Αλυσίδες και 4Χ4

....για τα δύσκολα

Αλυσίδες και 4Χ4

Δημοσίευσηαπό Turanga Leela » Τρί Δεκ 14, 2004 9:10 pm

Γνώμη μου:

Αλυσίδες και 4Χ4 δεν πάνε μαζί εκτός της περίπτωσης να έχει πάγο. Σε αυτή την περίπτωση ενα σετ από τις πλαστικές με τα καρφάκια κάνουν μια χαρά την δουλειά τους . Μπαίνουν και βγαίνουν ευκολα και κυρίως γρήγορα. Καθώς όντως μπορεί να τις χρειαστείτε αλλά σπανίως και για πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Με 195/80/15 ή 215/75/15 οι περισσότερες αλυσίδες θα βρίσκουν στα φτερά ακόμα και εάν είναι σηκωμένο το Jimny, θα βρίσκουν όταν στρίβετε στο φτερό δίπλα στην πόρτα ή εσωτερικά σε full lock του τιμονιού. Μια περίπτωση που δεν έχω δοκιμάσει είναι κάτι πάνινα σαν κουκούλα που πωλούνται και αντικαθιστούν τις αλυσίδες .

Μην δοκιμάσετε να οδηγήσετε σε πολύ χιόνι με αλυσίδες . Απλά κάποια στιγμή θα τακάρετε .

Τα ελαστικά με τις αλυσίδες θα σκάβουν μέχρι να τακάρετε δηλαδή. Χωρίς τις αλυσίδες η πρόσφυση του 4χ4 σε βαθύ χιόνι είναι αρκετή ακόμα και με τα μαμίσια ελαστικά. Μειώστε την πίεση μέχρι να μειωθεί το ύψος των πλαινων του ελαστικού στα 2/3 . Θα σερφάρετε και θα περάσετε με λίγη τύχη από ύψος χιονίου , πάντα σε ευθεία , ακόμα και 50εκ. .

Εαν κολήσετε σε χιόνι κατεβάστε την πίεση στα ελαστικά όπως περιέγραψα πρίν. Η πίεση θα φτάσει έτσι από 23 -25 στα 12-14. Ενα σπρώξιμο και λίγο φτυάρισμα και φύγατε . Μην οδηγείτε με τόσο μικρή πίεση όπως οδηγείτ εμε κανονική. Τα πλαινά των ελαστικών υπερθερμαίνονται και χαλάει το ελαστικό ειδικά σε συνεχείς στροφές. Συν ότι εάν αρχίσετε τα παντιλίκια ρισκάρετε να ξεζαντάρετε το ελαστικό.

Ηθικό δίδαγμα : Μην πάτε στα χιόνια μόνοι σας , μπορεί να χρειαστείτε σπρώξιμο.
Turanga Leela
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 6799
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 12:37 am

Δημοσίευσηαπό gc » Τρί Ιαν 18, 2005 3:36 pm

gc
 

Δημοσίευσηαπό Michalis » Τρί Ιαν 18, 2005 4:34 pm

Michalis
 
Δημοσιεύσεις: 309
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 05, 2004 5:24 pm
Τοποθεσία: Χαλάνδρι

Δημοσίευσηαπό joseph » Τρί Ιαν 18, 2005 8:44 pm

Τελευταία επεξεργασία από joseph και Τρί Ιαν 18, 2005 9:03 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
joseph
 
Δημοσιεύσεις: 2782
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 29, 2005 12:44 am
Τοποθεσία: Σαντορίνη-Πειραιάς

Δημοσίευσηαπό Turanga Leela » Τρί Ιαν 18, 2005 8:58 pm

Oι auto sock μπαίνουν και βγαίνουν σε δευτερόλεπτα . Τις βάζεις και στην επόμενη στροφή εάν δεν τις χρειάζεσαι τις βγάζεις .

Εάν δεν έχεις τίποτε....κάνεις αυτό που λέει ο Jimnyman.
Turanga Leela
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 6799
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 12:37 am

Δημοσίευσηαπό GiwrgosTH » Τρί Ιαν 18, 2005 11:00 pm

GiwrgosTH
 

Δημοσίευσηαπό joseph » Τετ Ιαν 19, 2005 12:00 am

Φίλε ΒΑΖΕΛΕ,καλησπέρα,
Γιατί είσαι απόλυτος,πως τα ΜΤ θέλουν οπωσδήποτε αλυσίδες?
Κανόνισε αύριο,(άν μπορείς) να ερθεις Πάρνηθα να δείς πως πάνε.
Και το άλλο ?>>> Μάλλον ότι είναι ακατάλληλα για χιόνι, αφού δεν μπορούν να μπουν αλυσίδες?????

