Διαφορά στην πίεση των ελαστικών εμπρός και πίσω

Τα παπουτσάκια του θηρίου

Δημοσίευσηαπό cfu » Πέμ Φεβ 05, 2009 10:07 pm

Υπαρχει ακομα μια εξηγηση περι των πιεσεων των ελαστικων. Σε αγωνιστικες οδηγικες συνθηκες, ενα λαστιχο με μεγαλυτερη πιεση συμπεριφερεται ακομα πιο ουδετερα σε στροφες, σλαλομ, φρεναρισμα, διοτι ο περισσοτερος αερας κανει πιο ακαμπτα τα πλαινα του αυτοκινητου. Ομως πιο σκληρα πλαινα σημαινει και επιβαρυνση της ανεσης στην καμπινα. Αλλα σε αγωνιστικες συνθηκες.....ποιος νοιαζεται για ανεση???
Ομως εδω το Jimny μας, δεν κατασκευαστικε για την Monza ουτε για το Silverstone, ετσι η Suzuki εδωσε περισσοτερο εμφαση στην πολιτισμενη μετακινηση (λογο και του πολυταλαντου χαρακτηρα του οχηματος). Η δε διαφορα στις πιεσεις (εμπρος- πισω) εχει να κανει (κατα το φτωχο μου το μυαλο) ως εξης:
Αν η μεγαλυτερη πιεση ανεβαζει τον δεικτη της πλευρικης προσφυσης τοτε:
Επειδη το αυτοκινητο ειναι επι το πλειστον πισωκινητο (πραγμα οχι τοσο διμοφιλες στον απειρο οδηγο) επελεξε συνειδητα με την διαφορα πιεσης εμπρος πισω, να προσδωσει στο μικρο τετρακινητο με το κοντο μεταξονιο, μια οσο το δυνατον ουδετερη.....ως.....υποστροφικη (ενιοτε) συμπεριφορα, ετσι ωστε να ειναι πιο προσιτη στον αμυητο καθημερινο και ανυποψιαστο οδηγο.
Ως γνωστον, ολοι οι κατασκευαστες των "απλων" αυτοκινητων, ακομα και των suv, εχουν σαν βασικο γνομωνα την ουδετερη ως υποστροφικη συμπεριφορα στο οριο. Διοτι οπως προ-ειπα, η υπερστροφικη συμπεριφορα χρειαζεται εμπειρια και εξειδικευση για να βγει ο αμυητος απο τη δυσκολη θεση.
Αυτα απο μενα......και συγνωμη για το μεγαλο ποστ.
Δοκιμαστε καποια φορα να βαλετε πισω 32 και μπροστα 25. Θα κοπαναει καπως το πισω μερος, αλλα θα "γυριζει τα οπισθια" ακομα πιο δυσκολα (τουλαχιστον στο στεγνο)
...ταπεινό τετρακίνητο... καλό μου Jimny... που περνάς τα κατσάβραχα γερά...όσα suv ταπείνωσες σ'έχουν στη μνήμη...μα εσύ γυρνάς χαλαρά.............μη με πας απ'το σπίτι...ακούς στο βουνό να με πας... μυρωδιά καταλύτη... εσύ μοναχά μ'αγαπάς.!
Άβαταρ μέλους
cfu
 
Δημοσιεύσεις: 69
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 29, 2009 4:05 pm
Τοποθεσία: ΚΕΡΚΥΡΑ

Δημοσίευσηαπό Kanelj » Παρ Φεβ 06, 2009 12:19 pm

Εικόνα
www.secret-rooms.gr
Ένα ζωντανό παιχνίδι γρίφων !
Ανακάλυψε τα μυστικά του κάθε δωματίου!Έχεις 60’ στη διάθεσή σου...Αλλιώς...
Άβαταρ μέλους
Kanelj
Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 1566
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 31, 2005 11:03 am
Τοποθεσία: 5' απο παντου!

