Αλυσίδες και 4Χ4

....για τα δύσκολα

Δημοσίευσηαπό Jimnys » Πέμ Φεβ 03, 2005 12:27 pm

Jimnys
 

Δημοσίευσηαπό gc » Πέμ Φεβ 03, 2005 12:55 pm

gc
 

Δημοσίευσηαπό cliff » Πέμ Φεβ 03, 2005 1:02 pm

cliff
 

Δημοσίευσηαπό gc » Πέμ Φεβ 03, 2005 1:04 pm

gc
 

Δημοσίευσηαπό Turanga Leela » Πέμ Φεβ 03, 2005 1:06 pm

Εικόνα
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Turanga Leela
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 6799
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 12:37 am

Δημοσίευσηαπό cliff » Πέμ Φεβ 03, 2005 1:07 pm

[offtipic] η συζήτηση συνεχίζεται στο thread sahara [offtopic off]

:P
cliff
 

Δημοσίευσηαπό Turanga Leela » Πέμ Φεβ 03, 2005 4:03 pm

......Τι κάνουμε όταν το χιόνι είναι βαθύ με ένα μικρό στρώμα πάγου ή όταν είναι σαν σούπα ή όταν είναι παγωμένο ή όταν έχουμε ανηφόρες και κατηφόρες ......

Mέχρι τώρα ασχοληθήκαμε με βάθη χιονιού. Ας δούμε και τι γίνεται και με την ποιότητα .

Ας πούμε ότι έχουμε ένα μικρό στρώμα πάγου , μπορεί να έχει γίνει από προηγούμενη χιονόπτωση και όταν πέρασαν αυτοκίνητα το πάτησαν , κατόπιν ξανάριξε και έτσι έχουμε 10 πόντους σκληρό πάγο ή πατημένο πολύ χιόνι και από πάνω 500 χιλ φρέσκο. Ακόμη και να μην είχε πέσει νέο χιόνι η κατάσταση θα ήταν δύσκολη με τον πάγο και από μόνον του. Τώρα έχουμε όχι μόνον τα 500χιλ που πρέπει να περάσουμε αλλά και το υπόστρωμα που εάν το πλησιάσουν τα ελαστικά ή θα έχουμε τακάρει ή δεν θα έχουμε πρόσφυση. Η λύση > Ακόμα και ΑΤ δεν μπορούν να βρούν πρόσφυση στον πάγο . Ξεφουσκώνουμε τα ελαστικά όσο χρειάζεται για να μην φτάσουμε τον πάγο. Το κατέβασμα της πίεσης μπορεί να χρειαστεί να είναι extreme . Πιέσεις κάτω από 8 psi θα μας κρατήσουν στην επιφάνεια . Εάν δεν έχετε τρόπο να ξαναφουσκώσετε τα ελαστικά μην το δοκιμάσετε. Τα λινά των ελαστικών θα καταστραφούν ακόμα και με λίγα χιλιόμετρα στον δρόμο με τέτοιες πιέσεις εκτός εάν μπορείτε να πηγαίνετε με 20χιλ/ώρα .


Ας πούμε τώρα ότι το χιόνι είναι σαν σούπα. Ξέρετε εκείνο το χιόνι που έχει δεί ο ήλιος από το πρωί , η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι υψηλή και το χιόνι έχει αρχίσει να γίνεται είτε σπυρωτό ή σαν γρανίτα. Η κατάσταση αυτή είναι σκέτη φρίκη . Σε βάθη χιονιού πάνω από 500χιλ και τέτοιες συνθήκες είναι σαν να προσπαθούμε να σπρώξουμε με τον προφυλακτήρα του Jimny έναν τοίχο. Η πρόσφυση είναι συχνά καλύτερη από φρέσκο χιόνι καθώς το πάτημα του ελαστικού δεν μετατρέπει το χιόνι σε πάγο. Ομως τα τακαρίσματα είναι πολύ πιό εύκολα. Τα ελαστικά ΜΤ άσχετα με κατηφόρες ανηφόρες είναι καλύτερα. Το κατέβασμα της πίεσης εδώ μπορεί να μην χρειάζεται. Το χιόνι είναι βαρύ και δεν πιέζεται εύκολα . Η δυσκολία είναι αλλού. Τα ελαστικά καλούνται να βρούν πρόσφυση σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη επιφάνεια . Αποφασιστικότητα , χωρίς σταμάτα ξεκίνα, σταθερή ταχύτητα και ο θεός βοηθός . Δεν υπάρχουν τρύκ εδώ . Οσο μεγαλύτερα και φαρδύτερα ελαστικά έχετε τόσο καλύτερα . Το Jimny με τα 205/70 ή τα 215/75 θα τα βρεί σκούρα σε σχέση με άλλα τετρακίνητα που έχουν μεγαλύτερα-ψηλότερα- ελαστικά . Μια καλή περίπτωση που οι αλυσίδες μαζί με χαμηλή πίεση μπορούν πράγματι να βοηθήσουν.

