Επειδή η xtreme4x4 ίσως δεν θέλει να δώσει στοιχεία εδώ για δικούς της λόγους, δύο παρατηρήσεις
γενικά για τέτοιου είδους μετατροπές:
1) Σημασία έχει το αποτέλεσμα οπότε αν είναι να δώσετε αρκετά λεφτά για μια τέτοια μετατροπή, πιθανότατα κάποιες χιλιάδες ευρώ να ζητήσετε μια στοιχειώδη εγγύηση για το αποτέλεσμα.
πχ αν το Jimny έχει νορμάλ 75 άλογα
στον τροχό και με μια ανάλογη μετατροπή πάει στα 80 ίσως να μην αξίζει το κόστος.
Να τονιστεί εδώ πως
σημασία έχουν τα άλογα στον τροχό. Αν 2 αυτοκίνητα βγάζουν στον τροχό 80 άλογα και στο στρόφαλο* βγάζει το ένα 100 και το άλλο 200 πάλι
την ίδια δύναμη θα έχουν. Απλώς το δεύτερο θα έχει μεγαλύτερες απώλειες, πράγμα όχι και τόσο καλό γιατι σημαίνει πως πιθανώς ζορίζονται τα μηχανικά μέρη του συστήματος μετάδοσης.
*= επειδή σπάνια βγαίνει ο κινητήρας για να δυναμομετρηθεί στον πάγκο και να πάρουμε απ'ευθείας την ισχύ στο στρόφαλο οι δυναμομετρήσεις γίνονται στον τροχό. Για να γίνει εκτίμιση της ισχύος στο στρόφαλο αφήνεται να γυρίσει ελεύθερα ο τροχός και ανάλογα την αντίσταση στο τύμπανο του δυναμόμετρου υπολογίζεται η ισχύς των απωλειών.
Οπότε ισχύς στον τροχό+ισχύς απωλειών = εκτιμούμενη ισχύς στο στρόφαλο.
προσοχή γιατι συνήθως αυτή η ισχύς 'στον στρόφαλο' είναι αυτή που ανακοινώνεται απο τους βελτιωτές και μπορεί να οδηγήσει σε πλασματικά συμπεράσματα, αυτοκίνητα με τεράστια αύξηση ισχύος στον στρόφαλο να έχουν ελάχιστη αύξηση της ισχύος στον τροχό.
2) Επειδή όταν αυξάνουμε την ισχύ του κινητήρα αυξάνουμε και τα φορτία στα οποία υποβάλλονται τα μέρη του καλό είναι να έχουν αντικατασταθεί τα επίφοβα εξαρτήματα και να έχουν φροντιστεί λεπτομέρειες όπως η σωστή ψύξη του νερού/λαδιού κλπ.
Επειδή συνήθως δεν ξέρουμε τους συντελεστές ασφαλείας με τους οποίους σχεδιάζει κάθε εξάρτημα ο κατασκευαστής αλλά ούτε και κατα πόσο ακιριβώς αυξάνονται τα φορτία στα επι μέρους εξαρτήματα καλό είναι να δίνεται μεγάλη προσοχή (ή) και να έχουμε υπ'όψιν μας πως με μεγάλη αύξηση ισχύος η αξιοπιστία και η αντοχή του κινητήρα μειώνεται. Αυτό μπορεί να σημαίνει πρόωρη φθορά, μπορεί να σημαίνει και άπειρες βλάβες, να είστε προσεκτικοί.