The small red jimny...

Συγκεντρωμένες μετατροπές σε αυτοκίνητα μελών

The small red jimny...

Δημοσίευσηαπό kermit » Πέμ Φεβ 23, 2012 11:52 pm

Ήρθε η ώρα να κάνω κι εγώ μια παρουσίαση της δικής μου συμβίωσης με τον Jimnαρο. Και αυτό όχι γιατί θεωρώ ότι το δικό μου είναι υπόδειγμα, αλλά γιατί έτσι μπορούν να δούν διάφορα νέα μέλη τα αποτελέσματα διαφόρων παρεμβάσεων σε βάθος χρόνου.
Κατ αρχήν προσωπική μου γνώμη (όπως όλες και οι υπόλοιπες που θα ακολουθήσουν), είναι ότι το Jimny αποτελεί ένα όχημα μεγάλων συμβιβασμών. Δεν νομίζω ότι υπάρχει ιδιοκτήτης που να μην κάνει έστω και ένα μεγάλο συμβιβασμό. Είναι επίσης και αυτοκίνητο οριακό. Με την έννοια ότι οι άτιμοι γιαπωνέζοι κρατήσαν τις ισορροπίες του αυτοκινήτου παραγωγής οριακά, και το αυτοκίνητο δεν αντέχει σχεδόν καμία παρέμβαση αυτόνομα.

Αρχίζοντας λοιπόν από το μηδέν, βρέθηκα με ένα Jimny 2005 vvt με παλιούς προφυλακτήρες, ενώ κάνω αρκετά χλμ και στο δρόμο. Μετά από 70.000 χλμ όταν πλέον και τα εκτός δρόμου χιλιόμετρα αρχισαν να είναι μή παιδιάστικα, θεωρώντας ότι είχα μάθει 70-80% του αυτοκινήτου, άλλαξα ανάρτηση και λάστιχα.
Ψήλωσα το αυτοκίνητο με σκοπό να είναι άνετα τα μεγαλύτερα λάστιχα, αν και αργότερα κατάλαβα ότι είναι ψιλομύθος. Όσο δεν αλλάζει το bump stop, η συμπίεση του ελατηρίου θα βρίσκει το λάστιχο στην ίδια θέση, όσο ύψος και να έχει.
Εικόνα



215/75/15 λοιπόν, πρωτογενές BF Goodrich MK2, το οποίο για δύο χρόνια ήταν τίμιο σε διάφορα τεραίν, στεγνα, βρεμένα, λάσπη κλπ, αλλα στον τρίτο χειμώνα άρχισε να με απογοητέυει στο βρεμένο. Στα 2+ αυτά χρόνια, τα λάστιχα έχουν περάσει καθημερινές ταχύτητες άνω των 120χλμ/ω (gps παντα) km/h, αρκετά γρήγορα χωμάτινα/πετρώδη κομμάτια, και έναν 24ωρο αγώνα. Δεν έχει σκιστεί ή στραβώσει το παραμικρό. Στη λάσπη όμως δεν είναι αναγόμωση με τίποτε. Μετράνε οι +2 περίπου ποντοι που παίρνουν τα διαφορικά από το έδαφος, προσωπικά μου αρέσει και το πάτημα παραπάνω. Τόσο που και τα καλοκαιρινά μου Geolandar είναι επίσης 215/75. ΟΜΩΣ το αμαξι έχει γονατίσει σε δύναμη, η 5 μου κρεμάει στο δρόμο με ανηφόρα, και η 2ρα αργή πολλές φορες δε μου αρκεί. Νατος ο συμβιβασμός, για αυτά τα 2 κ@λ@εκατοστα….
Εικόνα



Στο θέμα ανάρτηση, έχοντας δοκιμάσει σε διάφορα ύψη μεχρι +6cm ελατήρια από τον Μυρωνίδη, MAD και αμορτισερ Monroe, KYB και Rancho, και έχοντας οδηγήσει ΟΜΕ σετ, και ΟΜΕ με ελατήριο MAD, εχω καταλήξει (προσωπικά) σε ένα ΜΟΝΟ: Rancho 9000xl (ρυθμιζομενο) με MAD +6 ελατήριο. Απλά δεν υπάρχει άλλος. Για όποιον δεν έχει να στάξει 550-600 ευρώ για rancho μπρος πίσω, ας βάλει μόνο μπροστα τα ρυθμιζόμενα, και πίσω ένα ζευγάρι Monroe χοντρομπούκαλα, είναι μια χαρά κι έτσι, και κοστίζει περίπου 400 ο συνδυασμός. 70.000 χλμ έκανα με τα rancho και ακόμη είναι υποδειγματικά.

Μέσα στα πειράματα που έκανα, διαπίστωσα (πληροφοριακά) ότι το εμπρός μαμα ελατήριο γίνεται ένα ωραίο μπιπ πίσω για ψήλωμα + 4-5 περίπου. Μια τετράδα προσθήκες τροχών H&R 3cm ήρθε να δέσει, και συνολικά τα ασφάλτινα χιλιόμετρα είναι πολύ πιο ασφαλή για τις ταχύτητες που πηγαίνω. Ναι τώρα το 215/75 βρίσκει κάποιες φορές σε συμπίεση στις άκρες των θόλων, αλλα τι να κάνουμε. Θα το τσεκάρω στην πορεία.
Μέσα από τα πάθη μου όμως, διαπίστωσα μερικά λάθη και τα μοιράζομαι μαζί σας. Προτού αρχίσω τις καγκουριές με τα ψηλώματα κλπ, έπρεπε να δώ που πονάει η μακροζωία του αμαξιού, μιας και από άποψης 4x4 το jimny είναι από τη μαμά του αυξημένων δυνατοτήτων. MUST είναι η ποδιά του τρανσφερ, και ειδικά τα καινούρια χρειάζονται πατέντες για την προστασία καλωδίων εμπρός και πίσω. Σε διάφορες φάσεις, ενώ φοράω την κλασική τρίγωνη ποδιά από αλουμίνιο, και καλώδια έκοψα, και βάση τράνσφερ έσπασα.
Εικόνα


Σύντομα θα αλλάξω την αλουμινένια ποδιά με σιδερένια σαν αυτή.
Εικόνα



ΜUST είναι και οι αναπνοες των διαφορικών και γιατι όχι και του κιβωτίου και του τρανσφερ. Κακώς τα έκανα μετά και όχι πρίν. Μεσα στις υπόλοιπες αβαρίες που προέκυψαν ήταν και η αλλαγή των ρουλεμάν του κιβωτίου, καθώς ΕΣΠΑΣΑΝ, (το έχω ξανακούσει και από άλλο vvt κιβώτιο από φίλο μέσα στο φόρουμ) και δεν ξέρω αν είχα μπάσει νερά και στο κιβώτιο μετα από λασποβουτες και ποταμάκια που έχω περασει. Αναπνοές λοιπόν από σπιράλ σωληνάκι για μακροζωία της μετάδοσης.
Εικόνα
Εικόνα



Κάποια στιγμή μπήκαν πίσω δέστρες οι οποίες δεν τρυπάν το σίδερο, αλλα το αγκαλιάζουν.
Εικόνα
Σε κάποια ευκαιρία μπήκαν και μακρύτερα σωληνάκια φρένων, μεταλλικά, τα οποια άλλαξαν το φρενάρισμα ως προς την αμεσότητά του.

Ένα ακόμη πάθος, να αλλάζω ρουλεμάν τροχών συνέχεια ( 3 στον κάθε μπροστά τροχό, 2 στον πίσω δεξιά, και όλα ΠΡΙΝ βάλω προσθήκες τροχών…), λύθηκε χρησιμοποιώντας ναυτικό γράσσο ψηλής θερμοκρασίας στην τοποθέτηση των τελευταίων ρουλεμάν.


Εργάτης 9000 Tmax με σχοινί, με βιδωτή custom βάση, μπαταρία 75άρα και δύο σωστές βιδωτές δέστρες ήταν τελικά αρκετή χρήσιμη προσθήκη, τελείως εντός του προφυλακτήρα, και η πατέντα με την πινακίδα που ανοιγοκλείνει με μεντεσεδάκι, δίνει μια διακριτικότητα, ο οποία το καλοκάιρι όμως θα αλλάξει, γιατί μου δημιουργεί προβλήματα υπερθέρμανσης χώρου όταν λειτουργεί το κλιματισικό και είμαι στην πόλη.
Εικόνα
Εικόνα


Και βέβαια όταν είμαι τόσες ώρες στο αυτοκίνητο, δεν μπορώ να μην κοιτάξω κάποιες λεπτομέρειες, όπως έναν ΓΕΡΟ τεμπέλη-υποβραχιόνιο, μια βάση για 3 (!) καφέδες, βολτόμετρο, και χειροποίητα πίσω ηχεία made by Kermit αποσπώμενα.
Εικόνα
Εικόνα



Τελευταία μου προσθήκη 2 Recaro από το Ignis τα οποία με κάποιες πατέντες ταιριαξαν στις βάσεις του jimny και μπήκαν τελικά κουτί. Είναι ΑΚΡΙΒΩΣ το κάθισμα που ήθελα, με τον ίδιο χώρο μεταξύ οδηγού-συνοδηγού για να παίρνω από πίσω ότι χρειάζομαι, έχοντας μια σημαντική πλευρική στήριξη με χαμηλα πλαινά για το εύκολο μπές-βγές.
Εικόνα
Εικόνα

Τέλος κλείνω περίπου ένα χρόνο και 40.000 χλμ με καύσιμο υγραερίου, με μοναδικό πρόβλημα μια μικρή διαρροή παραφλού από κάποια χαζομάρα την οποία παλεύουμε να τη λύσουμε σχετικά ανέξοδα.

Φέτος έκανε και μία δοκιμή σε αγωνιστικούς ρυθμούς και δανείστηκε μια σειρά φώτα οροφής και φόρεσε terratrip, το οποίο μπήκε σε βολικό σημείο χωρίς να πειράξουμε αερόσακους κλπ, ( οι οποίοι στο vvt είναι αρκετά μανίκι για να βγούν και να ξαναμπούν).
Εικόνα


Συνολικά το Jimnακι μετά από δοκιμές προσπάθειες, διατηρεί μια ισσοροπία μεταξύ εντός και εκτός δρόμου βάση του δικού μου στυλ οδήγησης. Εντός, στρίβει, φρενάρει, δεν χοροπηδάει, και εκτός είναι μπιπ, ως ένα βαθμό προστατευμένο, με αυξημένες διαδρομές και αποστάσεις, ικανές για αρκετά πραγματάκια, self-recovered σε βασικά κολλήματα. Σε όλες τις χρήσεις καίει φθηνότερα, και υπάρχει μια τάξη στο εσωτερικό του σε πολύωρη χρήση. Έτσι αποτελεί ένα αμάξι καθημερινό, εκδρομικό, και διασκέδασης, χωρίς να προκαλεί, που διανύει αποστάσεις για να κάνει ένα ενδιαφέρον off road χωρίς να το πολυσκέφτομαι.
Εικόνα

Ο μεγάλος συμβιβασμός πλέον είναι η δύναμη, η οποία με τα 215/75 δεν μου φτάνει, αλλά δεν βιάζομαι να βρώ λύση.

Όλες οι αλλαγές-προσθήκες-διορθώσεις-αγγαρίες γίναν στον μηχανικό μου Παναγιώτη Θεοδωρίδη, στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος έχει πλέον μια σχέση αγάπης-μίσους με το κόκκινο Jimnaki μου!!

Ελπίζω να βοήθησα αρκετούς που σκέφτονται να παίξουν με το δικό τους, με έναν μπούσουλα για το από πού να αρχίσουν. Η μοναδική συμβουλή μου, πρώτα οδηγήστε μεχρι να το λιώσετε για να καταλάβετε τι έχετε ανάγκη να προσθέσετε.
Άβαταρ μέλους
kermit
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 444
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 04, 2007 8:50 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δημοσίευσηαπό gargas » Παρ Φεβ 24, 2012 1:03 am

ωραιο Χρησταρα!!!!!

να το ευχαριστηθεις και ολο λασπωμενο να το εχεις!!!!!!!!!!!


χωρις να σου βγαζει ουτε βιδα προβλημα!! :wink:
To jimny βάζει τα γυαλιά σε πολλά μεγαλύτερα θηρία.............
Άβαταρ μέλους
gargas
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 680
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 01, 2009 11:32 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό Αρίστος » Παρ Φεβ 24, 2012 8:25 am

Ωραιος χρηστο!! εγραψες με λιγα λογια τιν ιστορια του jimny σου! τι θα γινει αραγε αν γραψω εγω ποτε την δικια μ! :roll:

τα καθίσματα ειναι φοβερα το μετανοιωσα που δεν τα πηρα και εγω οταν μου δοθηκε μια ευκαιρια.

Καλές βόλτες εκει στα βόρεια!!! :D
Άβαταρ μέλους
Αρίστος
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 1630
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 07, 2006 7:08 pm
Τοποθεσία: Αθήνα Αγ.Αναργυροι

Re: The small red jimny...

Δημοσίευσηαπό 118 » Παρ Φεβ 24, 2012 11:25 am

___ και τα άρματα κολλάνε
Άβαταρ μέλους
118
 
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: Παρ Ιαν 21, 2011 8:22 pm
Τοποθεσία: Χαλκιδική

Δημοσίευσηαπό ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ » Παρ Φεβ 24, 2012 11:27 am

Δημήτρης
2004-2005: Citroen C2 1.4 VTR Sensodrive
2005-092009: Peugeot 406 1.8
092009-Σήμερα: Suzuki Jimny και δεν το αλλάζω...
ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ
 
Δημοσιεύσεις: 123
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 12, 2009 11:16 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη - Σέρρες

Δημοσίευσηαπό kermit » Παρ Φεβ 24, 2012 12:49 pm

Άβαταρ μέλους
kermit
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 444
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 04, 2007 8:50 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: The small red jimny...

Δημοσίευσηαπό 118 » Παρ Φεβ 24, 2012 1:22 pm

___ και τα άρματα κολλάνε
Άβαταρ μέλους
118
 
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: Παρ Ιαν 21, 2011 8:22 pm
Τοποθεσία: Χαλκιδική

Δημοσίευσηαπό JEO » Παρ Φεβ 24, 2012 5:30 pm

Ωραιος ρε Χρησταρα!!!! Μπραβο για οτι εχεις κανει μεχρι στιγμης.



Υ.Γ. Σουλουπωσα λιγο το αρχικο κειμενο. Αν δεν σου αρεσει κατι πες το.
Keep thinking......
Άβαταρ μέλους
JEO
Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 3443
Εγγραφή: Τετ Μάιος 04, 2005 6:45 pm
Τοποθεσία: Χαμένη Ατλαντίδα.

Δημοσίευσηαπό georgekoko » Παρ Φεβ 24, 2012 5:30 pm

ωραιοοοοοοςςςςςςςςςςς!!!!!!!!!!! :P :P :P
Άβαταρ μέλους
georgekoko
 
Δημοσιεύσεις: 167
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 18, 2010 10:06 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΓ.ΑΝΑΡΓΥΡΟΥΣ

Δημοσίευσηαπό kermit » Παρ Φεβ 24, 2012 7:30 pm

Thanx παιδιά. Ένας φίλος απο το forum μου είχε πεί οτι είτε θα δώσεις λεφτά για να το προστατέψεις και να περνάει άνετα, είτε θα δώσεις λεφτά για τις ζημιές που προκύπτουν. Εγω είμαι κάπου ανάμεσα, αλλα μαθαίνω..!

Γιώργο ακόμη και στην καμπίνα αν τελείωναν παλι θα βοηθούσε. Να οδηγάς και να κολυμπαν ψαρια στα ποδια σου δεν είναι και το καλύτερο. :lol:
Ομως όχι, τελειώνουν λίγο πιό πανω απο την εισαγωγή αέρα στον χώρο της μηχανής. Περνάν και οι 4 σε μία και καταλήγει μπροστά.
Και είναι απλά για τον αέρα, δεν φτάνει η βαλβολίνη στις βαλβίδες ούτως ή άλλως.
Απλά έχε το νού σου οτι στην ουσία καταργείς τις βαλβιδούλες, γι αυτό αν δεν είναι σίγουρος πήγαινε σε μηχανικό να τις κάνεις. (αν κάνεις και στο τρανσφερ θέλει να το ξεκρεμάσεις για να φτάσεις νομίζω)

Όσο για το θέμα των αγώνων, πολλοί αγώνες έχουν και entry ή hobby κατηγορία για όσους θέλουμε απλά την εμπειρία. To ζητούμενο είναι αν είσαι διατεθειμένος να καλύψεις τις αβαρίες που μπορεί να προκύψουν.
Άβαταρ μέλους
kermit
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 444
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 04, 2007 8:50 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δημοσίευσηαπό offroad_master » Παρ Φεβ 24, 2012 7:39 pm

Ωραια παρουσιαση Χρηστο! Αντε και ψηλωτερα!!

Γιωργο αν θες να ριξεις μια ματια για τις αναπνοες των διαφορικων ριξε μια ματια εδω
http://www.jimny.gr/garage/?cat=5&article=6
Βαλλιανατος Γιωργος
www.eval.gr
Άβαταρ μέλους
offroad_master
 
Δημοσιεύσεις: 1963
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 2:27 pm
Τοποθεσία: ΚΡΥΟΝΕΡΙ

Δημοσίευσηαπό 118 » Παρ Φεβ 24, 2012 7:48 pm

___ και τα άρματα κολλάνε
Άβαταρ μέλους
118
 
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: Παρ Ιαν 21, 2011 8:22 pm
Τοποθεσία: Χαλκιδική

Δημοσίευσηαπό xeilas » Παρ Φεβ 24, 2012 8:22 pm

ωραίος! :thumbsup:
xeilas
 
Δημοσιεύσεις: 215
Εγγραφή: Σάβ Οκτ 30, 2010 12:36 pm
Τοποθεσία: ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟ

Δημοσίευσηαπό 118 » Παρ Φεβ 24, 2012 8:31 pm

___ και τα άρματα κολλάνε
Άβαταρ μέλους
118
 
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: Παρ Ιαν 21, 2011 8:22 pm
Τοποθεσία: Χαλκιδική

Δημοσίευσηαπό 118 » Σάβ Μαρ 24, 2012 7:16 pm

Χρήστο,
Είδα στο παρελθόν ότι άλλαξες γρανάζια στο σασμάν σου. Επειδή λοιπόν και το δικό μου «τίναξε τα πέταλα», έψαξα και μίλησα με τον Παναγιώτη τον μάστορά σου. Είπα ευκαιρία να του περάσει και αναπνοές.
Θα κοιτάξω από Δευτέρα να το στείλω ασυνόδευτο πάνω σε πλατφόρμα.
Απ’ όσο μιλήσαμε μου φάνηκε γνώστης και εύχομαι να είναι και λογικός στις τιμές.

Ευχαριστώ
___ και τα άρματα κολλάνε
Άβαταρ μέλους
118
 
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: Παρ Ιαν 21, 2011 8:22 pm
Τοποθεσία: Χαλκιδική

Επόμενο

Επιστροφή στο Projects

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες

cron