Water crossings

....για τα δύσκολα

Water crossings

Δημοσίευσηαπό Turanga Leela » Τετ Νοέμ 03, 2004 6:59 pm

Tα υδάτινα περάσματα είναι από τις μεγαλύτερες αλλά και από τις ωραιότερες πρόκλησεις του 4Χ4. Μπορούν επίσης να αποδειχθούν οι ακριβότερες.
Το JImny δεν είναι ένα αμφίβιο όχημα, στην πραγματικότητα δεν είναι καν αδιάβροχο. Ο γενικός κανόνας είναι πώς εάν το νερό είναι πάνω από τις ρόδες σας τότε το το ποτάμι είναι πολύ βαθύ . Το πραγματικό βάθος που μπορείτε να διασχίσετε εξαρτάται από το εάν το θηριάκι είναι μαμίσιο ή έχει σηκωθεί με την βοήθεια διαφορετικών ελατηρίων και της διάστασης των ελαστικών .
Πριν από το πέρασμα είναι καλή ιδέα να τοποθετήσετε τα εργαλεία σας σε τέτοιο σημείο που να είναι εύκολα προσβάσιμα , το τελευταίο πράγμα που θέλετε να κάνετε είναι να ψάχνετε κάτω από ρούχα και αποσκευές όταν κολλήσετε στην μέση ενός περάσματος.

Προετοιμασία

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε πριν από οποιοδήποτε άγνωστο πέρασμα είναι να το περπατήσετε. Εάν δεν μπορείτε να το περπατήσετε ο κανόνας είναι ότι δεν μπορείτε και να το διασχίσετε. Σε όλα υπάρχουν εξαιρέσεις βέβαια.

Εάν το νερό ρέει πάρα πολύ γρήγορα για να περπατήσετε ακίνδυνα το πέρασμα, τότε δεν μπορείτε και να οδηγησετε απέναντι. Θυμηθείτε, τα οχήματα επιπλέουν έως ότου μπούν μέσα τα νερά .

Όταν περπατάτε το πέρασμα αρχίζετε την προετοιμασία . Δίνετε στους άξονες, διαφορικά και κιβωτίο ταχυτήτων τον χρόνο να κατέβει η θερμοκρασία τους ενώ ανακαλύπτετε ακριβώς πόσο βαθιά είναι.

Diff Breathers

Όταν ένας ζέστος άξονας μπαίνει στο κρύο νερό η θερμοκρασία του πέφτει απότομα. Η πίεση μέσα στα διαφορικά πέφτει λόγω αυτού , οπότε τα diff breathers ανοίγουν για μπεί αέρας και να επέλθει και πάλι ισορροπία ή απλά περνάει από την φλάντζα . Χρησιμοποιώντας σωληνάκια αναπνοών θα μπορέσετε σχεδόν να λύσετε το πρόβλημα και σε μικρά περάσματα δεν θα έχετε το πιθανότερο κανένα πρόβλημα . Όμως οι τσιμούχες των διαφορικών είναι φτιαγμένες έτσι ώστε να κρατούν τις βαλβολίνες μέσα στο διαφορικό και όχι να εμποδίζουν το νερό να μπαίνει μέσα. Σε μια απότομη μεταβολή θερμοκρασίας και πίεσης το νερό μπορεί να μπεί και από εκεί.. Γία αυτό ακόμα και με σωληνάκια αναπνοών είναι απαραίτητός κάποιος χρόνος για να πέσει η θερμοκρασία στα διαφορικά .

Αεραγωγός εισαγωγής

Το νερό και οι μηχανές εσωτερικής καύσης δεν είναι φίλοι , και όταν συναντιούνται το αποτέλεσμα είναι στραβωμένα πιστόνια , βαλβίδες και εκκεντροφόροι ….το hydro-locking . Στο Jimny η εισαγωγή αέρα βρίσκεται πίσω από τον δεξί προβολέα και αμέσως μετά ακολουθεί μια μικρή υδατοπαγίδα μέσα στο δεξί φτερό. Αρα εάν σταθεί το αυτοκίνητο μέσα σε νερό που έχει βάθος μεγαλύτερο από το ύψος εισαγωγής , τότε νερό θα μπεί στον κινητήρα . Το νερό δεν συμπιέζεται και μόλις φτάσει στον θάλαμο καύσης , ακόμα και πολύ μικρή ποσότητα , θα προκαλέσει μεγάλες βλάβες στον κινητήρα .

ΠΟΤΕ μην προσπαθήσετε ένα πέρασμα που το βάθος είναι πάνω από το ύψος του αεραγωγού εισαγωγής. Εάν σκοπεύετε να κάνετε συχνά περάσματα τότε καλή ιδέα είναι να εγκατασταθεί αναπνευτήρας καθώς ανεβάζει τον αεραγωγό εισαγωγής. Ακόμα και έτσι το Jimny δεν είναι υποβρύχιο!

Χώρος μηχανής - Προστασία

Η Τοποθέτηση ενός καλλύματος πάνω από το καπώ και μέχρι τον προφυλακτήρα θα ελαχιστοποιήσει το νερό που μπαίνει στον χώρο της μηχανής δημιουργώντας ενός κύμα εμπρός από το όχημα , υπό τον όρο ότι ο η ταχήτητα διατηρείται. Το αποτέλεσμα είναι λιγότερο νερό πάνω στον ανεμιστήρα, στο συστήμα ανάφλεξης, λιγότερη πιθανότητα του νερού να μπεί στον αεραγωγό εισαγωγής και λιγότερο πιθανό για τον ανεμιστήρα να γίνει προπέλα και να μπεί στο ψυγείο (ή να πέσει πάνω στον προφυλακτήρα ).

Ανάλογα με το βάθος, ο ενδεδειγμένος τρόπος να βγείτε εάν χρειαστεί είναι από το παράθυρό σας παρά να ανοιχτούν η πόρτα και να πλημμυρήσει το Jimny . Eπίσης σαν ελάχιστο μέτρο ασφάλειας ψεκάστε με αδιαβροχοποιητικό σπρέυ όλες τις ηλεκτρικές επαφές.

Ανεμιστήρας ψυγείου

Ο ανεμιστήρας του ψυγείου στο Jimny ευτυχώς έχει ένα υδραργικό διακόπτη. Ο ανεμιστήρας παίρνει κίνηση με ιμάντα αλλά παρότι φαίνεται να γυρίζει δεν είναι συνεχώς εμπλεγμένος. Περιμένετε λίγο πρίν το πέρασμα για να πέσει η θερμοκρασία στο ψυγείο έτσι ώστε να μην δουλεύει ο ανεμιστήρας όταν μπείτε στο νερό.

Περπάτημα του περάσματος

Όταν περπατάτε το πέρασμα κοιτάξτε να δείτε εάν υπάρχουν μεγάλες λακκούβες και πέτρες. Λακκούβες σε περάσματα που χρησιμοποιούν συχνά άλλα 4χ4 είναι επικίνδυνες . Εάν βρείτε λακκούβα ψάξτε δίπλα και για βράχο που πιθανώς ξεκόλλησε από την λακκούβα. Τοποθετείστε σημάδια εάν μπορείτε για να αποφύγει το κονβοι αυτά τα σημεία. Εάν μπείτε σε λακκούβα και για ελάχιστο ακόμη χρόνο και το νερό φτάσει πάνω από το καπώ τότε η πιθανότητα να έχει μπεί νερό στην μηχανή είναι μεγάλη.

Eάν το βάθος είναι οριακό περάστε ένα ισχυρό σχοινί ή μερικούς ενωμένους ιμάντες και συνδέστε την μια όχθη με την άλλη και αυτός που πέρασε παραμένει εκέί έτσι ώστε να λύσει το σχοινί εάν χρειαστεί το όχημα να τραβηχτεί πρός τα πίσω. Οι επιβαίνοντες επίσης μπορούν να κρατηθούν από κάπου εάν χρειαστεί να βγούν από το όχημα.

Οδηγώντας- τεχνική

Με μια νοητή εικόνα της διαδρομής σας, ή καλύτερα ακόμα, με τα σημάδια που έχετε βάλει ξεκινείστε το πέρασμα. Προτού μπείτε στο νερό, θυμηθείτε να βγάλετε τη ζώνη ασφαλείας και να κατεβάσετε το παράθυρό σας.

Το Jimny λόγω μεγάλης μετωπικής επιφάνειας (να που ο χαμηλός πλαστικός προφυλακτήρας γι αμιά φορά είναι στα υπέρ) καταφέρνει να κάνει το κύμα ακόμα και με μικρή ταχύτητα , ας έχετε 1η 4L και 2500 –3000 στροφές είναι αρκετή ταχύτητα , στα VVT καλύτερα 2α και 2000 στροφές καθώς έχουν καλύτερα 4Low . Είναι σημαντικό να έχετε την σωστή ταχύτητα και αυτή εξαρτάται από το πόσο ψηλά είναι ο προφυλακτήρας σας (lift) . Πάντως πρέπει να έχετε αρκετή ταχύτητα έτσι ώστε να δημιουργείτε το κύμα για να ελαχιστοποιηθεί το δυνατόν το νερό στον χώρο της μηχανής , όχι όμως τόσο μεγάλη που να πετιούνται νερά παντού.

Μην χρησιμοποιείτε τον συμπλέκτη μέσα σε νερά !!!! Εκτός ότι η ντίζα του συμπλέκτη είναι ευάλωτη (το λιγότερο) , νερό μπορεί να μπεί λόγω της αλλαγής της πίεσης ανάμεσα στον δίσκο και πλατό .

Εάν οι ρόδες αρχίσουν να γλιστρούν, είναι σημαντικό να μην πατήσετε κι άλλο το γκάζι . Αφήστε ελφαρά το γκάζι ελπίζοντας να ξαναβρείτε πρόσφυση . Η υπερβολική δύναμη δεν θα βοηθήσει .

Εάν οι η μηχανή σταματήσει βάλτε νεκρό χωρίς να πατήσετε συμπλέκτη και προσπαθήστε να βάλετε μπροστά . Βάλτε 1η 4L και προσπαθήστε να βγείτε από το νερό .

Και ένα κόλπο . Εάν το νερό είναι πολύ βαθύ , πάνω από τα φώτα του Jimny και γνωρίζεται ακριβώς τον πυθμένα του περάσματος , μπορείτε να πάτε ευθεία εύκολα ,και πραγματικά βιάζεστε ή δεν μπορείτε να κάνετε πίσω : περάστε με όπισθεν κοντά και 3000-3500 στροφές χωρίς να αφήσετε ποτέ την μηχανή να σβήσει. (Δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα , οπότε δεν μπορώ και να είμαι σίγουρος για την αποτελεσματικότητα του με το Jimny).

Συντήρηση μετά από το πέρασμα

Μόλις διασχίσετε επιτυχώς το πέρασμα χρειάζεται να κάνετε ακόμη μερικά πράγματα. Ακόμα και με σωληνάκια αναπνοών στα διαφορικά υπάρχει περίπτωση να έχει μπεί νερό. Εάν δεν έχετε σωληνάκια πρέπει οπωσδήπτε σε πέρασμα με το νερό πάνω από τα διαφορικά να κάνετε ένα check .

Ο έλεγχος των διαφορικών σας για τη μόλυνση της βαλβολίνης από νερό είναι εύκολος . Δεδομένου ότι το νερό είναι βαρύτερο από το λάδι , θα συλλεγεί στο χαμηλότερο σημείο στο διαφορικό ,εκεί που είναι και η τάπα για την αλλαγή της βαλβολίνης . Αφήστε να πέσει αρκετά η θερμοκρασία στα διαφορικά και ανοίξτε την βιδωτή τάπα , αφήνοντας να χυθεί λίγο από την βαλβολίνη (μερικά κυβικά εκατοστά) . Εάν είστε άτυχοι θα τρέξει και νερό το οποίο θα έχει κάτσει στο χαμηλότερο σημείο του διαφορικού . Εάν υπάρχει νερό πρέπει να ξεπλύνεται με βαλβολίνη αρκετές φορές το διαφορικό για να εξαφανιστεί κάθεε ίχνος νερού. Γαλακτώδες μίγμα, κάτι σαν σαπουνάδα , επίσης δέιχνει ότι το νερό έχει περάσει στο διαφορικό και πρέπει να αλλάξετε τις βαλβολίνες.

Εάν δεν έχετε βαλβολίνες μαζί σας , στραγγίξτε όσο περισσότερο νερό και κρατήστε το υπόλοιπο από τις βαλβολίνες στα διαφορικά έως ότου βρείτε κάπου να κάνετε σωστή αλλαγή. Επειδή είστε φυσιολάτρες μαζέψτε τα λάδια σε ένα μικρό δοχείο και πετάξτε τα σε κατάλληλο μέρος.
Η πιθανότητα να έχει μπεί νερό στο κιβώτιο ταχυτήτων είναι μεγάλη μόνον εάν το όχημα έχει σταθεί για πολύ ώρα σε μεγάλο βάθος νερού .

Ελεγχος χρειάζεται και ο ηλεκτρικός εργάτης . Επειδή δεν χρησιμοποιούνται για μεγάλες περιόδους μπορεί ξαφνικά να βρεθείτε με χαλασμένο εργάτη. Εάν ο εργάτης έχει βυθιστεί στο νερό πρέπει να λυθεί και να λιπανθεί. Μετά από 6 μήνες μπορεί να βρεθείτε χωρίς εργάτη ακόμα και εάν όταν βγήκατε από το νερό αυτός δούλευε κανονικά.

Τα περάσματα υδάτινων όγκων δεν πρέπει να θεωρούνται ένα εύκολο παιχνιδάκι καθώς μπορούν να προκαλέσουν μεγάλες βλάβες . Η Σωστή προτετοιμασία , η οτακτική στο πέρασμα και η συντήρηση μετά θα κάνουν το πέρασμα μια ακόμη ωραία εμπειρία .

Πέρασμα Υδάτινων Ογκων - Περίληψη

Προετοιμασία οχημάτων
· Περπατήστε το πέρασμα για να ελέγξετε το βάθος του.
· Μην διασχίσετε νερά γρήγορης ροής.
· Δείκτες θέσεων στα κρυμμένα εμπόδια.
· Τοποθετήστε ένα κάλλυμα πάνω στο μέτωπο του οχήματος.
· Χρησιμοποιήστε σπρέυ για τις ηλεκτρικές επαφές
· Οι ιμάντες πάνω στο όχημα και έτοιμοι για χρήση και όλα τα εργαλεία έτοιμα .

Οδηγώντας τεχνική
· Ζώνη ασφαλείας και παράθυρο ανοιχτό.
· 1η κοντά και 2000-3000στροφές (στις περισσότερεςκαταστάσεις).
· Κίνηση με μια σταθερή ταχύτητα για να δημιουργήσετε ένα τοξοειδές κύμα.
· Αποφύγετε το συμπλέκτη.
· Μην πατάτε γκάζι εάν χάνετε την πρόσφυση.
· Εάν κολλήσετε χωρίς να πατήσετε συμπλέκτη βάλτε νεκρό και ξεκινήστε με 1η και κοντά.

Συντήρηση · Έλεγχος diffs κ.λπ... για το νερό εάν βάθος πάνω από τουςάξονες.
· Ελεγχος και λίπανση εργάτη .



