Μοτερ πετρελαιου ή βενζινας?
Μια ερωτηση που μεχρι πριν λιγο καιρο με απασχολουσε. Μπορει ο κινητηρας του Jimny να ειναι μια χαρα οσο το αμαξι ειναι στοκ... αλλα οταν αρχιζουν οι μετατροπες και φτανουμε σε διασταση ελαστικων 30 ιντσων και πανω, η δυναμη του μαμισιου μοτερ κρινεται ανεπαρκης.
Οποτε...
1) ειτε "πειραζουμε" το εργοστασιακο (οπως εχει συζητηθει σε αλλο τοπικ)
2) ειτε προχωραμε στη μεταμοσχευση με ενα δυνατοτερο κινητηρα.
Στη δευτερη περιπτωση εχουμε δυο επιλογες. Η πρωτη ειναι να βαλουμε ενα βενζινοκινητηρα ή ενα μοτερ ντηζελ. Συνηθως οι κινητηρες βενζινης αποδιδουν τη ροπη στις ψηλες στροφες, απο 3000 και πανω. Ενω το peak της ισχυς εντοπιζεται κοντα στις 5000 στροφες. Αντιθετως, σε ντηζελοκινητηρες, η ροπη εκτος οτι ειναι πολυ περισσοτερη, αποδιδεται και στις 2000 στροφες περιπου. Πραγμα που ειναι οτι πρεπει για εκτος δρομου οδηγηση, σε κομματια που χρειαζονται αργα περασματα ή αποτομες αναβασεις. Το ιδιο συμβαινει και με την ισχυ, η οποια ειναι στο peak της 2000 στροφες πιο χαμηλα απο ενα βενζινοκινητηρα.
Η Suzuki τοποθετει στο Jimny τον 1.5 DDis, ενα ντηζελ/ρα κατασκευασμενο απ'τη Renault.
Δειτε τα specs των δυο κινητηρων...
Jimny
Κινητηρας-----------------------------1.3VVT1.5 DDiS
Χωρητικότητα κυλίνδρων ccm----------13281.461
Σχέση συμπίεσης-----------------------9,5:117,9 : 1
Μέγιστη ισχύς--------------------------63 kW (86 PS)/6000rpm63 kW (86 PS)/3750rpm
Μέγιστη ροπή--------------------------110Nm/4.100rpm200Nm/1750rpm
Kαταναλωση(lt/100km)
Κύκλος πόλης--------------------------9,37,0
Κύκλος εκτός πόλης--------------------6,25,6
Συνδυασμένος κύκλος------------------7,36,1
Εκπομπές CO²-------------------------174 g/km162 g/km
Παρατηρουμε οτι ο πετρελ/ρας αποδιδει την ιδια ισχυ στις μισες σχεδον στροφες, σχεδον την διπλασια ροπη, ενω ειναι πιο οικονομικος και "καθαρος".
Υπαρχει ο "μυθος" οτι ενας πετρελ/ρας αν βυθιστει στο νερο δεν θα σβησει (με την προϋποθεση οτι η εισαγωγη του αερα ειναι εκτος νερου).
Ενας δευτερος "μυθος" ειναι οτι εχει περισσοτερη ζωη, ισως λογω κατασκευης του.
Οποτε κατεληξα στο προσωπικο συμπερασμα οτι ενας πετρελαιοκινητηρας θα ηταν οτι πρεπει για το Jimny, αλλα και γενικα για offroad.
Υπαρχουν ομως καποια αναπαντητα ερωτηματα... να μπει ο μαμισιος (ουσιαστικα της Renault) ή καποιος αλλος, απο μια εταιρια με παραδοση στα μοτερ-σκυλια οπως της Τoyota ή της VW? Tι γινεται οταν η τουρμπινα του πετρελ/ρα βυθιστει στο νερο?
Πληροφοριες:
http://auto.howstuffworks.com/diesel.htm
http://auto.howstuffworks.com/question399.htm
http://www.rocky-road.com/diesel.html