Αζωτο στα ελαστικά.

Τα παπουτσάκια του θηρίου

Αζωτο στα ελαστικά.

Δημοσίευσηαπό manolis » Παρ Μαρ 19, 2004 3:59 pm

Παραθέτω διαφημιστικό φυλλάδιο για ενημέρωση περί της χρησιμοποίησης του άζωτου στα ελαστικά.
Ισως πρέπει να δώσουμε κάποια προσοχή σε αυτόν τον τομέα.

Πληροφοριακά άζωτο μπορούν να σου βάλουν σε συνεργεία ελαστικών, καθώς και σε ορισμένα (πολύ επιλεκτικά) βενζινάδικα (αν και μετά απο λίγο ξεχνάς -δεν χρειάζεται κιόλας- να ελέγχεις την πίεση των ελαστικών).

Κοστολογικά κυμαίνεται γύρω στα 5-10 ευρώ το λάστιχο (εξαρτάται απο το συνεργείο και την ποσότητα που χρειάζεται [για την πλήρωση] )
manolis
 

Δημοσίευσηαπό manolis » Παρ Μαρ 19, 2004 4:01 pm



και

manolis
 

Δημοσίευσηαπό IKE » Παρ Μαρ 19, 2004 4:20 pm

Άβαταρ μέλους
IKE
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 3912
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 6:08 pm
Τοποθεσία: 1AU

Re: Αζωτο στα ελαστικά.

Δημοσίευσηαπό chriska » Παρ Μαρ 19, 2004 4:57 pm

chriska
 

Δημοσίευσηαπό manolis » Σάβ Μαρ 20, 2004 7:34 pm

Φίλε Chrisca, Φυσικά το άζωτο είναι απαραίτητο σε αυτοκίνητα αγώνων για τον εξής απλό λόγο : Οταν το λάστιχο ζεστένεται απο την τριβή του με τον δρόμο, τότε ζεστένει και τον αέρα που περιέχει με αποτέλεσμα διαστολή και περισσότερη πίεση στο ελαστικό, άρα δεν έχεις την ιδανική πρόσφυση και γλυστράς ευκολότερα.
Η διαφορά είναι η εξής : ΝΑΙ στα ζεστά λάστιχα (πιάνουν καλλίτερα) ΟΧΙ στην διαφοροποίηση της πίεσης του ελαστικού.
Το άζωτο έρχεται ακριβώς εδώ : δεν επιδέχεται καμμία συστολοδιαστολή του όγκου του σαν αδρανές αέριο που είναι, και bingo... σταθερή πίεση ελαστικού σε όλες τις θερμοκρασίες... άρα έχεις πάντα την συνιστώμενη απο τον κατασκευαστή πίεση στο ελαστικό, και ζεστό λάστιχο (μετά απο λίγα χλμ).
Στις μηχανές κυρίως (που η πρόσφυση είναι ζωτικός παράγοντας) τα τελευταία χρόνια είναι must.

Ερχόμενος τώρα στην περίπτωση μας φίλε ΙΚΕ άν βάλεις αέρα με εξωτερική θερμοκρασία στο βενζινάδικο 15οC να σε δώ όταν θα πάς στο χιόνι με 0οC τι πίεση θα έχεις στο ελαστικό σου. Επιπροσθέτως να σε δώ ρε μπαγάσα στα βενζινάδικα στον καύσωνα το μεσημέρι με 30οC να τα ξεφουσκώνεις και το βράδυ να τα ξαναφουσκώνεις.
Φυσικά και δεν θα το κάνεις, θα αδιαφορήσεις σίγουρα όπως όλοι μας. Το λάστιχο όμως δεν θα αδιαφορήσει, θα φθαρεί πιο γρήγορα, θα κάψεις βενζίνη πιο πολύ και δεν θα έχεις την ιδανική (ή έστω όσο το δυνατόν ιδανική) πίεση στα ελαστικά άρα και την ιδανική για το λάστιχο πρόσφυση.
Τι θα γλιτώσεις ??? 20-30 ευρώ που θα τα βγάλεις στο κάτω κάτω της γραφής απο το ότι δεν θα έχεις στο μυαλό σου να τσεκάρεις την πίεση των ελαστικών κάθε λίγο (αυτός είναι ορισμός της υπερβολής), αν όχι απο την βενζίνη και τα υπόλοιπα.
manolis
 

Δημοσίευσηαπό IKE » Σάβ Μαρ 20, 2004 10:28 pm

Ο ατμοσφαιρικός αέρας αποτελείται κατα περίπου 80% απο άζωτο οπότε η διαφορά προκύπτει απο την διαφορά στις ιδιότητες του περίπου 20% (απο το οποίο σημαντικό ποσοστό είναι CO2 και ευγενή αέρια).

