όσο πιό μαζεμένα γίνεται...
Το ύψος το παίρνεις απ τα ελατήρια, άρα ...
4 εκ , ΟΜΕ, ΜAD , "φτιαξτο μόνος σου"... είναι οι επιλογές στα ελατήρια .
6εκ , ΟΜΕ (οχι κωδικοί Jimny ) , MUD , killen, "φτιάξτο μόνος σου" .
Τα αμορτισέρ δουλεύουν μαζί με τα ελατήρια και ελάχιστα (εκτός ειδικών περιπτώσεων ) συνεισφέρουν στο ύψος που θα πάρει το αυτοκίνητο ..έως καθόλου(βλέπε αμορτισέρ λαδιού). Ενα σεταρισμένο αμορτισέρ ελατήριο έχει απόσβεση ιδανική για το βάρος του αυτοκίνητου, και την σκληρότητα των ελατηρίων . (Παράδειγμα ...2 ελατήρια ...και τα δύο δίνουν το ίδιο λιφτ αλλά με διαφορετικό τρόπο ...το ένα είναι σκληρό και το κάνει με λιγότερες και χοντρές σπείρες και το άλλο μπιπ και το κάνει με περισσότερες και λεπτότερες σπείρες .....αλλο αμορτισέρ χρειάζεται για το ένα και άλλο για το άλλο ελατήριο ...ιδανικά)
Τα ΟΜΕ και MAD είναι σεταρισμένα ελατήρια και αμορτισέρ. Κάποιοι τα προτιμούν για αυτό αλλά και για την ευκολία παραγγελίας και τοποθέτησης από έναν προμηθευτή/εφαρμοστή.
ΟΜΕ και ΜAD ελατήρια με άλλα αμορτισέρ σετάρονται κατά βούληση και εάν γνωρίζεις εσύ ή ο εφαρμοστής τι θέλεις να επιτύχεις και τα χαρακτηριστικά του αμορτισέρ . Οι διαφορές μπορούν να είναι μεγάλες ή μικρές και ο οδηγός ανάλογα τα προσόντα και τις απαιτήσεις να καταλάβει διαφορά ή όχι .
Τα 4εκ ψήλωμα χρειάζονται μόνο αμορτισέρ ελατήρια . Ουτε πανάρ , ούτε μπράτσα για να διορθωθεί η κάστερ , είναι περιττά καθώς παρότι το ψήλωμα η αν΄ρτηση βρίσκεται ακόμη μέσα στο φάκελο λειτουργίας που είχε υπόψη του ο κατασκευαστής . Από τα 4 εκ και πάνω , η γνώμη μου πάντα , θα ακούσεται πολλά , πιστέψτε λίγα . Χρειάζονται πανάρ , και κάποιο είδος αλλαγής της κάστερ. Τα μπράτσα της DG είναι πιό πολύ απ ότι χρειάζεται μια 6αρα και θα έχετε αντίθετα αποτελέσματα που ανάλογα τον τύπο αναρτησης θα μικράινουν ή θα μεγαλώνουν το πρόβλημα . Επίσης μιλώντας εκ πείρας , το jimny έχει ούτως ή αλλως μικρή γωνία ανατροπής , ψηλώνοντας το χρειάζεται στη θεωρία να αυξάνεται τουλάχιστον κατα το ήμυσι του ψηλώματος κάθε πλευρά του οχήματος (4εκ= 2 εκ από κάθε πλευρά) . Πρακτικά εγώ το προτιμώ 1 πρός 1(4εκ =4εκ από κάθε πλευρά) για να βελτιώνει όχι μόνο να μένει στο ίδιο σημείο η ισσοροπία του αυτοκινήτου . Ανεβαίνοντας στους 6 πόντους θεωρητικά θα μπορούσατε να βάλετε εναν αποστάτη και πρακτικά θα έπρεπε να βάλετε ζάντες με μεγαλύτερο όφφσετ και αποστάτη . Ολα αυτά θα επιβαρύνουν την τσέπη σας δυσανάλογα από το επιπλέον αποτέλεσμα που θα έχετε από τα 2 εξτρά εκατοστά (για τους αποστάτες και τις ζάντες σκεφτείτε απίσης τις καταπονήσεις στο σύστημα διεύθυνσης και στα ρουλεμάν των τροχών ).
Η ανάρτηση δουλεύει συνολικά και όλα τα κομμάτια της συνεισφέρουν στο τελικό αποτέλεσμα.
Χωρίς να θέλω να προκαταβάλλω κανέναν , και χωρίς να θέλω να ανακατευτώ στα οικονομικά σας , θα πρότεινα να δοκιμάσετε μερικά αυτοκίνητα , να σκεφτείτε το προτοφόλι σας , και να επιλέξετε καταρχάς μια απλή ανάρτηση και ένα ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ελαστικό και πάντα ΜΤ ή για αυτούς που δέχονται τα αναγομωμένα για αυτό που είναι να προτιμήσουν σαφώς αυτά .
Αποφύγεται επίσης αξεσουάρ όπως περίεργους καθρέφτες , πλαινά προστατευτικά pull bar bull bar μπαροβια κλπ θα τα δείτε στον άερα πολύ γρήγορα και εάν κάνουν γερή πτήση μπορεί και να τα φάτε στο κεφάλι . Ξοδέψτε εκεί που χρειάζεστε , εξοπλισμό όπως ιμάντες , φακούς , φτυάρια , cb , και εάν αντέχει η τσέπη σας σκεφτείτε να βάλετε εναν εργάτη κανονικό (Ο Chris θα με βαρέσει
).
Εάν θέλετε να μάθετε το Jimny κάνετε πολλά offroad χιλιομετρα πρίν το σηκώσετε στο θεό. Μην μπείτε στο τριπάκι του νέου με το 4χ4 που το έκανε κινητή βιτρίνα για 4χ4 χωρίς να ξέρει πως να βάλει ακόμα το 4low και ενός αλλου που έκανε τα ίδια και χειρότερα και χρησιμοποιεί το 1/3 των δυνατοτήτων του αφού το buildup του Jimny του δεν είχε καμία λογική ακολουθία.
Μια 4αρα ανάρτηση θα σας πάει καλά στον αυτοκινητόδρομο , θα μπορείτε με μια αλλαγή πχ αμορτισέρ να τρέξετε trail ride και να ακολουθείσετε δύσκολα μεν αλλα με επιτυχία εάν το λέει η καρδιά σας σε μια εξιδικευμένη . Ειναι επίσης σχετικά φτηνή επένδυση άρα εάν θελήσετε στο μέλλον να αλλάξετε και να πηδήξετε στην επόμενη κατηγορία τα λεφτά που θα έχετε δώσει θα είναι τεκμηριωμένα και ξοδευμένα σωστά.
ααα και μην ξεχνάτε τον πλάστη