από IKE » Πέμ Ιουν 23, 2011 8:04 pm
Δημήτρη μερικές σκόρπιες παρατηρήσεις:
Αυτοκίνητο με τόσο κοντές ταχύτητες και τόσο κακή αεροδυναμική επηρρεάζεται δυσανάλογα από την ταχύτητα. Μπορεί να σου καίει 7 στα 90χαω, 11 στα 120 και 20 στα 150. Η διαφορά σε ώρα δεν είναι πολύ μεγάλη αλλά ψυχολογικά ο καθένας οδηγάει με τον ρυθμό που αισθάνεται, αν οδηγάς πιο γρήγορα από τον ρυθμό αυτό αγχώνεσαι, αν πας πιο σιγά αφαιρείσαι και κουράζεσαι (έχουν γίνει και έρευνες επάνω σε αυτό).
Θέλω να πω πως 4μιση από 4 ώρες μοιάζει μικρή διαφορά αλλά ψυχολογικά μπορεί να φαίνεται διπλάσιος χρόνος. (μπορεί και όχι βέβαια, ανάλογα τον οδηγό, διαδρομή κλπ).
Επίσης επειδή ακούω διάφορα κουφά εδώ. Αυτό με τα 2/3 των στροφών είναι εντελώς παπατζιλίκι (όπως και η κατανάλωση 7lt/100 με 120 χαω κλπ).
Στην πράξη παίζουν πολλά πράγματα ρόλο για την κατανάλωση και την καταπόνηση του κινητήρα. Τα 3 κυριότερα είναι τα εξής:
- ρυθμός περιστροφής (στροφές ανα λεπτό δηλαδή)
- άνοιγμα γκαζιού
- φορτίο
Το τελευταίο είναι ίσως το σημαντικότερο πρακτικά, δεν αντιστοιχεί σε τι φορτίο κουβαλάς στο αυτοκίνητο αλλά στην αντίσταση που συναντά ο κινητήρας. πχ 120χαω αντιστοιχουν πες σε 4500σαλ. Αν είσαι σε κατηφόρα το φορτίο είναι μικρό, αν είσαι σε απότομη ανηφόρα πολύ μεγάλο.
Γενικά αν έχεις κοινή λογική και οδηγείς χωρίς να σκίζεις (με όποιο τρόπο) το αυτοκίνητο τότε δεν καταπονείς τα μηχανικά μέρη. Συνταγές με 2/3α κλπ είναι εντελώς αυθαίρετες και αποσπασματικές, αν τις τηρήσεις χειρότερα τα κάνεις τα πράγματα.