Ας πούμε ότι το χιόνι έχει μείνει εκτεθειμένο , μια βόρεια πλαγιά πχ , για αρκετές μέρες με καθημερινό λιώσιμο και πάγωμα του . Η επιφάνεια εχει ενα μικρό στρώμα πάγου. Από κάτω έχουμε βαρύ χιόνι από τις προηγούμενες μέρες. Αυτό το είδος είναι ο εφιάλτης των 4Χ4. Η επιφανειακή κρούστα προστατεύει ανάλογα με το σημείο το χιόνι και από κάτω υπάρχουν κοιλότητες, παγωμένο, λιωμένο , ακόμα και φρέσκο στην ίδια διαδρομή και μέσα σε μερικές εκατοντάδες μέτρα. Η επιφάνεια υποχωρεί τα ελαστικά πέφτουν στο υπόλοιπο χιόνι και είναι σκέτο βάσανο να προχωρήσουμε. Λύση> Τρελλά χαμηλή πίεση. Ακόμα και κάτω από 5 . Αν δεν έχετε το στομάχι για τέτοιες πιέσεις μην το επιχειρήσετε. Το τακάρισμα είναι πανεύκολο και όχι μόνον. Οποιαδήποτε μανούβρα μετά θα οδηγεί σε νέο τακάρισμα . Ταχύτητα , εξωπραγματικά χαμηλές πιέσεις , σταθερό γκάζι . Τα ΑΤ είναι αρχηγός όσο δεν έχουμε ανηφόρες.