ΥΓ . Τα παραπάνω είναι προσωπικές εμπειρίες και μερικές συμβουλές που είναι πάνω κάτω γνωστές σε όλους . Ας συζητήσουν εδώ όσοι έχουν παρόμοιες εμπειρίες και μπορούν να συνεισφέρουν .
Τελευταία επεξεργασία από Turanga Leela και Δευτ Μαρ 19, 2007 7:19 pm, έχει επεξεργασθεί 4 φορά/ες συνολικά
Turanga Leela
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 6799
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 12:37 am

Δημοσίευσηαπό cliff » Τετ Νοέμ 03, 2004 7:41 pm

Έχω εγώ μια εμπειρία να συνεισφέρω. Οι πόρτες του Τζίμνι δεν είναι στεγανές εάν το αυτοκίνητο μείνει μέσα σε νερό.
Συγκεκριμένα μπορεί να μπει νερό από τις τσιμούχες οι οποίες δεν σφραγίζουν καλά στο κάτω δεξί μέρος κάθε πόρτας (όπως τις βλέπουμε από το πλάι). Στο σημείο αυτό η τσιμούχα "παίζει" ελεύθερα στην πόρτα χωρίς να είναι κολλημένη πάνω σε αυτή. Σε απλό πέρασμα αυτό δεν δημιουργεί πρόβλημα, αλλά εάν παραμείνει λίγη ώρα το αυτοκίνητο σε νερά με το εμπρός κάτω μέρος της πόρτας βυθισμένο (πχ εάν πάμε να κατεβούμε από την όχθη να μπούμε μέσα σε ποτάμι και σταματήσουμε εκεί) θα πλημμυρήσει το εσωτερικό.
Το έπαθε φίλος και ήμουν μαζί του οπότε είμαι αυτόπτης μάρτυρας. Παρεπιπτώντος και στα GV η τσιμούχα είναι τοποθετημένη με τον ίδιο τρόπο. Έπρεπε να το έχουν προσέξει περισσότερο εκεί οι σουζουκαίοι.
cliff
 

Δημοσίευσηαπό gc » Πέμ Νοέμ 04, 2004 10:18 am

gc
 

Δημοσίευσηαπό cliff » Πέμ Νοέμ 04, 2004 11:41 am

cliff
 

Δημοσίευσηαπό gc » Πέμ Νοέμ 04, 2004 11:56 am

gc
 

Δημοσίευσηαπό cliff » Πέμ Νοέμ 04, 2004 12:14 pm

cliff
 

Δημοσίευσηαπό joseph » Πέμ Νοέμ 04, 2004 2:43 pm

Αν δεν παρει νερο το αμαξι, απλα σε περίπτωση μεγαλου βαθους θα ΕΠΛΕΕ !!!! γι'αυτό ΠΡΕΠΕΙ να παρει, για να πατάει πιθμένα !
joseph
 
Δημοσιεύσεις: 2782
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 29, 2005 12:44 am
Τοποθεσία: Σαντορίνη-Πειραιάς

Δημοσίευσηαπό joseph » Πέμ Νοέμ 04, 2004 2:47 pm

για τον ιδιο λογο λεει και ο πανος οτι,
πρεπει να εχουμε ανοιχτα παραθύριαααααα !!!!
οχι για να βγεις σε περίπτωση ΤΟΥΜΠΑΣ ¨Η κυνδίνου
Τελευταία επεξεργασία από joseph και Πέμ Νοέμ 04, 2004 2:49 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
joseph
 
Δημοσιεύσεις: 2782
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 29, 2005 12:44 am
Τοποθεσία: Σαντορίνη-Πειραιάς

Δημοσίευσηαπό Turanga Leela » Πέμ Νοέμ 04, 2004 2:49 pm

Αντε τώρα να πείσεις νέο στο 4χ4 να ανοίξει λιγο το παράθυρο ή να περιμένει να γεμίσει νερό απ της πόρτες........ :lol: :lol:
Turanga Leela
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 6799
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 12:37 am


Επιστροφή στο Εξοπλισμός 4x4

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 13 επισκέπτες

cron