Και μια και μιλάμε για «ατασθαλίες» στο ΚΤΕΟ, ολοκλήρωσα ή μάλλον αποτελείωσα το πακέτο από κάθε άποψη τοποθετώντας ΚΑΙ νέα μηχανή.
έτσι, τώρα τη βλέπετε…
και τώρα όχι…
Τα πράγματα όμως δεν ήταν τόσο απλά…
Θα έπρεπε να αλλαχθεί μια G13b και να τοποθετηθεί μια G16b χωρίς να αντικατασταθεί ο εγκέφαλος ή κάτι άλλο.
Πρώτα έπρεπε να κατασκευαστεί σε router CNC μια βάση για να "πιάσουν" οι βίδες της νέας μηχανής…
…ενώ κατασκευάστηκαν νέες υποδοχές για να ακουμπήσει η μηχανή στα παλιά σινεμπλόκ του σασί.
…μια κοντινότερη ματιά της νέας μηχανής…
… το κάρτερ της 1600 μηχανής (επειδή η μηχανή είναι ελαφρώς μεγαλύτερη και χωρούσε οριακά στον χώρο που καταλάμβανε η παλιά) σε ένα καλό ταρακούνημα θα ακουμπούσε στον άξονα γι’αυτό το νέο κάρτερ αντικαταστάθηκε με το παλιό κάρτερ της 1300cc που είναι μικρότερο. Σε αυτή την περίπτωση αν και σαν καπάκια εφαρμόζουν ακριβώς στις βίδες, θα έπρεπε να τροποποιηθεί το στόμιο αναρρόφησης της 1600cc ώστε να ταιριάζει μέσα στο αντίστοιχο καπάκι του κάρτερ της 1300 γιατί είναι πιο ρηχό - λεπτό ….
… όταν τελικά η μηχανή μπήκε στη θέση της, προκειμένου να αποκατασταθεί ο σωστός χρονισμός της, χρειάστηκε να αντικατασταθεί και ο εκκεντροφόρος της 1600 με αυτόν της 1300cc, ο οποίος είναι και αυτός ο ίδιος αλλά με λιγότερα «δόντια εντολής» όπως φαίνεται στις φωτό
έτσι όλα τελικά δούλεψαν τέλεια.
Το αποτέλεσμα είναι μοναδικό, αφενός μεν γιατί η παλιά μηχανή ήταν πραγματικά για αλλαγή και δεν άντεχε άλλο
αλλά και γιατί η νέα μηχανή είναι τέλεια από κάθε άποψη.
Σαφώς η διαφορά στα άλογα είναι μικρή αλλά δεν πήρα αυτοκίνητο αγώνων.
Πρώτη φορά ένοιωσα δύναμη στο γκάζι, ανεβαίνοντας ανηφόρα και τώρα ένοιωσα ξανά πως οδηγώ αυτοκίνητο «εκτός δρόμου» όπως το γνώριζα παλιά.
Οφείλω και πάλι, δημόσια, να ευχαριστήσω τον μηχανικό μου, Παναγιώτη, ο οποίος επέλεξε την μηχανή, εργάστηκε φιλότιμα, τροποποίησε και προσάρμοσε τα πάντα, με άριστο αποτέλεσμα.
Νοιώθω επιτέλους το αυτοκίνητο ικανό να αντεπεξέλθει σε δρομολόγιο όχι εκτός δρόμου, αλλά εκτός χάρτη.
