Το λεξικό των 4x4

Οτι δεν υπάγεται στις άλλες κατηγορίες

Το λεξικό των 4x4

Δημοσίευσηαπό mindk33p3r » Πέμ Αύγ 12, 2004 10:04 am

Το παρακάτω λεξικό το έκλεψα από τον friar, μέλος του to4x4 τον οποίον αρκετοί από εδώ τον ξέρετε απ’ ότι είδα. Νομίζω ότι χρειάζεται να υπάρχει και εδώ για να καταλαβαίνουμε και εμείς οι άσχετοι όταν μιλάνε οι σχετικοί. Εάν νομίζετε ότι ξέρετε κάτι το οποίο δεν περιέχετε στο παρακάτω λεξικό συμπληρώστε.



Άκαμπτος άξονας:Σηκώνει βάρη και δεν λυγίζει, δεν χαλάει, δεν σπάει. Συνδέει τις πλήμνες των δυο τροχών σταθερά μεταξύ τους, διατηρεί το διαφορικό σε σταθερή απόσταση από το έδαφος και λόγω των προαναφερθέντων αρετών του χρησιμοποιείται κατά κόρον στα εκτός δρόμου οχήματα ( 4x4 ).

Αλυσίδες:Όχι αυτές για τους κατάδικους οι άλλες για τα χιόνια. Ακόμα και τα 4x4 καμιά φορά τα βρίσκουν σκούρα αν το χιόνι είναι βαθύ και πετρωμένο. Δύο ζευγάρια θα βοηθήσουν να πάτε μακρύτερα από ότι εάν τα ελαστικά σας μείνουν γυμνά.

Άμμος:Αυτό που βλέπετε στις παραλίες και την έρημο. Στην παχιά άμμο, όπως στην έρημο, χρειάζεται φόρα σταθερό γκάζι και ψυχή για να μην κολλήσετε. Στην υγρή άμμο της θάλασσας όχι απότομες γκαζιές και τιμονιές. Η μείωση της πίεσης των ελαστικών βοηθά και στις δύο περιπτώσεις. Για καλό και για κακό πάντως ας υπάρχει φτυάρι και μεταλλικές γέφυρες.

Ανατροπή:Όταν οι προβλεπόμενες γωνίες κίνησης εκτός δρόμου, γραφτούν στα παλαιότερα των υποδημάτων μας το κακό δεν αργεί να έρθει. Συνοδεύεται από κατάρες για τον οδηγό, επιφωνήματα του στυλ ''ααα'' και φράσεις όπως ''ώπααααααα την κάτσαμε''.

Ανάχωμα:Επιμήκη εμπόδια που θα βρεθούν κάθετα στην πορεία μας και υπόσχονται να κάνουν την ζωή μας λίγο έως πολύ πιο δύσκολη. Ξεπερνιούνται διαγώνια, αν δεν θέλετε να δείτε το τζιπ σας να ισορροπεί σαν ζυγαριά και τον εαυτό σας να τρέχει και να μην φτάνει.

Ανηφόρα:Εκτός από την ζωή την τραβάνε και τα τζιπ. Η πορεία προς την κορυφή ενός κεκλιμένου εδάφους. Σωστή αρχική ταχύτητα, κατάλληλη σχέση μετάδοσης, φόρα και πείρα απαραίτητα για μεγάλες κλίσεις .

Αντισπίν (Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ):Ηλεκτρονικό γκάτζετ, το οποίο σταματά το σπινάρισμα, φρενάροντας τον ολισθαίνοντα τροχό / ή και μειώνοντας στιγμιαία (στα πιο εξελιγμένα) την ροπή του κινητήρα. Απαραίτητοι συνεργάτες του συστήματος το ABS -αυτά τα δυο πάνε πακέτο - και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο γκάζι.

Ατέρμονας:Μηχανισμός διεύθυνσης με ατέρμονα κοχλία και οδοντωτό τροχό. Προτιμάται στα σκληροτράχηλα τζιπ γιατί είναι ανθεκτικός και μετριάζει τους κραδασμούς στο τιμόνι, που προέρχονται από τις ανωμαλίες του εδάφους.

Ατέρμονας με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια:Είδος ατέρμονα με ατσάλινα σφαιρίδια τα οποία κυλούν μεταξύ κοχλία και γραναζιού, σε κάθε στροφή του τιμονιού, με σκοπό τον περιορισμό των τριβών του συστήματος διεύθυνσης.