Τότε για πλάκα είναι το διακριτικό Μ+S ???? Μπουκώνουν? Βλέποντας την φώτο πιό κατω Θα έλεγα το αντίθετο !!!

Γνώμη μου> Στο φρέσκο χιόνι αν δεν τακάρεις δεν κολλάς ότι πατούμενο και να φοράς.........απλά με το MUD μπορείς να παίξεις με την πισωκίνηση λόγο σκαψίματος και ευρεσης "μερικής προσφρησης".
Μήπως αυτό λέει πολλά ? Ή τίποτα ?
Δεν εχω κάνει πολλά χιλιόμετρα με τετρακίνητο στο χιόνι και σέβομαι απόλυτα την γνώμη σου,αλλα νομίζω πως πρέπει να σε πάω μια βόλτα !

Τέλος να πώ οτι στην οδήγηση στο χιόνι δεν πρέπει να έχεις φόβο. Οποιαδήποτε στιγμή φοβηθείς,πρέπει να φορέσεις αλυσίδες !
Ο φόβος ειναι ο εχθρός και όχι το χιόνι ! Το καλύτερο "γιατρικό" για τον φόβο,(το εχω κάνει),ειναι να βρείς μια αλάνα και να αρχίσεις τα "ανάποδα" !!!!!!! Ναί,να καταλάβεις πόσο μεγάλη διαφορά εχει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου,με πισωκίνηση(2WD,με 4x4Low και 4x4Hι !



Φιλικότατα,
Ιωσήφ Ξανθόπουλος.




ΥΓ>Υπάρχουν αλυσίδες ΚΑΙ για MUD tyres ! :lol: :lol:

ΥΓ2> Το αποτύπωμα του πέλματος μου> Εικόνα
Όπως βλέπετε και στην φωτό,τα τακούνια απο το mud ελαστικό δεν μπουκώνουν,αφού το "βάρος" του χιονιού το κρατάει "κάτω" και αυτό επιδή τα τακούνια είναι αερά και ετσι λειτουργούν σωστά ! (όπως και στη λάσπη)

ΥΓ3>>>
joseph
 
Δημοσιεύσεις: 2782
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 29, 2005 12:44 am
Τοποθεσία: Σαντορίνη-Πειραιάς

Δημοσίευσηαπό GiwrgosTH » Τετ Ιαν 19, 2005 12:22 am

Φίλε ΓΑΒΡΕ καλησπέρα!
Δεν είμαι απόλυτος ποτέ και για τίποτα! Πρόσεχε, δε μιλαω για χιόνι 2-3 cm, αλλά για πάνω από 10 cm και φρέσκο! Όχι νερουλό! Στα λίγα εκατοστά είναι λογικό να έχουν καλή συμπεριφορά, αφού θα έχουν πιο καλή πρόσφυση, λόγω του ότι σκάβουν. Αν όμως το χιόνι είναι φρέσκο και σε αρκετό ύψος μπορεί να τα μπουκόσει!
Δεν έχω οδηγήσει με ΜΤ σε χιόνι οπότε δεν έχω οδηγική άποψη, απλά αυτό το έχω ακούσει και μου ακούγετε λογικό και επίσης το έχω δει μπροστά μου, σε 20-30 cm χιόνι στο Πήλιο εγώ με NISSAN φορτηγάκι 4Χ4 και ΑΤ πήγαινα μια χαρά και μπροστά μου ROCKY με ΜΤ κόλλησε, αλλλά αυτό μπορεί να είναι και θέμα οδηγού, όχι αποκλειστικά ελαστικού γι΄αυτό ζήτησα και γνώμες :wink:
Όσο αφορά τον αν κάποιος φοβάτε το χιόνι... το καλύτερο γιατρικό κατά τη γνώμη μου είναι να κάτσει σπίτι του! Ο φόβος όταν πιάσει το τιμόνι είναι φονιάς!!! Ρε εδώ ο άλλος το βλεπει και φοβάτε να το πατήσει και εσύ του λες να αρχίσει τα παντιλίκια??? :P :P :P
Α! Πρόσεχε πως μιλάς σε μένα, γιατί την επόμενη φορά θα έχεις αφαίρεση τριών βαθμών :D :D :D
GiwrgosTH
 

Δημοσίευσηαπό joseph » Τετ Ιαν 19, 2005 12:36 am

joseph
 
Δημοσιεύσεις: 2782
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 29, 2005 12:44 am
Τοποθεσία: Σαντορίνη-Πειραιάς

