη της αγοράς αλλά η χρήση της έχει και το ανάλογο εχτρα "κρυφό" κόστος.
Αν ήθελα μπορούσα άφοβα να χρησιμοποιώ αντίστοιχη βενζίνη άλλης εταιρίας, αλλά ειλικρινά δεν πιστεύω ότι πραγματικά αξίζει τον κόπο για το "μικρό" μας θηριάκι......
Άβαταρ μέλους
NIOAK
 
Δημοσιεύσεις: 150
Εγγραφή: Δευτ Φεβ 16, 2004 4:21 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό George Kehaidis » Πέμ Οκτ 28, 2004 7:03 pm

Η δικιά μου εμπειρία....και η απόδηξη ότι ο ΙΚΕ κάνει λάθος όπως πάντα...¨Εβαλα σύνολο 6 ντεπόζιτα από της BP την κατοστάρα.Διαφορά στις επιδόσεις καμία απολύτως,ίσως ανεπαίσθητες,κατανάλωση από 9,5lt/100χλμ πήγε στα 10,5 με το ίδιο γκάζι στην ίδια διαδρομή και η μεγαλύτερη αλλαγή ήταν στην τσέπη μου όπου δεν καταλάβαινα πότε μου άδειαζε :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Δεν λέω,καθάρισε ο κινητήρας βέβαια γιατί μόλις έβαλα απλή αμόλυβδη μου έκαψε περίπου 8 lt/100χλμ.
George Kehaidis
 

Δημοσίευσηαπό IKE » Πέμ Οκτ 28, 2004 9:24 pm

Άβαταρ μέλους
IKE
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 3912
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 6:08 pm
Τοποθεσία: 1AU

Δημοσίευσηαπό apokoroniotis » Σάβ Ιαν 10, 2009 8:14 pm

Αποκορωνιότης
apokoroniotis
 
Δημοσιεύσεις: 16
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 10, 2009 6:35 pm
Τοποθεσία: Χολαργός


Επιστροφή στο Κινητήρες και Jimny

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 12 επισκέπτες