Αυτοφερόμενο αμάξωμα:Όταν το πλαίσιο, πάνω στο οποίο τοποθετούνται τα μηχανικά μέρη και το αμάξωμα αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο, έχουμε το αυτοφερόμενο αμάξωμα. Μικρό βάρος και αυξημένη στρεπτική ακαμψία τα πλεονεκτήματα του, περιορισμένη αντοχή στις μεγάλες καταπονήσεις. Καταλαβαίνετε λοιπόν γιατί χρησιμοποιείται στα 4x4 ελεύθερου χρόνου.

Air Locker:Μηχανισμός που μπλοκάρει το διαφορικό με το πάτημα ενός κουμπιού. Ένας διακόπτης στο ταμπλό ενεργοποιεί μια βαλβίδα που επιτρέπει σε αέρα από υψηλή πίεση να θέσει σε λειτουργία το μηχανισμό μπλοκαρίσματος. Ο υπο πίεση αέρας παράγεται από ειδικά κομπρεσέρ και φυλάσσεται σε ειδική ''δεξαμενή''.

Auto Hubs:Οι αυτόματες πλήμνες ελεύθερου τροχασμού

Big Foot:Αν θέλετε να ανοίγετε την πόρτα και να έχετε πρόσβαση στο μπαλκόνι του πρώτου ορόφου, τότε αγοράστε ένα τέτοιο όχημα. Ειδικές κατασκευές, με περιτύλιγμα κάποιου νορμάλ τζιπ, αλλά με κινητήρα θηρίο και τροχούς δεκάδων ιντσών. Πρωτότυπα τζιπ, που συμμετέχουν σε ειδικά show στην Αμερική και αλλού, τα οποία αρέσκονται στο να τσαλαπατούν άλλα συμβατικά αυτοκίνητα. Μπροστά σε αυτά τα''Hummer'' δείχνει ψείρα... Γενικότερα πάντως έτσι ονομάζονται τα τζιπ που έχουν δεχτεί τις σχετικές περιποιήσεις και απέχουν κάμποσο από το έδαφος.

Bull-Bar(ή Pull-Bar):Διακοσμητικές μπάρες στην μάσκα του αυτοκινήτου, που υπόσχονται ακαριαίο θάνατο σε οποιοδήποτε ζωντανό τολμήσει να βρεθεί στο διάβα σας. Αμερικάνικη επινόηση για το σπρώξιμο των γελαδιών (!) ωστόσο η χρήση τους έχει απαγορευτεί σε πολλές χώρες, λόγω των κινδύνων που επιφυλάσσουν σε περίπτωση ατυχήματος με πεζούς. Φυσικά και απαγορεύονται στην Ελλάδα. ( αφού στην Παραλιακή δεν έχει βουβάλια )

Camel Trophy:Ο απόλυτος αγώνας περιπέτειας και κίνησης εκτός δρόμου. Παραδοσιακά γίνονταν με Land Rover. Τώρα γίνονται με βάρκες.

Γρίλιες φώτων:Μεταλλικό πλέγμα με σκοπό την προστασία των πρόσθιων ή οπίσθιων φωτιστικών σωμάτων από την άμεση επαφή με κλαδιά ή βράχους και κατά συνέπεια την θραύση τους.

Γωνία αναρρίχησης:Η γωνία που σχηματίζεται μεταξύ του επιπέδου και της ευθείας που ορίζουν τα ίχνη των τροχών κατά τον διαμήκη άξονα. Σε όσο μεγαλύτερη γωνία μπορεί να αντεπεξέλθει το τζιπ, τόσο καλύτερα.

Γωνία μέγιστης επιτρεπόμενης κλίσης:Η γωνία που σχηματίζεται μεταξύ του θεωρητικού επιπέδου και της ευθείας που ορίζουν τα ίχνη των τροχών, αλλά κατά τον εγκάρσιο άξονα. Η μέγιστη τιμή της είναι συνήθως κατά τις 45 μοίρες. Μετά αρχίζουν τα ''καπάκια''.