Αχμμ . Ανηφόρες , κατηφόρες. Πρίν μερικές μέρες στην Πεντέλη τα ΑΤ που έχουν περάσει από 1 μέτρο πολλές φορές δεν μπορούσαν να πάνε σε 15 πόντους φρέσκο ωραίο χιονάκι . Ο λόγος > ανηφόρα. Το κατέβασμα με όπισθεν και τον γρκεμό δίπλα ήταν επίσης τρομακτικό . 10 μέτρα σε 10 λέπτα με όπισθεν. Κάθε άφημα του πεντάλ του φρένου συνοδευόταν από γλύστρημα.Εξού και η κραυγή ....Θέλω ΜΤ !!..... Για ποιόν λόγο όμως τα ΑΤ που σε άλλες συνθήκες υπερτερούν των ΜΤ τα βρίσκουν σκούρα στις ανηφόρες. Η κατάσταση έχει ώς εξής > Ανεβαίνοντας την ανηφόρα είτε έχουμε ΑΤ είτε ΜΤ τα ελαστικά σπινάρουν. Τα ΜΤ όταν σπινάρουν αφήνουν πάνω σε οποιαδήποτε επιφάνεια χιονιού κάτι σαν αφρό . Για αυτό τον λόγο πχ σε ευθείες και πολύ χιόνι τα ΜΤ δεν αποδίδουν όσο καλά τα ΑΤ. Εάν χρειαστεί να κάνουμε έστω και λίγο πίσω , συχνό φαινόμενο σε τέτοια βάθη, τα ΜΤ δεν έχουν μια σταθερή επιφάνεια για να βρούν πρόσφυση οπότε ξαναρχίζουν το σκάψιμο και εμείς ...τακάρουμε. Τα ΑΤ τώρα κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Ελλείψη τακουνιών και μεγάλων χασμάτων ανάμεσα στα υποτυπώδη τακούνια τους όταν περνούν από χιόνι σπινάροντας ή όχι φτιάχνουν μια μικρή ράμπα . Στην ευθεία όταν χρειαστεί να κάνουμε πίσω βρίσκουν την ράμπα πάλι και με τα sipes που έχουν βρίσκουν πρόσφυση πάνω τους ,εκτός εάν έχει γίνει εντελώς παγάκι ,και προχωράμε χωρίς να τακάρουμε. Στις ανηφόρες όμως αυτό το πλεονέκτημα γίνεται μειονέκτημα. Το πολύ σπινάρισμα που θα χρειαστούν για να προχωρήσουν τα πρώτα μέτρα κάνουν το χιόνι κάτω από τα πέλματα να γίνει πάγος . στο πρώτο ψιλοκόλλημα και την όπισθεν τα ΑΤ δεν έχουν πλέον πρόσφυση ούτε βεβαίως τα τακούνια για να σκάψουν. Ετσι ερχεται η ακινητοποίηση και τα ΜΤ παίρνουν το αίμα τους πίσω. Οσο πιό άγρια τα ΜΤ τόσο καλύτερα γι ανηφόρες. Με ελαφρώς χαμηλή πίεση έτσι ώστε το πέλμα να διπλώνει και να ξεδιπλώνει καταφέρνουν επίσης να αυτοκαθαριστούν καλύτερα . Οπότε ταχύτητα , ΜΤ , χαμηλή πίεση όχι ιδιαίτερα εκτός εάν εχουμε μεγάλος βάθος χιονιού , είναι το μυστικό της ανηφόρας. Για να μην παρεξηγούμαστε δεν εννοούμε ανηφορίτσες που έχουν οι δασικοί δρόμοι στην Πάρνηθα.

Στο επόμενο , άλλες διαφορές ΜΤ και ΑΤ............ συν κοντά και ρελαντί με ΑΤ και ΜΤ στο βαθύ χιόνι (έχει πλάκα αυτό) .....συν εξοπλισμός ...συν τι πρέπει να αποφεύγουμε......συνεχίζεται
Turanga Leela
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 6799
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 12:37 am

Δημοσίευσηαπό Turanga Leela » Δευτ Φεβ 07, 2005 2:34 am

.....άλλες διαφορές ΜΤ και ΑΤ............ συν κοντά και ρελαντί με ΑΤ και ΜΤ στο βαθύ χιόνι (έχει πλάκα αυτό) .....συν εξοπλισμός ...συν τι πρέπει να αποφεύγουμε.

Διαφορές ΜΤ και ΑΤ. Μάλλον θα πρέπει να πούμε δύο λόγια για την διαφορά μεταξύ των δύο. Βασικότερη διαφορά για το χιόνι η ύπαρξη sipes . . Αμέσως μετά ίσως η πιό ενδιαφέρουσα διαφορά για το χιόνι ....αλλά και την λάσπη ....το βάθος των τακουνιών . Kαι τρίτο η απόσταση μεταξύ τακουνιών . Εάν υπήρχε ένα ελαστικό με πολλά sipes , μεγάλο βάθος τακουνιών και απόσταση όπως ενός ΜΤ θα είχαμε το τέλειο λάστιχο για το χιόνι σε διαδρομές off road. Yπάρχει ? Οχι. Μπορεί να φτιαχτεί ? Ναι . Στην Αμερική παίρνουν καλά ΜΤ και πάνω στα τακούνια φτιάχνουν με ειδικά μηχανήματα sipes .

Koντά και ρελαντί με ΑΤ και ΜΤ. Ενα ωραίο τρύκ για βαθύ χιόνι που είναι πατημένο από τον άνεμο . Με ΑΤ και 1η κοντά και 1000 στροφές ή ακόμα λιγότερες δείτε πως σε 1 μέτρο χιόνι προχωράει το θηρίο. Δοκιμάστηκε για πολλοστή φορά στην Πάρνηθα στην τελευταία έξοδο και απέδωσε θεαματικά . Τα ΑΤ δεν σκάβουν , με την λίγη πρόσφυση που έχουν εάν προσπαθήσουμε να αυξήσουμε ταχύτητα σπινάρουν και τακάρουμε . Η λύση ? Οσον το δυνατόν χαμηλότερη ταχύτητα , ξεφουσκωμένα λάστιχα και το 1 μέτρο χιόνι φαίνεται αστείο. Το ελαστικό βυθίζεται λίγα εκατοστά , το θηρίο περνάει . Τι γίνεται με τα ΜΤ? Δυστυχώς δύσκολα μπορούν να κάνουν αυτό το κόλπο. Τα τακούνια τους δεν βοηθάνε . Ομως με λίγο προσπάθεια και αρκετά χαμηλή πίεση θα περάσουν και αυτά . Ισως όχι τόσο εύκολα αλλά θα πάνε πολύ πιό μακριά από ότι εάν χαζοσπινάραμε. Ακόμα και μικρές ανηφόρες και βαθύ χιόνι είναι μέσα στις δυνατότητες μας με αυτόν τον απλό τρόπο. Απλά πρέπει να κάτσουμε και να σκεφτούμε πως το ελαστικό προωθεί το αυτοκίνητο μας. Μεγαλύτερες ανηφόρες είναι δύσκολες . Το συνεχές μπρός πίσω είναι μια λύση και σε συνεργασία με αυτόν τον τρόπο φέρνει αποτέλεσμα σε ανήφορες . Εάν το χιόνι είναι βαθύ στην ανηφόρα προσπαθήστε όταν κάνετε μπρός πίσω να μην "χτίζεται" μπροστά από τους τροχούς βουναλάκια. Για να το καταφέρεται αυτό αφήστε το γκάζι με το που μπαίνεται πάλι στο απάτητο και αφήστε το θηρίο να επιβραδύνει μόνο του. Μάλλον χρειάζεται να γίνει και ένα βίντεο εδώ για να δείτε ακριβώς τον τρόπο.

Εξοπλισμός . Τι χρειαζόμαστε ? Ενα φτυάρι με πλατύ και τετραγωνισμένο κεφάλι . Αυτό της λάσπης ΔΕΝ κάνει. Θα κουραστείτε χωρίς λόγο . Παρέα. Ενα αυτοκίνητο εάν τακάρει έχει πολύ δουλειά για να ξεκολλήσει. Μην πηγαίνετε μόνοι σας. Το πρώτο που θα κοιτάξετε να κάνετε είναι να βγάλετε το χιόνι από τα διαφορικά . Μετά ακριβώς πίσω από τις ρόδες . Κουνείστε το αυτοκίνητο δεξιά αριστερά . Θα χρειαστείτε αρκετή δύναμη και ο σωστός εξοπλισμός είναι πολλά χέρια !! Με αυτόν τον τρόπο θα πατηθεί έστω και λίγο το χιόνι. Εάν δεν έχετε εργάτη υπολογίστε μισή ώρα δουλειά τουλάχιστον για κάθε τακάρισμα .

Και ένα κολπάκι που χρησιμοποίησα προχτές με καλά αποτέλσματα. Το rocking , το μπρός πίσω δηλαδή ενώ είμαστε κολλημένοι δουλεύει και στο τακάρισμα στο χιόνι. Προσπαθήστε να προχωρήσετε έστω και λίγο μπροστά . Ακινητοποίηστε το θηρίο όσο πιό μπροστά γίνεται τραβώντας το χειρόφρενο. Βάλτε όπισθεν ανεβάστε στροφές αφήστε συμπλέκτη και σε κλάσματα αφήστε το χειρόφρενο. Με τον τρόπο αυτό προσπαθείτε να ξεγελάσετε τους πίσω τροχούς που κανονικά θα διαφορίζουν . Οι τροχοί με το χειρόφρενο τραβηγμένο θα πάρουν στην αρχή και οι δύο ροπή . Με πολλά μπρος πίσω και κάθε φορά αυτό το κολπακι θα βγείτε πιό γρήγορα και ίσως δεν χρειαστεί να σκάψετε τόσο πολύ .

Τι πρέπει να αποφεύγετε? Νομίζω το οτι πρέπει να αποφεύγετε υψηλές πιέσεις στα ελαστικά στο βαθύ χιόνι το εμπεδώσατε. Ομως ...ΔΕΝ μπορείτε να κατεβάζετε υπερβολικά την πίεση σε ΑΝΑΓΟΜΩΜΕΝΑ ελαστικά. Τα αναγομωμένα ελαστικά είναι ενας σκελετός παλαιού ελαστικού πάνω στον οποίο έχει "κολληθεί" ένα ακόμα στρώμα καουτσούκ και συνθετικών . Μεταξύ του αρχικού ελαστικού και του νέου στρώματος ακόμα και στα καλύτερα αναγομωμένα δημιουργούνται κατά την δημιουργία του νέου ελαστικού μικρές κοιλότητες. Αυτές περιέχουν αέρα/αέρια. Οταν το ελαστικό θερμαίνεται λόγω της χαμηλής πίεσης στην άσφαλτο , ο αέρας που έχει παγιδευτεί σε αυτές τις κοιλότητες διαστέλεται . Και τότε έχουμε το φαινόμενο της αποκόλλησης του νέου στρώματος από το παλαιό ελαστικό. Πολύ άσχημο και επικίνδυνο. Για αυτό προσοχή μετά τα χιόνια μην οδηγείτε ποτέ με χαμηλές πιέσεις τα αναγομωμένα ελαστικά στην άσφαλτο.

Γενικά

Απαγορεύεται ρητώς και δια ροπάλου η αναποφασιστικότητα. Ξεκινάτε να ανεβείτε με ταχύτητα μια ανηφόρα. Εάν εγκαταλείψετε την προσπάθεια στην μέση με το χιόνι από πίσω να έχει γίνει πάγος τα πράγματα είναι δύσκολα. Για αυτό γκάζι και τα μυαλά στα κάγκελα.

Κοιτάτε αρκετά μέτρα μπροστά . Το φρενάρισμα στο χιόνι καθώς και η γρήγορη οδήγηση θέλουν αυτοσυγκέντρωση . Δείτε την κλίση του δρόμου έτσι ώστε να είστε έτοιμοι στο διώξιμο της ουράς . Το θηρίο θα θέλει να πάει πρός την πλευρά που έχει κλίση ο δρόμος.

Εάν είστε κονβοι και εδώ όπως και σε οποιαδήποτε άλλη διαδρομή όταν ένα αυτοκίνητο κολλήσει κοιτάξτε να ξεκολλήσετε πρώτα αυτό και μετά ας συνεχίσουν και τα άλλα το παιχνίδι. Μην κολλήσετε και άλλο αυτοκίνητο πρίν ξεκολλήσετε το πρώτο.

Σε διαδρομή με κλίση βγείτε από το θηρίο κοιτάξτε το πέρασμα και στην επάνω πλευρά του "δρόμου" φτιάξτε ενα μικρό χαντάκι για να περάσει από εκεί ο επάνω τροχός . Θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να μην συρθείτε πρός την κλίση .

Με το που βγείτε από την διαδρομή βγάλτε από τους τροχούς το χιόνι που θα έχει μαζευτεί . Το χιόνι πάνω στους τροχούς χαλάει την ζυγοστάθμιση για όσο είναι εκεί. Το άμεσο αποτέλεσμα είνια τρέμουλο στο τιμόνι , το μακροχρόνιο δεν είναι άμεσα εμφανές αλλά τα ρουλεμάν των τροχών εάν το κάνετε συχνά θα θέλουν και αυτά πιό συχνά αλλαγή.


Αυτά. Ελπίζω να βοήθησα.

Ερωτήσεις κανείς :?: :lol: :lol:
Turanga Leela
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 6799
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 12:37 am

Δημοσίευσηαπό GiwrgosTH » Δευτ Φεβ 07, 2005 9:33 am

GiwrgosTH
 

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Εξοπλισμός 4x4

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες

cron