από kermit » Πέμ Ιουν 09, 2011 7:14 pm
Χάρη, επειδή τωρα μόλις ειδα οτι με ειχες ρωτήσει κάτι, οχι τα BF 215/75 με σιδερενια ζάντα και τον παλιό προφυλακτήρα δεν βρίσκουν σε οτιδήποτε στραμπούληγμα, οριακά όμως. Με αποστάτες μαλλον θα βρίσκουν, αλλα σίγουρος δεν είμαι. Για οποιαδόποτε άλλη παράμετρο (άλλη ζαντα, αλλη μάρκα, αλλο προφυλακτήρα) δεν γνωρίζω να απαντήσω.
Γενικότερα όμως, στα λάστιχα υπαρχουν κάποια αντικειμενικά χαρακτηριστικά και κάποια υποκειμενικά που είναι θέμα γούστου.
Πχ εγω θεωρώ αστείο να θετει κάποιος θεμα θορύβου στο jimny. Jimny στα σουαχίλι σημαίνει θόρυβος και σε άλλες γλώσσες σημαίνει άλλα πραματα.
Το 215/75, όπως και κάθε άλλη μεγαλύτερη διάσταση που θα βάλει κάποιος σε αυτοκίνητο που δεν εχει πειράξει την μετάδοση, θα φέρει αναγκαστικά 2 αρνητικά: κρεμασμα της δύναμης και αύξηση της κατανάλωσης. Αν δεν ζείς για να κάνεις off road ή αν δεν έχεις άλλο συγκεκριμένο λόγο, θα σε χαλάσει πάρα πολύ ειδικά το δεύτερο, με τις τιμές της βενζίνης στις μέρες μας. Εκτός αν το μάτι μετράει πιό πολύ απο την τσέπη.
Η συμπεριφορα τώρα έχει κάποιους αντικειμενικούς κανόνες. Όταν μιλάμε για ΜΤ για παραδειγμα και λεμε οτι στην ασφαλτο είναι καλό, εννοείται οτι δεν έχουμε ενα "καλό ασφάλτινο", αλλα ένα "συγκριτικά με άλλα ΜΤ, καλό". Αντίστοιχα όταν μιλάμε για ΑΤ πρέπει να εννοούνται οι αναλογίες αυτές, γιατι είναι ακυρες κατι κριτικές "φοβερό στη λάσπη" κλπ.
Για να κλείσω την μεγάλη παρένθεση, τα ΜΤ γενικα έχουν μπιπ γόμα και γαντζώνουν στην ασφαλτο. Οσο μεγαλώνουν οι ταχύτητες όμως το πατημά τους γίνεται λιγότερο σαφές, με οτι συνεπάγεται αυτό. Στο βρεγμενο ισχύει το ίδιο με επιπρόσθετο το οτι σε καθε τακούνι αναλογούν λιγότερα αυλάκια(συμπεράσματα ελεύθερα). Στο δε ασφάλτινο χιόνι ειναι τόσο χαλια όσο τα σπορ λάστιχα για τα κουπέ.
Για το ερώτημα "αναγώμωση ή όχι?" ειναι υποκειμενικές οι απαντήσεις. Το σίγουρο είναι οτι η αναγόμωση φτιάχτηκε για off, και ναι, οπως και να το κάνουμε παει καλύτερα εκτός, με ΟΠΟΙΟ πρωτογενές κ αν συγκρίνεις.
Με όλα αυτά θέλω να πώ οτι πρίν αλλάξετε κατι απο τις προδιαγραφές jimny και δώσετε χρήματα, σκεφτείτε όλα αυτα που συνεπάγεται η κάθε αλλαγή.
Και επειδή εγώ ανοιξα αυτό το θεμα , τελικά κατέληξα στα 215/75 geolandar.
Ο μόνος λογος αυτό το 1,5 εκατοστό ύψος στους άξονες, που τελικά το θεωρώ σημαντικό. Είτε βρεγμένα είτε στεγνα, ο βράχος είναι βράχος. Το κομμένο αυτοκίνητο το έχω συνηθίσει, και με το υγραέριο δεν κλαίω.