Γωνία προσέγγισης:Η γωνία που σχηματίζεται μεταξύ του θεωρητικού επιπέδου και της ευθείας μεταξύ εμπρός προβόλου και του ίχνους του εμπρός τροχού. Όσο μεγαλύτερη είναι αυτή (σε συνδυασμό με την γωνία ράμπας ), τόσο αυξάνονται οι δυνατότητες υπέρβασης εμποδίων.

Γωνία ράμπας:Η οξεία γωνία που σχηματίζεται μεταξύ των ευθειών που ενώνουν τα ίχνη των τροχών με την προβολή του μέσου του μεταξονίου στο δάπεδο. Για μεγάλη τέτοια γωνία απαιτείται αυξημένη απόσταση από το έδαφος και κοντό μεταξόνιο.

Γωνία φυγής:Το αντίστοιχο της γωνίας προσέγγισης αλλά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Διάμετρος κύκλου στροφής:Η ελάχιστη απαιτούμενη διάμετρος για την διαγραφή κύκλου από ένα όχημα. Όσο μικρότερη τόσο πιο ευέλικτο το τζιπ. Αναγκαίο το τιμόνι που ''κόβει'' πολύ και ένα κοντό μεταξόνιο.

Διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης:Τα διαφορικά αυτά έχουν την ικανότητα να μεταφέρουν περισσότερη ροπή στους τροχούς με την μεγαλύτερη πρόσφυση, περιορίζοντας την διαφορά ταχύτητας των ημιαξονίων. Αυτό επιτυγχάνεται με την βοήθεια ενός πρόσθετου μηχανισμού δίσκων τριβής ή κώνων τριβής ή ομάδες γραναζιών με αυτοστολή κίνησης (Τόρσεν) ή υγρών δίσκων (συνεκτικός συμπλέκτης). Ο βαθμός μπλοκαρίσματος καθορίζει την αποτελεσματικότητα του διαφορικού και κυμαίνεται θεωρητικά μεταξύ 0-100%. Ο περιορισμός της ολίσθησης αυξάνεται είτε ανάλογα με την ροπή του κινητήρα (δίσκοι τριβής), είτε με την διαφορά ροπής ,είτε με την διαφορά στροφών.

Ελαστικά:Χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες (ασφάλτινα, μικτά και χωμάτινα) ανάλογα με την διαμόρφωση του πέλματος τους. Τα μικτά διατίθενται σε διάφορες αναλογίες, που καθορίζουν τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά τους.(π.χ. 75% Οn-25%Οff, 50% On -50% Off,25% On - 75% Off ).

Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος:Η απόσταση μεταξύ του θεωρητικού επιπέδου και του χαμηλότερου σημείου του αυτοκινήτου. Η μεγάλη απόσταση είναι ευεργετική στην υπέρβαση εμποδίων, αλλά μεταφέρει ψηλότερα το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.

Ελευθερία άρθρωσης:Αναφέρεται στις αναρτήσεις ( δυνατότητα για μεγάλη διαδρομή των τροχών κατά τον κατακόρυφο άξονα ) και είναι απαραίτητη για να διατηρούνται οι τροχοί όσο το δυνατόν περισσότερο σε επαφή με το έδαφος.

Εργάτης:Απλά ηλεκτρικό ή, πολύ σπάνια, συνδεδεμένο με τον κινητήρα Βίτσι. Βρίσκεται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και το συρματόσκοινο αναλαμβάνει να τραβήξει και το μεγαλύτερο τζιπ από λάσπη, χαντάκι, ποτάμι και ότι άλλο θελήσει να κάνει δύσκολη την ζωή του οδηγού του. Αρκεί βέβαια να υπάρχουν σταθερά σημεία για να πιάσει το συρματόσχοινο

GPS:Τα αρχικά των λέξεων Global Positioning System. Σύστημα δορυφορικού εντοπισμού του στίγματος σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη. Έτσι ονομάζονται και οι σχετικές συσκευές, που μπορεί να είναι είτε φορητές είτε σταθερά τοποθετημένες πάνω στο αυτοκίνητο. Οι τελευταίες συνεργάζονται με συστήματα πλοήγησης.

