Τελευταία έχω μπει κι εγώ στον πειρασμό αλλά διστάζω για πολλούς και διάφορους λόγους. Οι πιο ισχυροί από αυτούς είναι η απώλεια του χώρου αποσκευών και μετά ακολουθούν η αξιοπιστία και το κόστος της μετατροπής.
Είναι όμως και η ρημάδα η διαίσθησή μου που μου λέει περίμενε. Και έρχεται να επαληθευτεί από τις τελευταίες ανακοινώσεις της ΔΕΠΑ που σε συνεργασία με τις εδώ επίσημες αντιπροσωπείες σκοπεύει να επιδοτήσει τις μετατροπές των οχημάτων για χρήση όχι υγραερίου αλλά φυσικού αερίου. Πιο αποδοτικού και πιο φθηνού από το υγραέριο. Είναι μια επένδυση που έχει ήδη ξεκινήσει στις μεγάλες πόλεις του άξονα Αθήνα - Λάρισα - Θεσσαλονίκη και μια εταιρία όπως η ΔΕΠΑ που έχει το μονοπώλιο στην Ελλάδα είναι λογικό να προχωράει σε μια τέτοια κίνηση προκειμένου να αποσπάσει το 20% του μεριδίου της αγοράς καυσίμων για αυτοκίνητα όπως σκοπεύει μέχρι το 2020.
Η μεγάλη πτώση των τιμών που παρατηρείται τελευταία στις εγκαταστάσεις υγραεριοκίνησης δεν είναι τυχαία. Σαφώς οι επαγγελματίες έχουν ενημερωθεί για τις εξελίξεις που αναμένονται στον τομέα αυτόν και μετά την απόσβεση που έκαναν τα 3 τελευταία χρόνια με την πληθώρα μετατροπών σε υγραεριοκίνητα στα έξοδα για να εξοπλίσουν τα συνεργεία τους και να εκπαιδευτούν (όσοι εκπαιδεύτηκαν πραγματικά), προσπαθούν τώρα να κάνουν αγώνα δρόμου για να πουλήσουν όσο όσο.
Να τονίσω μια ιδιαιτερότητα του φυσικού αερίου που είναι ότι αποθηκεύεται σε δοχεία με πολύ μεγαλύτερη πίεση λόγω της φύσης του αερίου να εκτείνεται σε πολύ μεγαλύτερο όγκο από ότι το υγραέριο. Ενδεικτικά αναφέρω ότι η αποθήκευση γίνεται σε δοχεία υπό πίεση που φτάνει τα 200 bars σε αντίθεση με το υγραέριο που είναι μόλις 8.
Αυτό που δεν έχω βρει μέχρι στιγμής είναι κατά πόσο είναι πρακτικό στα jimny και τι διαφορές έχει στην απώλεια χώρων από την κλασική πλέον μετατροπή σε υγραέριο. Ελπίζω μέχρι το τέλος του έτους να υπάρχουν νεότερα για το θέμα. Θα ήθελα από τους γνώστες των μηχανικών (αφού εγώ δεν είμαι) να εκφράσουν την άποψή τους σ' αυτό.