από ΤζέτζηςΝ15 » Κυρ Μαρ 25, 2007 5:11 am
Η διαφορά μεταξύ τούρμπο και κομπρέσσορα είναι ότι με το δεύτερο δεν ανησυχείς τόσο πολύ για μεγάλες θερμοκρασίες και τις συνέπειές τους(π.χ. μπορούν να γίνουν αιτία για προανάφλεξη).. Επειδή, ο στροβιλοσυμπιεστής εξάτμισης (τούρμπο) εδράζεται στην πολλαπλή εξαγωγής,αν δεν έχει το κατάλληλο μέγεθος, μπορεί να φρακάρει την απόσκοπτη ροή των καυσαερίων, ζορίζοντας έτσι τον κινητήρα, ενώ και το επακόλουθο πύρωμα της τουρμπίνας ανεβάζει έντονα τη θερμοκρασία του εισερχόμενου στο μοτέρ αέρα. Όχι ότι και ο αέρας του κομπρέσσορα θα είναι κρύος όμως! Για να μην παρεξηγηθώ! Ο,τιδήποτε συμπιέζεται από μια φτερωτή που περιστρέφεται με κάμποσες δεκάδες χιλιάδες στροφές, μόνο κρύο δε μπορεί να είναι! Απλά εκεί τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα.
Κατά τ΄άλλα όμως, τα κινούμενα μέρη του κινητήρα θα ζοριστούν από την υπερπίεση που αναφέρατε (0,5bar), είτε αυτή δημιουργήθηκε από τούρμπο είτε από κομπρέσσορα. Απλά η μηχανική τους αντοχή υποβάλλεται σε λιγότερα μαρτύρια, αν αποφευχθούν οι υψηλές θερμοκρασίες. Από την άλλη πλευρά βέβαια, για να υποστηρίξω λίγο και τα τούρμπο, μπορείς να κινείσαι εκτός περιοχής λειτουργίας της τουρμπίνας αν ξέρεις να "παίζεις" με το φορτίο και τις στροφές του μοτέρ, κάτι που είναι κομματάκι δύσκολο με τον κομπρέσσορα, ενώ και η τροχαλία που παίρνει κίνηση από το στρόφαλο "κλέβει" μέρος από το έργο που παράγει ο κινητήρας(έχετε προσέξει τι συμβαίνει όταν είναι το A/C στο ΟΝ;).