Δημοσίευσηαπό GiwrgosTH » Τετ Ιαν 19, 2005 12:42 am

GiwrgosTH
 

Δημοσίευσηαπό joseph » Τετ Ιαν 19, 2005 12:44 am

joseph
 
Δημοσιεύσεις: 2782
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 29, 2005 12:44 am
Τοποθεσία: Σαντορίνη-Πειραιάς

Δημοσίευσηαπό Turanga Leela » Τετ Ιαν 19, 2005 2:09 am

Πολλά έχω ακούσει αλλά και διαβάσει για το συγκεκριμένο θέμα λές και πρόκειτε για κάποιο συδυασμό πυρηνικής φυσικής και
χαρτομαντείας ....και βεβαίως δεν είναι έτσι. :lol:

Καταρχάς μην ακούτε συμβουλές από κατόχους άλλων οχημάτων . Τα περισσότερα είναι πολύ βαρύτερα από το Jimny . Tα περισσότερα
επίσης διαθέτουν στενά ελαστικά (μην ανοίξουμε εδώ κουβένατα για τα στενά VS φαρδιά) που έχουν λόγω ύπαρξης σε συγκεκριμένες
συνθήκες αλλά για κάποιο λόγο θεωρούνται ως τα καλύτερα ελαστικά par none για την Ελλάδα και σε οποιοδήποτε 4Χ4.

Να δούμε για ποιές περιπτώσεις χιονιού μιλάμε όμως και να τις χωρίσουμε σε βασικές κατηγορίες αν και οι υποκατηγορίες ανετα
θα έφταναν τις 10αδες καθώς εκτός του εδάφους όταν έχει χιόνι μπαίνει στο παιχνίδι και η 3η διάσταση (ύψος χιονιού) αλλα και
άλλα πράγματα που ένας σκιέρ πχ ξέρει να ξεχωρίζει όπως το ποσοστό υγρασίας και το πόσο πατημένο είναι από τον αέρα και
ακόμα εάν έχει αρχίσει να λιώνει από τον ήλιο και να γίνεται σαν καλαμπόκι ή είναι φρέσκο και σε χαμηλή θερμοκρασία .

Οι κατηγορίες που μας ενδιαφέρουν είναι >

Α. Υψος χιονιού κάτω από 350χιλ. δηλαδή το ύψος περίπου του μαρσπιέ στο μαμίσιο Jimny(εάν είναι ψηλωμένο το Jimny απλά
μετρήστε το ύψος του μαρσπιέ)
Β. Υψος χιονιού πάνω από 350χιλ. .

Α.
Χιόνι κάτω από 350χιλ. είναι εύκολη υπόθεση για το Jimny .
Εάν είναι φρέσκο ακόμα και τα μαμίσια 205/70/15 θα σας πάνε όπου θέλετε αρκέι να μην θέλετε να ανεβείτε την ανηφόρα του
αερίου. Εάν θέλετε να πάτε και στην ανηφόρα φορέστε Μ/Τ όχι Α/Τ. Θέλετε να βρείτε το έδαφος και τον εκεί συντελεστή πρόσφυσης
που δεν έχει καμία σχέση φυσικά με το χιόνι.

Εάν έχετε Α/Τ και η διαδρομή είναι επίπεδη δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα. Εάν έχει απότομες υψομετρικές διαφορές θα τα βρείτε
σκούρα. Τα Α/Τ προχωράνε στο χιόνι λόγω των ακμών τους όχι λόγω των τακουνιών που δεν έχουν . Για αυτό το λόγο ίσως δείτε
και κάποια καινούργια Μ/Τ που έχουν χαρακιές (sipes)

o λόγος είναι διότι χωρίς τις χαρακιές αυτές , που είναι παρεπιπτοντως πάρα πολλές στα εξιδεικευμένα λάστιχα για το χιόνι
όπως τα ΝΟΚΙΑ ,ενα ελαστικό Μ/Τ θα προσπαθεί μονίμως να σκάψει έτσι ώστε να βρεί το σκληρό έδαφος αντί να προσπαθεί να
επιπλεύσει και να προχωρήσει το αυτοκίνητο . Εάν φοράτε λοιπόν Α/Τ μην προσπαθέιτε να βρείτε πάτο , κοιτάξτε να σερφάρετε
και να βρίσκετε όση πρόσφυση υπάρχει διαθέσιμη στην επιφάνεια. Ακόμα και σε αυτό το ύψος χιονιού λοιπόν το κατέβασμα της
πίεσης θα βοηθήσει τα Α/Τ με την αύξηση του πέλματος (άρα λιγότερο βάρος ανά τετραγωνικό εκατοστό και καλύτερο σερφάρισμα)
και να βάλουν στο χιόνι περισσότερες ακμές που θα σας προχωρήσουν μπροστά.

Εάν έχετε Μ/Τ σίγουρα θα περάσετε δύσκολες στιγμές εάν το χιόνι δεν είναι φρέσκο ή το ύψος χιονιού δεν είναι λιγο. Τα Μ/Τ
μόλις χάσουν την πρόσφυση (είπαμε μικρότερη από τα Α/Τ) θα αρχίσουν να σκάβουν , κάποια στιγμή βεβαίως θα βρούν το έδαφος
και θα προχωρήσετε αλλά ο φίλος με τα ξεφουσκωμένα Α/Τ θα τραβάει τόση ώρα φοτο με εσάς το θύμα. Ομως θα πάρετε το αίμα σας
πίσω στην πρώτη ανηφόρα ή εκεί που το χιόνι έχει ψιλοπαγώσει ή που το χιόνι έχει αρχίσει να γίνεται σούπα και να
αναμειγνύεται με την λάσπη. Τα Μ/Τ εκεί δεν θα κωλώσουν , θα σκάψουν και θα βγείτε και ο φίλος θα ψάχνει τον ιμάντα για να
τον τραβήξετε.

Ασχετα με την ποιότητα χιονιού και για την δική μας χρήση που δεν περιορίζεται σε ασφάλτινες διαδρομές με χιόνι εάν το χιόνι
είανι κάτω από 350χιλ. περίπου ένα ΜΤ μπορεί να είναι κουραστικό ,καθώς θα χαζοσπινάρει πολλές φορές και κάπου μπορεί να
είναι και επικίνδυνο για έναν αρχάριο ,όμως θα σας πάει εντέλλει μακρύτερα. Εάν δεν έχετε σοβαρές βλέψεις το Α/Τ θα σας
ξεκουράσει και θα αναρωτιέστε για ποιόν λόγο ο βλάξ με τα τρακτερωτά δεν άφηνε τα Α/Τ του πάνω στο Jimny του , ασε που θα
του κάνετε και καζούρα που πέταξε τόσα λεφτά και εσείς πάτε όπου πάει και εκείνος.

Εάν κάτω από το χιόνι υπάρχει και λάσπη που εάν την προσθέσετε στο ύψος χιονιού ξεπερνάτε τα 350χιλ. ρισκάρετε τακάρισμα ακόμα και σε αυτή την κατηγορία και θα πρέπει να θεωρείτε ότι η συγκεκριμένη διαδρομή ανήκει στην κατηγορία Β.

Πάντως ότι και χιόνι να είναι σε αυτή την κατηγορία τα αργά και αλυσίδες θα σας βγάλουν ο κόσμος να χαλάσει .

Η άλλη κατηγορία τις επόμενες μέρες ..

edit > Το διακριτικό Μ+S Σήφη sorry που θα σε στεναχωρήσω αλλα είναι για τα μπάζα. Ειναι μια αξιολόγηση του συνδέσμου των εργoστασίων ελαστικών και δεν σημαίνει απραίτητα ότι τα ελαστικά που φέρουν αυτά τα χαρακτηρηστικά είναι και για χιόνι. Το βασικότερο για να αξιολογηθεί ενα ελαστικό ως κατάλληλο για χιόνι είναι σε τη θερμοκρασία η γόμα του ελαστικού διατηρεί τα χαρακτηριστικά της . Τα ελαστικά που φέρουν τα διακριτικά Severe Winter είναι για χιόνι και έχουν την κατάλληλη τεχνολογία που συν των άλλων καταφέρνει και διατηρεί το ελαστικό μπιπ σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες έτσι ώστε να δουλεύουν τα tread sipes του , οι χαρακιές που λέγαμε.
Τελευταία επεξεργασία από Turanga Leela και Τετ Ιαν 19, 2005 3:28 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Turanga Leela
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 6799
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 12:37 am

Δημοσίευσηαπό IKE » Τετ Ιαν 19, 2005 2:44 am

Άβαταρ μέλους
IKE
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 3912
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 6:08 pm
Τοποθεσία: 1AU

Δημοσίευσηαπό Turanga Leela » Τετ Ιαν 19, 2005 3:15 am

Turanga Leela
HJC Member
 
Δημοσιεύσεις: 6799
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 26, 2004 12:37 am

Δημοσίευσηαπό gc » Τετ Ιαν 19, 2005 11:07 am

gc
 

Επόμενο

Επιστροφή στο Εξοπλισμός 4x4

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 13 επισκέπτες

cron