Το μέτρο διαστολής τί σχέση έχει με το αν το αέριο είναι αδρανές ή όχι?

Δεν έχω πρόχειρα τα μέτρα διαστολής των 2 αερίων (αν χρειαστεί πάντως θα την βρούμε την άκρη) αλλα δεν νομίζω να είναι τοσο σημαντική διαφορά που να έχει αντιλιπτή επίπτωση σε ενα αυτοκίνητο σαν το δικό μας.

Ισως (αν τα μέτρα διαστολής έχουν σημαντική απόκλιση) να υπάρχει διαφορά σε ενα πανάλαφρο ποδήλατο δρόμου ή σε μια πολύ ελαφριά μοτοσυκλέτα αλλα σε αυτοκίνητο μου μοιάζει με υπερβολή.

Must μπορεί να είναι και τα μπλέ λαμπάκια δεν σημαίνει πως έχουν καμια θετική επίδραση στην απόδοση.

Οι διακυμάνσεις στα λάστιχα αναλόγως της θερμοκρασίας δεν αμφιβάλλω πως υπάρχουν αμφιβάλλω όμως για το αν το Ν2 θα αλλάξει κάτι. Και αν πιστευεις πως θα αποσβέσεις τα λεφτά σου με το παραπάνω go for it;)

Τα παραπάνω ευχαρίστως να τα αναθεωρήσω αν κάποιος τα καταρίψει τεκμηριωμένα ειδάλλως η παρατήρησή μου παραμένει. 8)
Άβαταρ μέλους
IKE
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 3912
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 6:08 pm
Τοποθεσία: 1AU

Δημοσίευσηαπό Turanga Leela » Σάβ Μαρ 20, 2004 11:53 pm

Μην τρελαινόμαστε, το άζωτο στα ελαστικά έχει όντως θετικά αποτελέσματα απ ότι διαβάζω σε άλλα forums.

Κάθε 3 περίπου βαθμούς Κελσίου η πίεση των ελαστικών αλλάζει κατά 1 psi. Οπότε ένα βάλω αέρα στην Λειβαδιά που η θερμοκρασία είναι 15 , 25 psi ας πούμε , και ανέβω στο χιονοδρομικό με θερμοκρασία εκεί 0 Κελσίου , τότε η πίεση στα ελαστικά μου θα είναι ;; Εεεεεε.......20 psi. Το άζωτο για συγκεκριμένους λόγους μειώνει την διαφορά αυτή.

Πουθενά όμως δεν υπήρξε κάποιος που να το πρότεινε για ελαστικά σε 4χ4, διότι οι κάτοχοι 4χ4 θέλουν να μεταβάλουν την πίεση στα ελαστικά τους και ΟΧΙ να την κρατούν σταθερή.
Turanga Leela
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 6799
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 12:37 am

Δημοσίευσηαπό IKE » Κυρ Μαρ 21, 2004 12:50 am

Μήπως να προτείνω κομπρεσεράκι με ενσωματομένο υγροποιητή αέρος και φυγοκεντρικό διαχωριστή ωστε να μπορούμε να βάζουμε στα λάστιχα μόνο το άζωτο και να πετάμε τα επιβλαβή οξυγόνο διοξείδιο και αργό. :P

Πέρα απο την πλάκα επειδή είμαι ξεροκέφαλος θα ήθελα να δώσετε στοιχεία που να τεκμηριώνουν την χρησιμότητα του αζώτου :D
Άβαταρ μέλους
IKE
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 3912
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 6:08 pm
Τοποθεσία: 1AU

Δημοσίευσηαπό manolis » Κυρ Μαρ 21, 2004 5:17 pm

Αγαπητέ ΙΚΕ για μερική τεκμηρίωση των παραπάνω μπορείς να ανατρέξεις στο διαφημιστικό που έβαλα πάνω στο site (link ανωτέρω) και που διανέμεται σε κάθε 'έμπειρο' λαστιχάδικο. Δεν έχει την λεπτομέρεια που αναζητάς αλλά ίσως κάτι παραπάνω απο αυτά που γνωρίζουμε γενικότερα. Οσο για περετέρω τεκμηρίωση δεν σου αρκεί ότι η τεχνολογία της F1 το χρησιμοποιεί ? (εσύ κάτσε και ψάχνε τα μέτρα διαστολής των δύο αερίων... εγώ το έχω δεί με τα μάτια μου στην μηχανή ΜΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ στις στροφές ιδίως).

