από cchristofis » Πέμ Οκτ 23, 2014 9:25 am
Ψάχνοντας περί snorkel δε βρήκα κάποια αξιόπιστη πληροφορία. Εκτός από κάτι περιπτώσεις τουμπανιασμένων wrangler που μιλούν για χάσιμο μεγάλης ιπποδύναμης και ροπής, κάποιοι λένε ότι δεν υπάρχει διαφορά και κάποιοι ότι πέφτει η ιπποδύναμη και αυξάνεται η ροπή. Χωρίς δυναμομέτρηση τα πάντα είναι πιθανά. Ακόμα και δυναμομέτρηση να γίνει όμως, δεν μπορεί να εξομειωθεί η κίνηση του αυτοκινήτου, κατά την οποία εισάγεται περισσότερος δροσερός αέρας και κατά συνέπεια γίνεται καλύτερη καύση και αυξάνεται η ιπποδύναμη.
Σίγουρα μεγάλο ρόλο παίζει ο σχεδιασμός του snorkel. Διατομή, κούρμπες, σημείο εισαγωγής στο φτερό, κλπ. Κάποιος περιέγραψε την εισαγωγή αέρα μέσω snorkel σα να προσπαθεί κάποιος να αναπνεύσει με ένα καλαμάκι. Με καλαμάκι του espresso δεν μπορείς να αναπνεύσεις επαρκώς, με χοντρό καλαμάκι είναι πολύ καλύτερα. Από όλα αυτά αυμπέρανα ότι σε χαμηλές ταχύτητες μπορεί να υπάρχει πτώση ιπποδύναμης, η οποία όμως αντιστρέφεται σε μεγαλύτερες. Για τη ροπή όμως δεν κατέληξα κάπου. Αν υπάρχει αύξηση ροπής στις χαμηλές στροφές, νομίζω ότι η εγκατάσταση snorkel είναι πολύ καλή περίπτωση. Επίσης, πιο αξιόλογες λύσεις (και φυσικά πιο ακριβές) μου φαίνονται αυτές της Safari και της TJM.
Χρίστος Χριστοφής