Δημοσίευσηαπό cfu » Τρί Φεβ 10, 2009 11:11 pm

Κι ομως φιλε kenelj. Δεν εγραψα λαθος. Η μεγαλυτερη πιεση σημαινει μεγαλυτερη ακαμψια πλαϊνων, δηλαδη λιγοτερο "μαγουλιασμα" του ελαστικου στις αποτομες αλλαγες πορειας. Το φαινομενο "μαγουλιασμα" (και οχι μονο αυτο φυσικα) ειναι που κανει το αμαξι να συμπεριφερεται υπερστροφικα ή υποστροφικα (αναλογως των εκαστοτε πιεσεων εμπρος-πισω). Ξαναδιαβασε τι γραφω πιο πανω και θα καταλαβεις. Θα το γραψω οσο πιο απλα μπορω. Η Σουζουκι εσκεμμενα βαζει λιγοτερο αερα μπροστα, ετσι ωστε, αν και πισωκινητο το jimny να τηνει να συμπεριφερθει σε νορμαλ συνθηκες υποστροφικα - ουδετερα, ουτως ωστε να γινει πιο προβλεψιμο στον ανυποψιαστο - αμυητο καθημερινο οδηγο.
...ταπεινό τετρακίνητο... καλό μου Jimny... που περνάς τα κατσάβραχα γερά...όσα suv ταπείνωσες σ'έχουν στη μνήμη...μα εσύ γυρνάς χαλαρά.............μη με πας απ'το σπίτι...ακούς στο βουνό να με πας... μυρωδιά καταλύτη... εσύ μοναχά μ'αγαπάς.!
Άβαταρ μέλους
cfu
 
Δημοσιεύσεις: 69
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 29, 2009 4:05 pm
Τοποθεσία: ΚΕΡΚΥΡΑ

Δημοσίευσηαπό Kanelj » Πέμ Φεβ 12, 2009 11:55 am

Εικόνα
www.secret-rooms.gr
Ένα ζωντανό παιχνίδι γρίφων !
Ανακάλυψε τα μυστικά του κάθε δωματίου!Έχεις 60’ στη διάθεσή σου...Αλλιώς...
Άβαταρ μέλους
Kanelj
Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 1566
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 31, 2005 11:03 am
Τοποθεσία: 5' απο παντου!

Δημοσίευσηαπό ELECTROSYSTEM » Παρ Φεβ 13, 2009 4:16 pm

ELECTROSYSTEM
 
Δημοσιεύσεις: 349
Εγγραφή: Παρ Σεπ 05, 2008 8:24 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό J.P. » Παρ Φεβ 13, 2009 6:45 pm

Άβαταρ μέλους
J.P.
 
Δημοσιεύσεις: 79
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 30, 2007 12:39 am
Τοποθεσία: Ρέθυμνο-Κρήτη

Δημοσίευσηαπό ELECTROSYSTEM » Παρ Φεβ 13, 2009 7:05 pm

ELECTROSYSTEM
 
Δημοσιεύσεις: 349
Εγγραφή: Παρ Σεπ 05, 2008 8:24 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό cfu » Κυρ Φεβ 15, 2009 9:42 pm

Φιλοι μου, το σχολιο μου σχετικα με τις πιεσεις, αφορουσε παντα τις ασφαλτινες διαδρομες και μονο αυτες. (και αλλο πραγμα η σε λογικα πλαισια αυξηση της πιεσης και αλλο το "τουμπανιασμα"). Για χωμα, λασπη, trial, ειναι εντελως διαφορετικα τα πραγματα. Ειδικα σε σκαρφαλωματα και οριακες συνθηκες εκτος ασφαλτου, τοτε (μαλλον) επιβαλλεται μικροτερη πιεση για μεγιστη προσφυση - "γαντζωμα" των ελαστικων.
...ταπεινό τετρακίνητο... καλό μου Jimny... που περνάς τα κατσάβραχα γερά...όσα suv ταπείνωσες σ'έχουν στη μνήμη...μα εσύ γυρνάς χαλαρά.............μη με πας απ'το σπίτι...ακούς στο βουνό να με πας... μυρωδιά καταλύτη... εσύ μοναχά μ'αγαπάς.!
Άβαταρ μέλους
cfu
 
Δημοσιεύσεις: 69
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 29, 2009 4:05 pm
Τοποθεσία: ΚΕΡΚΥΡΑ


Επιστροφή στο Λάστιχα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 22 επισκέπτες

cron