Hill Descent Control:Σύστημα το οποίο εκμεταλλεύεται το ABS για να φρενάρει ξεχωριστά τους τέσσερις τροχούς, έτσι ώστε η ταχύτητα του αυτοκινήτου να μην ξεπεράσει τα 7 χιλιόμετρα /ώρα. Εξαιρετικά χρήσιμο στις απότομες, γλιστερές κατηφόρες όταν δεν υπάρχουν ''κοντές'' σχέσεις μετάδοσης. Το HDC λειτουργεί μόνο με πρώτη και όπισθεν, επιλέγεται μέσω ενός διακόπτη στον επιλογέα ταχυτήτων και απενεργοποιείται μόλις πατηθεί φρένο ή γκάζι.

Hummer:Το είδαμε στον πόλεμο του κόλπου, το βλέπουμε και στους δρόμους. Το απόλυτο τετρακίνητο από τα χεράκια της AMGeneral. Υπάρχει και έκδοση cabrio.

Ίζια:Τα αυλάκια που φρόντισαν να ανοίξουν οι προπορευόμενοι στην λάσπη ή το χιόνι. Μπαίνουμε μέσα, ακολουθούμε την πορεία τους κρατώντας το τιμόνι στην ευθεία και ο Θεός βοηθός....

Ιμάντας Ρυμούλκησης:Απαραίτητος για την δύσκολη στιγμή, οφείλει να υπάρχει στην εργαλειοθήκη μας. από συνθετικά, ανθεκτικά νήματα, αναλαμβάνει να ξεκολλήσει το τζιπ ή όποιο ταλαίπωρο όχημα, αρκεί βέβαια να υπάρχει κάποιος για να μας τραβήξει.

Jeep Willys:Ο πρόγονος όλων των σημερινών τζιπ. Το μικρό, αλλά καθ' oλα ικανό και πρωτοποριακό τετρακίνητο της Willys Overland, που εμφανίστηκε στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και άνοιξε τον δρόμο των off-roaders.

Κάλυμμα ρεζέρβας:Εύκαμπτο πλαστικό ή μεταλλικό προστατευτικό για την ρεζέρβα που είναι εξωτερικά τοποθετημένη στην πίσω πόρτα. Προστατεύει από την ντάλα του ήλιου, ενώ η μεταλλική που κλειδώνει και από τα μακριά χέρια.

Κατ' επιλογή τετρακίνηση:Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς υπο κανονικές συνθήκες, ενώ οι εμπρός εμπλέκονται μόνο κατόπιν παρέμβασης του οδηγού.

Κατήφορος:Είναι η κάθοδος από ένα υψηλότερο σημείο σε ένα χαμηλότερο. Αν η κλίση είναι μικρή δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν μπροστά όμως χάνεται ο κόσμος, πρώτη, ξεχάστε το φρένο και φύγατε. Κατεβαίνουμε πάντα προς την μεγαλύτερη κλίση της καθόδου και ποτέ πλάγια.

Κεντρικό διαφορικό:Απαραίτητο στα μόνιμα τετρακίνητα οχήματα για την ισομερή κατανομή της ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.

Κíτ επιβίωσης:Αν αποφασίσετε αν πάρετε τα όρη και τα βουνά ένα ''πακέτο'' αποτελούμενο από φαρμακείο, φτυάρι, εργαλεία, ένα τουλάχιστον μπουκάλι πόσιμο νερό, λίγη ξηρά τροφή, μια σκηνή και ένα υπνόσακο είναι απαραίτητα !!

Κλείδωμα διαφορικού:Το μπλοκάρισμα του κεντρικού, του πίσω ή πολύ σπάνια του εμπρός διαφορικού, χρησιμοποιείται για την κίνηση σε δύσβατα εδάφη (έτσι θα περιοριστεί η ολίσθηση των τροχών ) και γίνεται χειροκίνητα με την βοήθεια ενός μοχλού ή ενός διακόπτη.

Κλινόμετρο -Κλισίoμετρο:Ηλεκτρονικό ή αναλογικό όργανο που πληροφορεί για την κατακόρυφη και διαμήκη κλίση του τζιπ.

''Κοιλιά'':Το κάτω μέρος του αμαξώματος. Άμα χωθεί για τα καλά στο χιόνι ή την λάσπη, κόλλησε.

''Κοντές'' σχέσεις:Δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια βοηθητική διάταξη γραναζιών για τον υποπολλαπλασιασμό της ταχύτητας περιστροφής του άξονα εξόδου του κιβωτίου ταχυτήτων. Στην ουσία δηλαδή, ο οδηγός έχει άλλες 5+1 σχέσεις, με πολλή ροπή για κίνηση σε εξαιρετικά δύσκολες εδαφικές συνθήκες. Η εμπλοκή γίνεται μηχανικά και σπανιότερα ηλεκτρομηχανικά, πάντα όμως απαιτείται ή ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Όσοι έχετε σκάφος θα τις χρειαστείτε πάντως.

''Κοτσαδόρος'':Μεταλλικό εξάρτημα για την ρυμούλκηση τρέϊλερ ή τροχόσπιτου.

Κρεμαστή (ρεζέρβα):Η τοποθετημένη στην εξωτερική μεριά της πίσω πόρτας, ρεζέρβα. Η παράδοση την θέλει εκεί, αλλά για λόγους καλύτερης ορατότητας μερικά τζιπ την έχουν μέσα στον χώρο των αποσκευών.

Κώλυμα:Γενικά κάθε φυσικό εμπόδιο, που προσπαθεί να εμποδίσει την επιστροφή στην φύση. Αν δεν έχετε βαρβάτο τζιπ, φροντίστε να έχετε γεροδεμένους επιβάτες.

Λασπωτήρας:Εύκαμπτο συνήθως φύλλο καουτσούκ, που τοποθετείται στο τελείωμα του τόξου που σχηματίζει ο θόλος του τροχού, για να προστατέψει από την λάσπη που εκτοξεύεται καθώς ο τροχός περιστρέφεται.

Μειωτήρας σχέσεων:Μηχανισμός, μέρος της μετάδοσης, που διαθέτει δύο σχέσεις και ο οποίος σε συνδυασμό με τις κανονικές ταχύτητες σχηματίζει μια δεύτερη ομάδα σχέσεων μετάδοσης.(Δες ''κοντές σχέσεις'' )

Μεταξόνιο:Η απόσταση μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Όσο κοντύτερο, τόσο καλύτερο για την ευελιξία και τις αναρριχητικές ικανότητες. από την άλλη, ομως, τα ''μακριά'' τζιπ, με το μεγάλο μεταξόνιο, πλεονεκτούν σε χώρους και σταθερότητα.

Μπαγαζιέρα:Όταν ο χώρος αποσκευών δεν επαρκεί, τη λύση δίνει η πρακτική μπαγαζιέρα. Τοποθετείται στην οροφή, αυξάνει την αντίσταση στον αέρα, ψηλώνει το κέντρο βάρους, αλλά είναι πρακτική και οι ιδιοκτήτες τρίθυρων τζιπ θα τη εκτιμήσουν.

Μπάρα:Η ειδικότητα του Πύρρου Δήμα, αλλά και κάθε σωληνωτό αξεσουάρ που θα κάνει το τζιπ σας να τρομάξει και Hummer.

Μπούκωμα:Συσσώρευση λάσπης στο πέλμα των ελαστικών. Αν κόλλησες, ας πρόσεχες και ας αγόραζες μια τετράδα χωμάτινα.

Mud & Snow:Ελαστικά με πέλμα για χρήση σε ακραίες συνθήκες (λάσπη και χιόνι) γνωστά και ως χειμερινά.

Μόνιμη τετρακίνηση:Μόνιμη μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς. Προσφέρει καλύτερη οδική συμπεριφορά, αλλά αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου.

Νεροφάγωμα:Κοίτη μικρού και μεγάλου ρυακιού που σχηματίζεται στο έδαφος μετά από βροχή, κυρίως εκεί που το χώμα είναι μπιπ. Τα μικρά τα περνάμε διαγώνια με τον ένα τροχό να πέφτει μέσα κάθε φορά. Στα μεγάλα, που εμφανίζονται στις ανηφόρες, μάλλον θα χρειαστεί να αυτοσχεδιάσουμε με ξύλα και πέτρες για να πατήσει ο τροχός.

Πάγος:Προσοχή γλιστράει. Ούτε οι αλυσίδες, ούτε τα τρακτερωτά λάστιχα, ούτε η τετρακίνηση θα βοηθήσουν.

Πάντα ή Παντιλίκι:Αποτέλεσμα του συνδυασμού πίσω κίνησης, φλαταδούρας και γκαζιού στο πάτωμα. Για πολλούς είναι αντιοικολογικό αλλά σίγουρα διασκεδαστικό. Αν φυσικά ακούγωντας την φράση ''ανάποδο τιμόνι'', δεν νοιώθετε σαν να σας είπαν κάτι για την θεωρία της σχετικότητας.

Πιεσόμετρο:Απαραίτητο φορητό όργανο για να μετράτε την πίεση των ελαστικών. Χρήσιμο για να αφαιρείτε συγκεκριμένες ποσότητες αέρα αν στο διάβα σας βρεθεί παχιά άμμος ή λάσπη.

Πλαίσιο τύπου σκάλας:Πλαίσιο και αμάξωμα αποτελούν δύο ξεχωριστά τμήματα για μεγαλύτερη αντοχή στην σκληρή χρήση. Πρόκειται για την καθαρή λύση στα καθαρόαιμα τζιπ.

Πλήμνες ελεύθερου τροχασμού:Εξασφαλίζουν την ελεύθερη περιστροφή των εμπρός τροχών, ανεξάρτητα από τα ημιξόνια, για μείωση των τριβών (και της κατανάλωσης) όταν η κίνηση μεταδίδεται και στους πίσω. Όταν επιλεγεί η τετρακίνηση, τότε συμπλέκουν τους τροχούς με τα ημιξόνια είτε αυτόματα, είτε χειροκίνητα.

Ποδιά:Φύλλο μετάλλου, που προστατεύει το κάτω μέρος του κινητήρα και το κιβώτιο από τις εκτοξευόμενες και τις φυτευτές πέτρες.

Πολυεργαλείο:Απαραίτητο για την επαφή με την φύση. Κατσαβιδάκια, λάμες, πριονάκι, λίμα, ανοικτήρι, ψαλίδι, πένσα, μέτρο, όλα μαζί σε ένα πολυεργαλείο. Leatherman το ορίτζιναλ, πολλές οι απομιμήσεις. Ανάλογα προτερήματα έχουν και οι γνωστοί ελβετικοί σουγιάδες.

Πολυεστερική οροφή:Για τις κρύες νύκτες του χειμώνα. Καλύπτει το ανοικτό σας τζιπ και σας προστατεύει από νερό και κρύο τις δύσκολες μέρες του χειμώνα πολύ καλύτερα από την μπιπ οροφή (που κάνει και θόρυβο).

Πρόβολοι:Τα τμήματα του αυτοκινήτου εμπρός από τις πρόσθιους και πίσω από τους οπίσθιους τροχούς. Το μήκος τους είναι καθοριστικό για τις γωνίες προσέγγισης και φυγής.

Ράβδος Πανάρ:Ράβδος που χρησιμοποιείται σε διατάξεις πίσω ανάρτησης με άκαμπτο άξονα. Το ένα της άκρο αρθρώνεται πάνω στον άξονα και το άλλο πάνω στο αμάξωμα του αυτοκινήτου. Αποστολή της, ο περιορισμός των εγκάρσιων κινήσεων του άκαμπτου άξονα.

Ράβδος στρέψης:Συμπαγής ή σωληνοειδής ράβδος που παίζει τον ρόλο του ελαστικού στοιχείου, αντί για τα κλασσικά ελατήρια ή σούστες, αποθηκεύοντας ενέργεια κατά την συστροφή της. Χρησιμοποιείται στην εμπρός ανάρτηση αρκετών τζιπ.

Ράγες οροφής:Πλαστικές ράβδοι, τοποθετημένες κατά μήκος της οροφής, που αναλαμβάνουν την υποδοχή σχάρας ή μπαγαζιέρας.

Ρυμουλκούμενο:Το μέγιστο βάρος που είναι σε θέση να ρυμουλκήσει το τζιπ.

Roadbοok:Απαραίτητο για τις διαδρομές που δεν γνωρίζετε. Σε σελίδες χαρτιού αποτυπώνεται ολόκληρη διαδρομή, με μια - μια τις διασταυρώσεις. Με βέλος επισημαίνεται η πορεία που πρέπει να ακολουθηθεί. Σημειώνονται τα χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί, τα χιλιόμετρα που απομένουν, καθώς και χαρακτηριστικά ή επικίνδυνα σημεία της διαδρομής. Η κατασκευή του απαιτεί προσοχή, αν δεν θέλετε να σας καταριούνται αυτοί που θα το χρησιμοποιήσουν μετά από εσάς.

Σκαλοπάτι:Πάτημα για την ευκολότερη επιβίβαση στο τζιπ.

Sand Ladders:Διάτρητοι, συνήθως μεταλλικοί διάδρομοι μήκους περίπου 1,5 μέτρου, οι οποίοι τοποθετούνται για να δημιουργήσουν τεχνητή πρόσφυση στους τροχούς που έχουν θαφτεί στην άμμο ή την λάσπη. Το φτυάρισμα και η τύχη απαραίτητοι συνεργάτες τους.

Self-levelling:Υδροπνευματικό σύστημα διατήρησης σταθερής απόστασης από το έδαφος, ανεξαρτήτως φορτίου.

Snorkel:Ελληνιστί, ο αναπνευστήρας. Τοποθέτηση της εισαγωγής του κινητήρα ψηλά, ώστε να μην πνιγεί το τζιπ στην διάσχιση των υδάτινων κωλυμάτων.

S.U.V (Sport Utility Vehicle)- 4x4 ελεύθερου χρόνου:Τα μη καθαρόαιμα τζιπ, με πιο ασφάλτινο χαρακτήρα και μικρότερες δυνατότητες εκτός δρόμου κίνησης. Με άλλα λόγια Ράμπο light ! Συνήθως έχουν μόνιμη τετρακίνηση.

Shift on the fly:Η δυνατότητα εμπλοκής της τετρακίνησης εν κινήσει, με όριο μια συγκεκριμένη ταχύτητα (100 χλμ/ώρα συνήθως). Με κουμπάκι στο ταμλώ ή με τον κλασσικό επιλογέα.

Σούστες ενίσχυσης:Επιπρόσθετο χοντρό φύλλο σούστας για την ενίσχυση του αντίστοιχου ελαστικού μέρους της ανάρτησης.

Σπαστήρι:Δύσβατη διαδρομή, με φυσικά εμπόδια και έντονες ανωμαλίες, που σπάει τόσο τα νεύρα όσο και το τζιπ μας.

Τζιπ:Νεοκλασικός χαρακτηρισμός των εκτός δρόμου οχημάτων, που προήλθε από το στρατιωτικό και πρωτοποριακό για την εποχή του Jeep της Willys.

Τζιπούρα:
Πάει παντού και δεν κωλώνει πουθενά . Το σκληροτράχηλο τζιπ με οδηγό τον μουστακαλή της Camel.

Τραμπάλα:Τεχνική ξεκολλήματος με συνεχή εναλλαγή πρώτης και όπισθεν.

Υψόμετρο:Σημαντική παράμετρος των εξορμήσεων, αν αναλογιστεί κανείς ότι κάθε 100 μέτρα χάνεται και ένας ίππος, λόγω της σταδιακής μείωσης της πυκνότητας του ατμοσφαιρικού αέρα.

Φλαταδούρα:Εκ του αγγλικού φλάτ (επίπεδος). Ο επίπεδος δρόμος χωρίς ανωμαλίες, συνώνυμο παράδεισου μετά από μια ζόρικη βόλτα στα κατσάβραχα. Ότι πρέπει για παντιλίκια και αντικοινωνική συμπεριφορά.

Φρύδια (φτερών):Πλαστικά πρόσθετα που εφαρμόζουν στο τόξο που σχηματίζουν οι θόλοι των τροχών και, εκτός από επιθετικό λούκ, υπόσχονται και προστασία από γρατσουνιές.

Φύλλα σούστας:Ελαστικά στοιχεία από το παρελθόν που μας ταλαιπωρούν ακόμα. Η αποταμίευση της ενέργειας γίνεται σε αυτήν την περίπτωση με την κάμψη ενός' 'πακέτου'' μεταλλικών φύλλων.

Φυτευτή:Πέτρα, η οποία επιμένει να μην αποχωριστεί την μάνα γη και που καιροφυλακτεί τον απρόσεκτο να του κάνει τα λάστιχα και τα νεύρα ρετάλια.
\/ / \/ /\ - /\ \ \/ /\
Άβαταρ μέλους
mindk33p3r
 
Δημοσιεύσεις: 35
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 13, 2004 8:12 pm
Τοποθεσία: Βόρεια Προάστια - Αθήνα

Επιστροφή στο Εξοπλισμός Γενικά

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 9 επισκέπτες