Ακριβώς όπως τα λέει ο Πάνος είναι. Δεν είπα ποτέ ότι τέτοιου είδους μετατροπές θα είναι κατ' ανάγκην και τέρατα αξιοπιστίας. Όχι ότι δε γίνεται να συμβεί κάτι τέτοιο, αλλά είναι κάπως δύσκολο. Στην Ελλάδα όμως, όπου το 90% των μηχανικών είναι επαγγελματίες μόνο κατ΄όνομα(δεν κάνω νύξη για κάποιον συγκεκριμένο - το λέω για να μην περεξηγηθεί κάποιο μέλος του φόρουμ που τυγχάνει να είναι μηχανικός-) και το 95% των ιδιοκτητών δε γνωρίζουν πώς να φερθούν στο αυτοκίνητό τους, η αξιοπιστία πάει περίπατο... Νοθευμένη βενζίνη, ακατάλληλα για την περίσταση λιπαντικά, κρύες απότομες εκκινήσεις, σβήσιμο του κινητήρα αμέσως μετά από ζόρισμα, κακή συντήρηση σε συνεργεία κτλ, κτλ. Αν όλα αυτά καταπονούν ένα απλό μοτέρ, φανταστείτε τί γίνεται με κάποιο που χρειάζεται παραπάνω φροντίδα. Επίσης, θα πρέπει να προσέχουμε με τι μοτέρ έχουμε να κάνουμε πριν βελτιώσουμε κάτι. Για παράδειγμα όταν ζητάς από έναν κινητήρα να κάνει πράγματα διαφορετικά απ΄αυτά που είχε σχεδιαστεί εξ΄αρχής, χωρίς να επέμβεις στι εσωτερικό του, τότε παίρνεις και το ανάλογο αποτέλεσμα... Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα κατά τ' άλλα πολύ αξιόπιστα μοτέρ των S2000 και Μ3 Ε46, μόλις μετατραπούν σε turbo ή ompressor, χωρίς να αλλαχθούν τα εσωτερικά μέρη τους, ο μέσος όρος ζωής τους περιορίζεται στα 40.000χλμ, έστω κι δούλευαν σε χαμηλή πίεση. Τα έμβολά τους είχαν σχεδιαστεί από το εργοστάσιο με γνώμονα το μικρό βάρος, την έλλειψη αδράνειας και την υπερστροφία και όχι την αντοχή σε υπερπίεση... Από την άλλη ,αν σε ένα έργοστασιακά τούρμπο μοτέρ αυξήσεις λίγο την πίεση, δε χάθηκε κι ο κόσμος. Αν όμως του ζητήσεις να στροφάρει εννιάρες... Πρέπει λοιπόν να λαμβάνουμε υπόψιν μας πολλούς παράγοντες,προτού προβούμε σε κάποια ενέργεια.
Πέρα απ΄αυτό με ενοχλεί τώρα τελευταία που ο ειδικός τύπος παρουσιάζει διάφορες μεταροπές αυτοκινήτων turbo ή compressor και τονίζει για το πόσο αξιόπιστα είναι καθώς,όπως γράφουν: "παρόλο που έχουν διανύσει σε αυτή τη μορφή 20.000χλμ, δεν έχουν πάθει τίποτα!"
Συγγνώμη ρε παιδιά, αλλά σιγά το κατόρθωμα! Μήπως κάνω εγώ λάθος, που πίστευα ότι αξιόπιστο θεωρείται ένα αυτοκίνητο που κάνει κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα προτού ζητήσει επισκευή;;;;;
Όσο για τις ίδιες τις τουρμπίνες, όπως προείπε και ο Πέτρος, συνήθως στις 90.000-100.000χλμ θέλουν σέρβις-επισκευή, αν έχουν ιδιοκτήτη με μυαλό και υπομονή(για βιαστικούς υπάρχει και το turbotimer)! Ειδάλλως (πολύ)νωρίτερα!!!
Πέτρο, τα Uno Turbo άστα καλύτερα τα κακόμοιρα στην ησυχία τους...
Είναι πονεμένη ιστορία, μαζί με μερικά άλλα αυτοκίνητα της εποχής τους(Renault 5 Turbo)!
Τελος, για να μη νομίζετε ότι υποστηρίζω ή προωθώ τέτοιου είδους βελτιώσεις, προσωπικά είμαι ενάντια σ΄αυτές. Μπορεί τα (...κάμποσα
) φοιτητικά μου χρόνια να τα έβγαλα σε διάφορα ...περίεργα στέκια
, σε συνεργεία φίλων, να οδήγησα και να συνοδήγησα αρκετά υπερτροφοδοτόμενα αυτοκίνητα, αλλά εξακολουθώ να μη συμπαθώ τέτοιες μετατροπές... Αυτό νομίζω ότι λέει πολλά. Καλές να τις βλέπω και να τις οδηγώ, αλλά όσον αφορά τα δικά μου αυτοκίνητα -Ευχαριστώ δε θα πάρω,προτιμώ τα ατμοσφαιρικά! Αυτά για αποφυγή λανθασμένων συμπερασμάτων. Εγώ απλά παραθέτω ή εξηγώ κάποια πράγματα,βασιζόμενος στη μικρή μου εμπειρία, για όσους ενδιαφέρονται για υπερτροφοδότηση, χωρίς να τα επικροτώ ή να τα καταδικάζω! Αυτό το αφήνω στην κρίση του καθενός, που θα πράξει ανάλογα.
Αν ενδιαφέρεστε για το τι πιστεύω προσωπικά, αν δε σας αρκεί ένα α΄σταδιο(απελευθέρωση εισαγωγής και εξαγωγής του μοτέρ + πρόγραμμα,αν τυχόν δέχεται ο εγκέφαλος), η πιο αξιόπιστη λύση είναι η αλλαγή κινητήρα με κάποιον μεγαλύτερο. Θέλει ψάξιμο για να δείτε ποιος ταιριάζει και αν έχει δηλωθεί παλαιότερα μια τέτοια μετατροπή. Αν όλα ταιριάξουν με ασφάλεια, αλλά είστε ο πρώτος που θα ζητήσει την έγκριση τύπου, οπλιστείτε με χρήμα και υπομονή...
Λογικά όλοι οι κινητήρες Μ1?Α θα έχουν ίδιο μπλοκ. Αυτό είναι μια καλή αρχή! Φοβάμαι όμως ότι βγήκα off topic, οπότε σταματάω εδώ.