Αγαπητέ Πάνο, αυτός είναι ο μόνος παράγοντας (αυξομείωση πιέσεως σε δύσκολες συνθήκες και κατά την επιθυμία μας) που θα σκεφτείς να χρησιμοποιήσεις το άζωτο (γι αυτό στην αρχή της τοποθέτησης μου άρχισα με το "ισως πρέπει να δώσουμε κάποια προσοχή... κτλ"). Ας μην ξεχνάμε όμως πως τα αγαπητά μας αυτοκίνητα πηγαίνουν και κατά μεγάλο ποσοστό της ζωής τους στην άσφαλτο (ίσως το δικό σου όχι :D :D :D αλλά κάποιων άλλων πίστεψε με ναι).

Αγαπητέ Jimnys γι αυτό έγραψα πως επιλεγμένα βενζινάδικα έχουν άζωτο. Ετσι και αλλιώς δεν θα σου χρεώνουν 20 ευρώ για να διορθώσεις πίεση (δεν ξέρω πόσα, ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ να διορθώσω πίεση 8) 8) 8) ). Οσο για την Λειβαδιά, δίκιο έχεις, τί να κάνουμε.

Τέλος, αγαπητοί, μην βαράτε όλοι μαζί, εγώ μία ενημέρωση πήγα να κάνω για να μάθουμε όλοι τι είναι αυτό το πράμα.

Τέλος, τέλος, εγώ εχω βάλει άζωτο και στο στρώμα θαλάσης μου, γιατί πάει καλίτερα στο κύμα. Ο καθένας αποφασίζει για τον εαυτό του.
manolis
 

Δημοσίευσηαπό Turanga Leela » Κυρ Μαρ 21, 2004 11:40 pm

Turanga Leela
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 6799
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 12:37 am

Δημοσίευσηαπό Turanga Leela » Δευτ Μαρ 22, 2004 12:17 am

Turanga Leela
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 6799
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 12:37 am

Δημοσίευσηαπό IKE » Δευτ Μαρ 22, 2004 2:43 pm

Πολύ ενδιαφέρον το παραπάνω λίνκ και το διάβασα ανελλιπώς. Το συμπέρασμά μου είναι πως πιθανώς το άζωτο στα ελαστικά να εχει ενα όφελος της τάξης του 1-2% (δικιά μου εκτίμιση) όσον αφορά τη διακύμανση της πίεσης με τη μεταβολλή της θερμότητας. Το ποσοστό -αν είναι όντως τόσο- είναι αστείο ωστε να αξίζει έστω και 1€ για γέμισμα.

Τωρα όσον αφορά τις διαφορές (τεράστιες μάλιστα) που βλέπετε όσοι το δοκιμάσατε μην ξεχνάτε τον παράγοντα της αυθυποβολής ο οποίος έχει τεράστια επίδραση σε τέτοιες ελάχιστα εως καθόλου ανιχνέυσιμες διακυμάνσεις.Eνα τυφλό τεστ θα σας πείσει :).

Εγω δεν το έχω δοκιμάσει ούτε σε αυτοκίνητο ούτε σε μηχανή (και όποτε τσέκαρα τις πιέσεις τους ήταν ΟΚ). Δείξτε μου κάτι που να πιστοποιεί αυτά που λές (και το λίνκ του πάνου δεν είχε καμία απόδειξη ή έστω ένδειξη) και ευχαρίστως να αναθεωρήσω.

Εiδάλλως μπορώ να σας προτείνω να κολλήσετε αυτοκόλητα με τη γουρούνα, εγγυημένη απόδωση, απο τότε που το κόλισα στο δικό μου ξηλώνει την άσφαλτο :D
Άβαταρ μέλους
IKE
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 3912
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 6:08 pm
Τοποθεσία: 1AU

Δημοσίευσηαπό Junior » Τετ Απρ 21, 2004 8:39 pm

Άβαταρ μέλους
Junior
 
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: Δευτ Απρ 19, 2004 11:00 am
Τοποθεσία: Αθήνα


Επιστροφή στο Λάστιχα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες