Βοηθεια για Rally raid project

Συγκεντρωμένες μετατροπές σε αυτοκίνητα μελών

Δημοσίευσηαπό JEO » Δευτ Ιαν 07, 2013 4:28 pm

+1000 για το vitara. Οσο καιρο το ειχα, ειχα μεινει παρα πολυ ευχαριστημενος με την οδικη του συμπεριφορα σε ασφαλτο αλλα και σε πατημενο χωμα. Καλη αλλαγη πορειας και ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ προς ολες τις κατευθυνσεις.
Keep thinking......
Άβαταρ μέλους
JEO
Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 3443
Εγγραφή: Τετ Μάιος 04, 2005 6:45 pm
Τοποθεσία: Χαμένη Ατλαντίδα.

Δημοσίευσηαπό gargas » Δευτ Ιαν 07, 2013 4:42 pm

+1000!!!! :D
To jimny βάζει τα γυαλιά σε πολλά μεγαλύτερα θηρία.............
Άβαταρ μέλους
gargas
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 680
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 01, 2009 11:32 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό Athan » Δευτ Ιαν 07, 2013 8:10 pm

Garga και Jeo,thanks συγγνωμη που σας τα πρηζω ρε παιδια απλα ειχα βρει αυτο και το σκεφτηκα: http://www.car.gr/classifieds/cars/view/2424544/
Μια ζωη κινουμουν χαμηλα ,που να ξερω απο ρετιρε...:)
Athan
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 05, 2013 7:46 pm

Δημοσίευσηαπό Αρίστος » Δευτ Ιαν 07, 2013 9:02 pm

http://www.car.gr/classifieds/cars/view/2964196/
Δεν τσεκαρεις και αυτο καλητερα!!! απο κατω μηχανικα μερη ειναι ολα Vitara.
Κουκλι φενεται!
Άβαταρ μέλους
Αρίστος
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 1630
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 07, 2006 7:08 pm
Τοποθεσία: Αθήνα Αγ.Αναργυροι

Δημοσίευσηαπό fokion » Δευτ Ιαν 07, 2013 9:21 pm

εκ πειρας να σου απαντησω μερικά πραγματα.

Το OMP μπορει να μη γεμιζει το δικο σου ματι αλλα γεμιζει.... τα τεστ της FIA!!!!!!!! ( φιλικά το λεω μη παρεξηγεις...) σε αντιθεση με χειροποιητο ειναι ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΟ...

πινιν θα ελεγα αστο.... ακριβα ανταλλακτικά με "δυσκολη" αντιπροσωπεια
αντιθετως τα σουζουκια βρωμαει ο τοπος, βρισκεις παντου τα παντα και σε ποιοτητες να διαλεξεις....

Jimny - Vitara... μακροπρόθεσμα θα ελεγα..... Jimny
Εχωντας ζησει την Vitara εποχη του Κουτσουμπου σχεδον απο την αρχη και παραλληλα σχεδον την υπολοιπη 3αδα των Δημητριαδη Μαρδα Σταματακη προσφατα του Σιουτη και παλιωτερα του Μαρσελου, το βιταρα ειναι παθητικό στο μπροστινό του μερος....

κοβεται παντα και παντου, μια που λογω ψαλιδιων και μικρου περιθοριου διαδρομης ( οχι δεν εννοω τροφυ αλλα λικο ακομα διαδρομη σου δινει την δυνατοτητα να το μπιπ - αναλλογικά παντα - και να μην καταπωνεις τους θολους τη μετοπη τα τοπ μουντ.

σε αντθυεση με την φυσική ανεση του αξονα να "παραγει" ξεκαθαρες δυναμεις ευκολα διαχειρισιμες.

να μην αναφερω το γεγονος της ευκολιας να αλλαξεις ενα αμορτισερ οταν αυτο ειναι και ξεχωρο απο το ελατηριο και χωρις να χρειαζεται ειδικά εργαλεια ( συμαντικό σε εναν αγωνα αυτο ) σε αντιθεση με ενα μακφερσον.

επεισεις ως μαζεμενο κι ελαφρυ ( σχετικά μετα την τοποθετηση cage ) ειναι πιο "μανιτζεβελο" στις συνηθεις "στριφτες και στριφνες" διαδρομές... δε τρεχουμε και στο ντακαρ με ευθειαρες....
δες τα προσφατα αποτελεσματα τι κερδιζει και θα καταλαβεις...

Γενικά το jimny ειναι ενα απλοικής τεχνολογίας αρα ευκολα επισκευασιμο ακομα και στην διαρκεια ενος αγωνα, σε αντιθεση με αλλα συστηματα πχ τα πατζερο ( οχι τα πινιν τα κανονικά).

