από Metalaxe » Κυρ Απρ 17, 2016 9:16 pm
Φίλε Dimny,
Η παραπομπή μου στο άρθρο που όντως έγραψα εγώ (συλλέγοντας στοιχεία από διάφορες πηγές) δεν ήταν προκειμένου να επιβεβαιώσω την ορθότητα των γραφόμενών μου (άλλωστε, αφού εγώ τα έγραψα προφανώς τα θεωρώ σωστά), αλλά για να μη χρειαστεί να επαναλάβω όλα αυτά που γράφω στο άρθρο, τα οποία πολλοί προφανώς δε γνωρίζουν και εξηγούν πολλά πράγματα γύρω από τη λειτουργία της ανάρτησης...
Προφανώς είμαι ανοιχτός σε κάθε κριτική και άποψη, δεν διεκδικώ το αλάθητο, απλά ήταν λίγο απαξιωτικά και ειρωνικά τα σχόλιά σου (τουλάχιστον εγώ έτσι το εξέλαβα, αν κάνω λάθος ζητώ συγνώμη), χωρίς ουσιαστικά να απαντάς με στοιχεία ή επιχειρήματα πάνω σε αυτά που διαφωνείς, γι' αυτό και "αντέδρασα".
Τέλος με αυτό, δεν υπάρχει πρόβλημα από μέρους μου, πάμε παρακάτω στο θέμα μας...
Η συντριπτική πλειοψηφία των αμορτισέρ που κυκλοφορούν στην αγορά (τουλάχιστον για τετρακίνητα οχήματα που γνωρίζω) με κόστος μέχρι 400 - 500 ευρώ είναι διπλού σωλήνα (Monroe, OME, ProComp, AVO, Rancho κλπ). Ο λόγος είναι ότι είναι πιο απλά σαν κατασκευή και άρα σαν κόστος, ενώ έχουν και πιο μαζεμένες διαστάσεις, οπότε και απευθύνονται σε σχετικά νορμάλ οχήματα για μέτρια χρήση.
Άρα αυτό απαντάει και στο ερώτημά σου ποιά αμορτισέρ της αγοράς είναι διπλού σωλήνα, τιμές δε γνωρίζω επακριβώς αλλά είναι εύκολο να ρωτήσεις σε κάποιο μαγαζί...
Τα μονού σωλήνα είναι πιο ακριβά σαν κατασκευή, άρα και τιμή πώλησης, έχουν καλύτερες και ακριβέστερες μηχανολογικά προδιαγραφές και προορίζονται για πιο εξειδικευμένη χρήση (πχ αγώνες), ενώ έχουν και μεγαλύτερες διαστάσεις, ξεχωριστά κάνιστρα αζώτου κλπ...
Στα μονού σωλήνα, για να μειώσεις ή να αυξήσεις τη ροή του λαδιού που περνάει από τις οπές συμπίεσης ή εκτόνωσης (δηλαδή τη "σκληρότητα" του αμορτισέρ), αλλάζεις τον αριθμό ή/και τη σκληρότητα των ροδελών (shim stack) στην κάθε πλευρά του πιστονιού (δεν μεγαλώνεις ή μικραίνεις τις τρύπες). Στα ρυθμιζόμενα μονού σωλήνα, υπάρχει ένα κύκλωμα bypass στο σημείο του ρυθμιστή (στο ένα άκρο του αμορτισέρ), όπου ανάλογα με τη θέση του κοχλία, ρυθμίζεις πόσο λάδι θα παρακάμψει τη ροή μέσα από τις ροδέλες του πιστονιού και έτσι ρυθμίζεις τη σκληρότητα.
Η ρύθμιση στα διπλού σωλήνα (το bypass δηλαδή του λαδιού) γίνεται στην base valve, δηλαδή στην κεντρική βαλβίδα που υπάρχει στο κάτω μέρος του αμορτισέρ.
Χωρίς να θέλω να το παίξω ειδήμων ή ξερόλας, με το θέμα ανάρτηση Jimny έχω ασχοληθεί πολύ επί μακρόν, πληρώνοντας πολλά λεφτά, δοκιμάζοντας πολλές λύσεις και πατέντες, με πολλά "χωμάτινα" χιλιόμετρα, οπότε έχω μια σφαιρική και αρκετά πλήρη εικόνα επί του θέματος...
Στο τέλος, πέρα από αναλύσεις και μηχανολογικές ορολογίες, η επιλογή της ανάρτησης είναι καθαρά υποκειμενική υπόθεση μιας και ο καθένας έχει τις δικές του απαιτήσεις, προτιμήσεις και συμπάθειες...
Ο σκοπός είναι να μπορούμε να πηγαίνουμε στο βουνό όσο πιο συχνά μπορούμε και να ευχαριστιόμαστε τα οχήματά μας, γι' αυτό άλλωστε και ασχολούμαστε μαζί τους...