προσωπικά αν ηθελα ενα γερό και οικονομικό αγωνιστικό το jimny θα ηταν μεσα στα πλανα μου, ισως και το βιταρα αν εμενα στην Ζ2... ισως ισως κι ενα φερόζα αν και με μια σχετική δυσκολια στην ευρεση ανταλλακτικών αλλα και παλι υπαρχουν οι διαυλοι....

Α! και κατι που λεω παντα και μη το παρεις οτι προσπαθω να "φανω".....
"χαζη ερωτηση ειναι μονο η ερωτηση που δεν εκανες..."

οποτε ρωτα οτι θες!!!!!!!!!
Το τετραπορτο Jimny.....
Άβαταρ μέλους
fokion
 
Δημοσιεύσεις: 186
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 11, 2008 6:33 am

Δημοσίευσηαπό Athan » Τρί Ιαν 08, 2013 10:56 am

Fokion,οι προτασεις σου με βρισκουν συμφωνο, απλα αν και δεν ειναι του θεματος, της OMP βρηκα το R/3204 αλλα η εταιρια το δηλωνει σαν NO FIA HOMOLOGATION και σκεφτηκα οτι ειναι μονο για trial κλπ.οπου οι ταχυτητες ειναι πολυ μικροτερες.Τα δε χειροποιητα ενας ,δυο που υπαρχουν στο χωρο δηλωνουν οτι ειναι παραπανω απο τα στανταρντσ της FIA.Εννοειται οτι βολευει το OMP απο την αποψη οτι θα μου το στειλουν και θα γινουν οι τελικες συγκολλησεις στον τοπο μου,παρα να στειλω το αυτοκινητο Αθηνα και να μου βγουν τα διπλα...Ευχαριστω και παλι.
Athan
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 05, 2013 7:46 pm

Δημοσίευσηαπό fokion » Τρί Ιαν 08, 2013 4:49 pm

Αρα ενδεχομενως και συμφωνα με τους.... "κανονισμους" που εχουμε μπορει και να "μην περναει"...( το αφηνω ασχολίαστο...)

Τα δε χειροποιητα κατ αρχην δε τα φτιαχνουν "1-2" αλλα κι αρκετοι περισσότεροι
Καραταρουκ πχ Εξελιξη κ.λ.π.

το "παραπανω" θα μου επιτρεψεις να εχω καποιους ενδιασμους...
το "παραπανω" αν ειναι αχρειαστο σημαινει βαρος οπως επεισεις κα "κρυψει" δομικές ατελειες....
η FIA για να εχει δωσει αυτα τα σχεδια αυτες τις διατομες αυτα τα υλικά ΣΙΓΟΥΡΑ το εχει ψαξει ΠΟΛΥ παραπανω απο τον οποιονδηποτε "σιδερα"....
εκτός κι αν εχει σχεδιαστικό πεπερασμενων στοιχειων για τον σχεδιασμό κατανομής δυναμεων και ...... εργαστηριο για τις φυσικου μεγεθους δοκιμες....

Μη βαυκαλιζόμαστε λοιπον.
Τα χειροποιτα σχεδια της FIA ξεπερνουν ως εχουν το τι χρειαζεται ΑΚΡΙΒΩΣ για να ξεπερνουν τις οποιες λογω χειροποιητου, κατασκευαστικές ατελειες....

ΠΧ γνωστός και μη εξαιρεταιος δε κολλησε γυρο γυρο τη σωληνα γιατι.... δεν εφτανε ετσι οπως ηταν τοποθετημενη...
Το τετραπορτο Jimny.....
Άβαταρ μέλους
fokion
 
Δημοσιεύσεις: 186
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 11, 2008 6:33 am

Δημοσίευσηαπό kermit » Τετ Ιαν 09, 2013 12:03 am

Χμμ.. Κατ αρχήν τα "θα τρεχω για την πλακα μου" και "δεν παω για πρωτιες" κλπ, τα αγνοώ τελείως. Μπορεί να αρχίσεις έτσι, αλλά όσο ανεβαίνει η εμπειρία σου και τα ευρώ που δίνεις για κάθε συμμετοχή/ετοιμασια/service/βλάβες, μόνο για πλάκα δεν κατεβαίνεις μετά τις 2 πρώτες. Διασκέδεση, ναι - πλάκα όχι.

Σε εναν RAID αγώνα που έχει στοχο μέση ταχύτητα τα 39 km/h στη Ζ2 και τα 49 km/h στη Ζ1, ένα μηχανολογικά απλό jimny με σωστά λάστιχα δεν θα δυσκολευτεί καθόλου, αν δεν σπάσει.

Αρα σίγουρα το προστατεύεις όπως μπορείς για μήν σπάσει, ανάλογα με το πόσο σκοπεύεις να το ταλαιπωρήσεις.

Αυτό που κάνει (ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ) την διαφορά για αυτά τα 10km/h είναι η ασφάλεια και μόνο. Ακόμη και αν προσέξεις τις διαφορές στις προδιαγραφές για τις κατηγορίες αυτές, είναι μόνο γύρω απο την ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ούτε κυβικά, ούτε άλογα, ούτε τίποτε.

Όταν πρωτοέτρεξα entry Z3 δεν είχα καν κρανος, με το σκεπτικό οτι δεν ήταν απαραίτητο, και στην δεύτερη ειδική της ζωής μου περιμενα 10 λεπτά πριν τον τερματισμό για να μήν φάω προπορεία.

Όταν σε επόμενο αγωνα φορέσαμε, απορούσα για ποιόν ακριβώς λόγο δεν το βάλαμε απο την πρώτη ώρα.

Τώρα απορώ για ποιό λόγο δεν βάζω cage, αφού προφανώς συνεχίζουμε.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ μου άποψη, οτι όσο αναβάζεις την ασφάλεια σου τόσο πιό ελευθερος νιώθεις να οδηγείς κοντά στα όρια σου για ώρα.

Απο εκεί και έπειτα όμως οι raid έχουν να κάνουν με στρατηγική, με συντήρηση και αντοχή ανθρώπων και μηχανών. Ένα λάθος πλοήγησης σου κοστίζει αρκετό κόπο οδήγησης ή κοπανημάτων (που μπορούν να αποβούν μοιραία) για να κρατήσεις τελικά την μέση ταχύτητά σου. Δεν είναι sprint.
Επίσης το τερραίν διαφέρει και κρίνεις ανάλογα με το αυτοκίνητό σου πού κερδίζεις και πού χάνεις.

Πάρε παράδειγμα τον τελευταίο 24ωρο στην Ζ2. Στην τελευταία ειδική έτυχε να είναι μπροστά μαζί οι 2 εν τέλει πρώτοι. Το jimny κατηγορίας Ζ1 (άσχετα που έτρεχε Ζ2) και το wrangler κατηγορίας...trophy! Μπορείς να φανταστείς τί διαφορές είχαν το wragler με τα 60km/h τελική και το jimny με τον 1,6... Κι όμως σε όλη την ειδική περνούσαν ο ένας τον άλλο, γιατί σε κάθε κομμάτι το κάθε αυτοκίνητο είχε διαφορετικό πλεονέκτημα. Τελικά πήραν τις πρώτες 2 θέσεις.

Τώρα σχετικά με το Jimny. Δεν οδηγείται δύσκολα, κουμαντάρεται, μπαίνει και φρενάρει. Αν δεν το ψηλώσεις και το κόψεις, ακόμη καλύτερα, αλλιως ένα +4 το θέλει. Λάστιχο σίγουρα, mud, όχι απαραίτητα αναγόμωση, αλλά άν βρέχει ένα τύπου cayman οπωσδήποτε. Κοπανάει ο αξονας μπροστά άλλα αντέχει. Όπως προειπώθηκε είναι πιό εύκολο στην επισκευή. Σκέψου την πρώτη ειδική του τελευταίου 24ωρου έχασα το πίσω αμορτισέρ απο την πανω βίδα του στα 100 περίπου χιλιομετρα, και σφήνωσε αναμεσα απο την εξάτμιση. Μέσα στη λάσπη το βγάλαμε, συνεχίσαμε 160 χλμ με 3 αμορτισέρ, και ήμασταν μέσα στα όρια του χρόνου. Στην στάση το φτιάξαμε και ξεκινήσαμε την επόμενη ειδική κανονικά.

Λίγο ψάξιμο το στήσιμο θέλει, για να μήν γέρνει, αλλα να μήν σπάσει και τη μέση σου. λίγο πείραμα και χρήμα, as always...

Προφανώς ότι ενίσχυση/προστασία μπορείς να σκεφτείς την κάνεις, και ένα καλό βίδωμα τα ΠΑΝΤΑ πρίν και μετά τον αγώνα.

Απο μηχανή δεν είναι τραγικά τα πράγματα, προφανώς είσαι με τα αργά κουμπωμένα πάντα για να αρπάζει, και αν τελειώνει στα 90 το κοντέρ σου, no big deal, πραγματικά η διαφορά δεν είναι εκεί. Έναν φρέσκο συμπλέκτη θέλεις για να είσαι σίγουρος στα μεγάλα events.
Με μεγαλύτερο μοτέρ απλά δεν κουράζεις τόσο τον συμπλέκτη. Αλλιώς για να δείς πραγματική διαφορά πρέπει να παίξεις με το βήμα σου συνολικά ή σε συγκεκριμένες ταχήτητες. Απο θέμα δύναμης τουλάχιστον λίγες είναι οι συνθήκες στους ελληνικούς raid που πραγματικά σου λείπει. (πχ ανοιχτο γρήγορο ανηφορικό, η δική μου αργή τετάρτη έπεφτε απο τις 5000 rpm, ενω το μπροστινό μου jimny ανοιγε διαφορά... ε, σε λίγο ο συμπλέκτης μου αρχισε να γκρινιάζει, απο τις αλλαγές. Όταν φτάσει η τετάρτη στις 4 και συνεχίσει να πέφτει, είναι βιασμός να αλλάζεις σε τρίτη, και στις 6.200 πάλι σε τετάρτη και πέφτοντας πάλι σε τρίτη κλπ... καλώς ή κακώς δεν συμβαίνει συχνά τόσο ζόρι.)

Σίγουρα ότι και αν κάνεις καλό είναι. Αλλά πέρα απο την ασφάλειά σου, αν έχεις ενα καθαρό απο πλοήγηση αγώνα θα είσαι σε καλές θέσεις. Οτι άλλο φτιάχνεις είναι απλά για την διευκόλυνσή σου, και όχι γιατί είναι απαραίτητο. Προφανώς βέβαια όσο κοιτάς τις πρωτιές, τόσο δεν αφήνεις τίποτε στην τύχη.

Όλα τα παραπάνω είναι προσωπική μου άποψη, και για το τεχνικό θέμα της ασφάλειας νομίζω υπάρχουν ποστ απο τους κατάλληλους ανθρώπους!
Άβαταρ μέλους
kermit
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 444
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 04, 2007 8:50 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δημοσίευσηαπό Athan » Πέμ Ιαν 10, 2013 1:45 am

Kermit ευχαριστω πολυ για το χρονο σου.Να ρωτησω ομως ,δικαιολογειται ενα σηκωμα +4?Τα βιντεο που βλεπω incar δε δειχνουν ,ή τουλαχιστον εγω δεν καταλαβαινω, μεγαλα σκαμπανεβασματα στις ειδικες-αλλα και παλι ζητω συγχωρεση στην ασχετοσυνη μου για το off-road...
Athan
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 05, 2013 7:46 pm

Δημοσίευσηαπό kermit » Πέμ Ιαν 10, 2013 8:56 am

η μπροστινή ανάρτηση τερματίζει για πλάκα. Ένα λαστιχο αναγόμωσης βρίσκει πολύ εύκολα. Αν ανοίξεις και λιγο τους τροχούς σου είναι ακόμη πιο βάρβαρο.
Εγώ με σκληρούτσικο αμορτισέρ μπροστά+6 mad+ 3cm αποστατες τροχών και με 205/70 cayman, ενω έκοψα ότι έβλεπα οτι εβρισκε στο θόλο, τελικά δίπλωσε και μάσησε το υπόλοιπο κομμάτι του θόλου απο τη μία μεριά, ενω τα φρύδια των φτερών μπροστά ανοίξαν 0,5-1 cm.

Βέβαια με το BF MK2 δεν έσπασε τίποτε, απλά άκουγα συνέχεια το χτύπημα.

Αν κόψεις καλά τα πάντα, θα είσαι οκ. Το μικρό σήκωμα απλά θα δώσει λίγο αέρα στο λάστιχο στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Αν δεις οπτικά ενα cayman σε ενα νορμάλ jimny, θα το καταλάβεις κατευθείαν. Μπορεί και να βοηθούν λίγο οι μακρύτερες διαδρομες των αμορτισέρ, ομως δεν ειμαι σίγουρος. Είναι ακαριαία τα βυθίσματα. Και συμβαίνουν πολύ συχνά απότομοι τερματισμοί της ανάρτησης με στριμμένο τιμόνι πχ.
Άβαταρ μέλους
kermit
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 444
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 04, 2007 8:50 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δημοσίευσηαπό STEFAPAT » Σάβ Ιαν 12, 2013 9:03 pm

ασύχαστο μηχανοκίνητο μικρόβιο έχεις φιλέ Θανάση από ότι βλέπω. Περιμένουμε και εδώ διάκριση!!
STEFAPAT
 
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 12, 2013 12:52 pm

Δημοσίευσηαπό Athan » Κυρ Ιαν 13, 2013 7:20 pm

Ωχ!Αποκαλυφθηκα!Η Τωνια εχει ηδη ξεκινησει τη μουρμουρα...Και μαντεψε ποιος θα είναι συνοδηγός ,αν κιοτεψει ο κουμπάρος Παρμπουν ;
Athan
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 05, 2013 7:46 pm

Δημοσίευσηαπό STEFAPAT » Κυρ Ιαν 13, 2013 10:10 pm

αααα ειναι οργανωμενο το εγκλημα αντε να ασς βλεπουμε πιο συχνα στα μερη μας!!!
STEFAPAT
 
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 12, 2013 12:52 pm

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Projects

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron